Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#371553
Ik vind het een positief artikel, op dat stukje over die hygiene na dan. Het kvv of barf wat wij aan onze honden voeren is toch niet vies? (ja nou vooruit, pens een beetje) En wat die dikke Amerikanen betreft; tja :-\
#371566
Wat een verbazingwekkend stukje tekst! ;D
Zou deze DA met mijn DA hebben gesproken over de verbluffende resultaten van barf? Beetje negatieve ondertoon tov de Amerikaanse barfers. Ik mail met een aantal van hen (ook wat Engelse) en niks nada het geven van ongezonde ingredienten. Alles op maat en supervers. Dat zijn geen papzakhonden. Weet megod niet of het papzak-Amerikanen zijn, maar dat interesseert mij niet. Wat ze voor hun honden doen is meer dan OK.
Goeie kanttekening voor wat betreft de bereidwilligheid van de eigenaar. Daar ken ik er zat van, die niet bereid zijn hun hond gezond voer voor te zetten. Maar dan nog, dan is die switch naar het KVV toch echt wel reuzemakkelijk.

Hygiëne sterk overtrokken issue: eten klaarmaken op schone ondergrond op een plek waar geen eigen eten wordt klaargemaakt. Vlees niet met blote handen vastpakken. En alles daarna goed schoonmaken, ook meteen de bakken van de honden. Nooit geen problemen, beetje zeurderig dat bacteriologische verhaal. Gewoon goed opletten en doen. Dat moet je net zo goed bij je eigen eten.

Maar....... dikke pluim voor deze deskundige!!!
#371603
barfje schreef: Wat een verbazingwekkend stukje tekst! ;D
Zou deze DA met mijn DA hebben gesproken over de verbluffende resultaten van barf? Beetje negatieve ondertoon tov de Amerikaanse barfers. Ik mail met een aantal van hen (ook wat Engelse) en niks nada het geven van ongezonde ingredienten. Alles op maat en supervers. Dat zijn geen papzakhonden. Weet megod niet of het papzak-Amerikanen zijn, maar dat interesseert mij niet. Wat ze voor hun honden doen is meer dan OK.
No, dit staat er dus absoluut niet, hij heeft het over het amerikaanse volk wat te zwaar is, niet over de honden van amerikaanse barfers :-\

Hygiëne sterk overtrokken issue: eten klaarmaken op schone ondergrond op een plek waar geen eigen eten wordt klaargemaakt. Vlees niet met blote handen vastpakken. En alles daarna goed schoonmaken, ook meteen de bakken van de honden. Nooit geen problemen, beetje zeurderig dat bacteriologische verhaal. Gewoon goed opletten en doen. Dat moet je net zo goed bij je eigen eten.
Maar je noemt hier nu wel een paar simpele dingetjes die lang niet door iedereen gehandhaafd worden. En de meeste mensen maken het hondenvoer gewoon op het aanrecht klaar waar ze dan een uurtje later hun eigen eten gaan klaarmaken. Goed schoonmaken? het is hier eerder aan de orde geweest en toen waren er zat mensen die zeiden: doekje eroverheen...klaar. Handen wassen, kruisbesmettingen....nooit van gehoord. Nu ben ik verder helemaal niet hysterisch wat een bacterie aangaat, maar als ik verse pens en/of kip heb staan te snijden dan gaat er wel een bak chloor over het aanrecht. Don't push your luck zeggen we dan. Misschien heeft woef wel geen last van salmonella, zelf kun je er ook lekker beroerd van zijn en bij mensen met kinderen kan het best bedreigend zijn voor de kinderen.

Maar....... dikke pluim voor deze deskundige!!!
Helemaal mee eens :D
Laatst gewijzigd door Angelique op wo 17 aug 2005, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#371633
[quote author=Angelique No, dit staat er dus absoluut niet, hij heeft het over het amerikaanse volk wat te zwaar is, niet over de honden van amerikaanse barfers

:-\Maar je noemt hier nu wel een paar simpele dingetjes die lang niet door iedereen gehandhaafd worden. En de meeste mensen maken het hondenvoer gewoon op het aanrecht klaar waar ze dan een uurtje later hun eigen eten gaan klaarmaken. Goed schoonmaken? het is hier eerder aan de orde geweest en toen waren er zat mensen die zeiden: doekje eroverheen...klaar. Handen wassen, kruisbesmettingen....nooit van gehoord. Nu ben ik verder helemaal niet hysterisch wat een bacterie aangaat, maar als ik verse pens en/of kip heb staan te snijden dan gaat er wel een bak chloor over het aanrecht. Don't push your luck zeggen we dan. Misschien heeft woef wel geen last van salmonella, zelf kun je er ook lekker beroerd van zijn en bij mensen met kinderen kan het best bedreigend zijn voor de kinderen.
[quote][/quote]

