Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3391265
Hoi iedereen,

Ik zit momenteel met een dilemma. Nouja zelf gecreëerd ;D

Ik voer al 7 jaar Barf aan mijn meiden en het gaat aardig goed, alleen steeds meer zit ik te denken aan alle antibiotica en andere 'rommel' die in gewone bioindustrie vlees en organen zit. Nu vindt ik de laatste tijd dat het vlees ontzettend duur is geworden (barf) van €3 de kilo naar €4,50 en zelfs €5,50. Nu vroeg ik mij af of het niet beter is om over te gaan op biologische Darf kvv en half aangevuld met wild (kvv of barf ben ik nog niet uit maar neig naar kvv aangezien vlees hiervan helemaal duur is). aangezien dit nu net zo duur is. Ik heb 3 honden, er gaat 60 kilo aan vlees per maand doorheen.

Mijn vraag is dus, wat zouden jullie beter vinden?
Bioindustrie barf of biologische kvv?

Bij barf kan je zelf zien wat er in gaat, maar de kwaliteit vond ik tegenwoordig ook minder worden. Bij de kvv is het biologisch maar weet je ook niet wat voor vlees erin gaat.. Dilemma ;D

Natuurlijk aangevuld met biologische groente, fruit, kokosolie, ect.. en een beetje biologische organen aangezien er maar 10% in darf zit :???:

Ik denk ik zet het in de Barf hoek aangezien jullie met tegenantwoorden kunnen komen waarom het niet te doen :biggrin2:

Alvast heel erg bedankt voor eventuele antwoorden!
Door Lizzy
#3391270
Ja, lastig............. Ik vind het wel raar dat het kwaliteit vlees achteruit is gegaan. Dat ligt toch aan diegene waar je inkoopt? Kun je daar niet over klagen? Want ik vind dat gewoon ronduit onacceptabel, meer dokken en mindere kwaliteit >:( . En sowieso meer wild gaan voeren? Rita heeft echt regelmatig prachtig wild vlees! Ik weet niet of je daar in de buurt woont? Misschien kun je "mee gaan liften" met mensen die bijv. bio kipkarkas voeren?

Ik ga ooit ook KVV voeren. Bandit. Als ik niet meer door heel Nederland kan rijden voor het vlees (of eigenlijk: mijn echtgenoot Leo). Daarvan weet ik dat het naast bio ook nog eens echte goede kwaliteit vlees bevat. Maar als ik 75 ben ofzo en twee kleine hondjes heb (want het is bepaald niet goedkoop). Maar kiezen uit BARF of DARF? Ja nou, dan wist ik het wel, dan bleef ik bij BARF.
Door eelke
#3391278
Wat is het prijsverschil tussen biologische barf en biologische kvv dan? Want, in principe is biologische kvv toch biologische gemalen barf, zou je denken...

Maar ik zou mooi risicospreiding doen en afwisselen. Als je niet aan goed barfmateriaal van bepaalde diersoorten kunt komen, zou je daar een paar dagen kvv van kunnen geven.
Door Lizzy
#3391292
eelke schreef: wo 11 dec 2019, 11:24 Wat is het prijsverschil tussen biologische barf en biologische kvv dan? Want, in principe is biologische kvv toch biologische gemalen barf, zou je denken...

Maar ik zou mooi risicospreiding doen en afwisselen. Als je niet aan goed barfmateriaal van bepaalde diersoorten kunt komen, zou je daar een paar dagen kvv van kunnen geven.
Er is gewoon bijna niet aan te komen, bio barf.
#3391299
Chouka schreef: di 10 dec 2019, 23:53 in KVV weet je niet wat er in zit. Teveel vet? Slechte kwaliteit vlees? Je kan het gewoon niet zien.

En KVV is 'slurp-weg'. Gaat veel te snel.
Dat dus . Met barf bepaal je zelf hoeveel vet je voert .En het is de fabrikant altijd maar geloven op de mooie blauwe ogen
Ik begrijp dat het een dure grap word als er zoveel vlees doorheen gaat . Bio orgaan zou bv al heel mooi zijn
Door Tanna
#3394307
Ik voer tegenwoordig vaker kvv omdat ik het fysiek niet altijd meer red met barf. Maar niks uit de bioindustrie. Ik koop Bandit (geit, lam, kip, wildmix), wilde fazant en wilde eend van Alroda en soms wildmix van Darf. Oh ja, en ook nog Schots Hooglandrund en Dartmoor pony, soms wordt er eentje in de kudde hier in de buurt geslacht omdat hij door ouderdom niet meer mee kan komen en dan vul ik meteen de voorraad aan. In Bandit zit al een beetje vis dus dat geef ik niet nog eens apart.
De oude hond krijgt vrijwel alleen maar kvv, alhoewel ze een kwartelkarkasje nog wel wegknaagt met haar haast 17 jaar, de jonge hond vaker gewoon vlees en karkas.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door