Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3407394
Beste kenners.
Bij mijn lieve Louis, cavalier king Charles, 12jaar, is blijkbaar nierfalen geconstateerd. Zie bloedwaarden in bijlages. Het nierdieet (royal canin & calibra) valt niet in de smaak (met veel moeite een heel klein beetje) Appel vind hij lekker. Hij schooit wel aan tafel voor ons eten, maar dat durven we dus niet geven. Ik wil zijn laatste levensjaren toch aangenaam maken (want hij is altijd een gezonde jongen geweest), en wil graag voor hem koken. Misschien krijgt hij dan wel meer eetlust. Maar mijn kennis is helaas nihil en toen ik er de dierenarts over sprak vond zij dit geen goed idee... Is er een eenvoudig receptje (met makkelijk te vinden ingrediënten) die ik al eens kan proberen waarmee hij toch zijn voedingstoffen binnen heeft, maar waarmee hij geen foute dingen binnenkrijgt. Ik heb reeds het onderwerp van lizzy gelezen, maar ik vind dit een vrij ingewikkeld recept met moeilijk te vinden ingredienten die ik niet in de winkel vindt...of ligt dat aan mij? Alvast bedankt voor jullie respons! Groetjes,Ann xxx
Bijlagen
E6FD22D4-7C4D-4509-A742-1C7B1AC865BB.png
E6FD22D4-7C4D-4509-A742-1C7B1AC865BB.png (725.31 KiB) 2966 keer bekeken
6B42810C-1B99-4246-B230-E8EF1099A0F4.png
6B42810C-1B99-4246-B230-E8EF1099A0F4.png (395.57 KiB) 2966 keer bekeken
Door Lizzy
#3407577
ann.van-landuyt schreef: za 25 jul 2020, 12:04 Beste kenners.
Bij mijn lieve Louis, cavalier king Charles, 12jaar, is blijkbaar nierfalen geconstateerd. Zie bloedwaarden in bijlages. Het nierdieet (royal canin & calibra) valt niet in de smaak (met veel moeite een heel klein beetje) Appel vind hij lekker. Hij schooit wel aan tafel voor ons eten, maar dat durven we dus niet geven. Ik wil zijn laatste levensjaren toch aangenaam maken (want hij is altijd een gezonde jongen geweest), en wil graag voor hem koken. Misschien krijgt hij dan wel meer eetlust. Maar mijn kennis is helaas nihil en toen ik er de dierenarts over sprak vond zij dit geen goed idee... Is er een eenvoudig receptje (met makkelijk te vinden ingrediënten) die ik al eens kan proberen waarmee hij toch zijn voedingstoffen binnen heeft, maar waarmee hij geen foute dingen binnenkrijgt. Ik heb reeds het onderwerp van lizzy gelezen, maar ik vind dit een vrij ingewikkeld recept met moeilijk te vinden ingredienten die ik niet in de winkel vindt...of ligt dat aan mij? Alvast bedankt voor jullie respons! Groetjes,Ann xxx
Hallo Ann,
Het is heel vervelend maar ik kan de bloeduitslagen niet lezen :-[ . Te kleine lettertjes. Kun je me zeggen wat het Ureum en Creatinine gehalte is? En kun je me zeggen wat het SG van de urine is? (SG = soortelijk gewicht).

Eet Louis het voer niet omdat hij het gewoon goor vindt of is hij ook misselijk?

Ik zou beginnen met Louis Solidago te geven. Dit zijn goede tabletjes: https://www.medpets.nl/puur+kidney/?sqr=puur.

Verder vraag ik me af wat Louis zijn leven gegeten heeft. En ik vraag me ook af waarom je wilt koken? Of bedoel je daarmee te zeggen dat je zelf voeding voor Louis samen wilt stellen? Want rauw is namelijk beter.

Als je het heel ingewikkeld vindt om het zelf samen te stellen, is het niet een idee om Louis op een nier KVV dieet te zetten (rauwe complete voeding)? Bandit heeft een meer dan uitstekende KVV voor honden met nierproblemen! Daar zit alles in wat hij nodig heeft en de voeding is aangepast voor honden met behoorlijk nierfalen.

Barfplaats wordt gesponsord door