Indirect wordt dat gelinkt naar te zware honden in de USA, vind ik persoonlijk hoor. Heb dat nl. al vaker gelezen op andere links in Canada. En het is zo'n onzin. Mijn mening, he. ;D

Het is zeg maar een soort ritme wat ik aanhou. Ik zorg altijd dat eerst mijn eten klaar staat in goed afgesloten pannen. Dan maak ik op een tafel die ik nooit gebruik in de keuken het eten van de jongens klaar. Neem dat goed af met schoonmaakazijn en de vleesplank en messen gaan meteen in een azijnsop. Effe de gootsteen uitsoppen en aanrecht ontsmetten en klaar is klara. Als ik pens snij, dan gaat er wel flink wat Dettol over mijn tafel. Maar dat doe ik max. 3x per week anders gaat mijn tafel naar zijn grootje. :P
Door 202spots
#371643
Met dit, ben ik 't niet helemaal mee eens...

"maar dokter, u denkt toch niet dat ik elke dag eten ga klaarmaken voor mijn hond, als ik dat voor mijn man niet eens doe?"

Waneer ik op de Amerikaanse BARF en RAWfood lists lees, dan zie ik vaak genoeg dat er juist WEL voor de honden eten word klaargemaakt en NIET voor de rest van de Familie.

De Amerikaan eet gemiddeld 4 keer per week buitenshuis, en vergeet niet dat er vaak ontbijt word opgepikt by de drive thru, en als je s'morgens op de Freeway rijd dan zie je dat meer dan de helft van de chaufeurs aan 't eten zijn, en inplaats van boterhammetje mee te nemen naar 't werk word er natuurlijk ook wat bij de fast food gehaald voor lunch, en onder weg naar huis stoppen ze ook weer om wat mee naar huis te nemen, of thuis word er 'n kant en klare maaltijd in de magnetron gegooid.
Geen wonder dus dat 30% van de menselijke bevolking veeeeeel te zwaar is.
http://www.newstarget.com/003909.html

Ik moet er dan ook bij zeggen dat de doorsnee hondenbevolking daar OOK aan mee doet...je ziet hier echt wel heel veel honden die veel TE zwaar zijn....of ze krijgen gewoon TEveel eten of krijgen geen genoeg beweging ...
(Ik heb het dus niet over de Barf gevoerde honden)

Toen ik laatst bij de DA was, was Cis ietsie afgevallen, (ze is inmiddels weer 'n pondje erbij) maar de DA zei toen dat hij liever had dat de honden net zoals Cis..aan de lichtere kant waren, want de meeste honden die hij ziet zijn jammergenoeg gewoon TE zwaar!! :-\
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 17 aug 2005, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#371645
Angelique schreef:Maar je noemt hier nu wel een paar simpele dingetjes die lang niet door iedereen gehandhaafd worden. En de meeste mensen maken het hondenvoer gewoon op het aanrecht klaar waar ze dan een uurtje later hun eigen eten gaan klaarmaken. Goed schoonmaken? het is hier eerder aan de orde geweest en toen waren er zat mensen die zeiden: doekje eroverheen...klaar. Handen wassen, kruisbesmettingen....nooit van gehoord. Nu ben ik verder helemaal niet hysterisch wat een bacterie aangaat, maar als ik verse pens en/of kip heb staan te snijden dan gaat er wel een bak chloor over het aanrecht. Don't push your luck zeggen we dan. Misschien heeft woef wel geen last van salmonella, zelf kun je er ook lekker beroerd van zijn en bij mensen met kinderen kan het best bedreigend zijn voor de kinderen.Helemaal mee eens :D
o :o :-[ :-\
#371649
Angelique schreef: Maar je noemt hier nu wel een paar simpele dingetjes die lang niet door iedereen gehandhaafd worden. En de meeste mensen maken het hondenvoer gewoon op het aanrecht klaar waar ze dan een uurtje later hun eigen eten gaan klaarmaken. Goed schoonmaken? het is hier eerder aan de orde geweest en toen waren er zat mensen die zeiden: doekje eroverheen...klaar. Handen wassen, kruisbesmettingen....nooit van gehoord. Nu ben ik verder helemaal niet hysterisch wat een bacterie aangaat, maar als ik verse pens en/of kip heb staan te snijden dan gaat er wel een bak chloor over het aanrecht. Don't push your luck zeggen we dan. Misschien heeft woef wel geen last van salmonella, zelf kun je er ook lekker beroerd van zijn en bij mensen met kinderen kan het best bedreigend zijn voor de kinderen.
Ik denk dat de mensen die er "ff een lappie overheen halen" van hun eigen kipfileetje net zo gemakkelijk een voedselvergiftiging oplopen als van het hondenvoer. En daarom vind ik het geen sterk argument van deze DA om het te noemen als potentieel gevaar bij rauw hondenvoer.
Door 202spots
#371657
En wat doe je dan wanneer je 1 kip hebt ?
Er zijn onderdelen voor 't mensen eten en andere onderdelen zijn voor de honden...
ik gebruik de zelfde kip..zelfde mes, zelfde schaar,zelfde plank,zelfde alles :-\
#371962
202Spots schreef: En wat doe je dan wanneer je 1 kip hebt ?
Er zijn onderdelen voor 't mensen eten en andere onderdelen zijn voor de honden...
ik gebruik de zelfde kip..zelfde mes, zelfde schaar,zelfde plank,zelfde alles :-\
Ik ook, alleen voor de pens pak ik een ander plankje.
#371966
Lizzy schreef: Ik denk dat de mensen die er "ff een lappie overheen halen" van hun eigen kipfileetje net zo gemakkelijk een voedselvergiftiging oplopen als van het hondenvoer. En daarom vind ik het geen sterk argument van deze DA om het te noemen als potentieel gevaar bij rauw hondenvoer.
Ja, gevaar vind ik ook een erg groot woord. Als je beetje met gezond verstand werkt en schoonmaakt hoeft er geen gevaar te zijn.
Maar goed, ik zal 't 'm in deze vergeven omdat ik het al heel wat vind dat hij zo positief is over barf e.d. en de reguliere geneeskunde is nu eenmaal hysterisch wat bacterietjes betreft.
#371990
202Spots schreef: En wat doe je dan wanneer je 1 kip hebt ?
Er zijn onderdelen voor 't mensen eten en andere onderdelen zijn voor de honden...
ik gebruik de zelfde kip..zelfde mes, zelfde schaar,zelfde plank,zelfde alles :-\
Ik ook, zie ook niet waar het gevaar moet schuilen ???
#372127
Ik vind het toch positief geschreven?!
Vind het wel goed dat hij erbij schrijft dat er toch wel wat tijd in kruipt & als je dit er niet voor overhebt dat je het best niet kan doen of "diepvries maaltijden" kan geven ;D

Maar welke hygiëne problemen komen er nu kijken bij kvv???? Dit is toch gewoon op een bord te zetten & in de frigo te laten ontdooien???? En iedere normale mens weet toch dat je dit niet de hele dag in de volle zon moet laten staan???
#373026
Dit is te meer een positief artikel omdat deze meneer Nap in elk geval gewerkt heeft voor een grote brokken fabrikant. Ik meen Iams ofzo. Ik weet niet of hij daar nog werkt, zou best kunnen.
Maar als zelfs hij moet toe geven dat er weinig aan te merken is op Barfen...........

En die dikke Amerikanen:
Ik heb zelf ook geregeld geschreven dat eten maken voor de hond of kat niet moeilijker is dan eten maken voor jezelf en dat kan iedereen.
En dan zegt een klein stemmetje in mijn achterhoofd: Kan iedereen dat wel? En wat als ze nu gaan roepen dat mensen niet eens goed voor zichzelf eten kunnen maken. Gezien het hoge cholesterol, hart- en vaatziekten en overgewicht? Zo gezond eten de meeste mensen niet.
Ik denk dat Nap dat stemmetje gehoord heeft.
#373031
Hitam schreef: Dit is te meer een positief artikel omdat deze meneer Nap in elk geval gewerkt heeft voor een grote brokken fabrikant. Ik meen Iams ofzo. Ik weet niet of hij daar nog werkt, zou best kunnen.
Maar als zelfs hij moet toe geven dat er weinig aan te merken is op Barfen...........

En die dikke Amerikanen:
Ik heb zelf ook geregeld geschreven dat eten maken voor de hond of kat niet moeilijker is dan eten maken voor jezelf en dat kan iedereen.
En dan zegt een klein stemmetje in mijn achterhoofd: Kan iedereen dat wel? En wat als ze nu gaan roepen dat mensen niet eens goed voor zichzelf eten kunnen maken. Gezien het hoge cholesterol, hart- en vaatziekten en overgewicht? Zo gezond eten de meeste mensen niet.
Ik denk dat Nap dat stemmetje gehoord heeft.
Dat mensen niet zelf gezond eten zegt zeker niet dat mensen niet weten wat gezond eten is, het zegt alleen dat ze voorzichzelf niet de dicipline hebben om gezond te koken maar eerder kiezen voor gemak of lekker, beter nog de combi gemak en lekker
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door