Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tess06
#3386536
ik hoop begin volgend jaar weer een pup te krijgen.
ze wordt afgespeend op kvv.
nu heb ik hierover wat vragen, zodat ik het goed ga doen
orgaan las ik ergens over lever hart en nieren. Maar mogen ze ook al pens, of komt dat later pas.
en bot: ik ga ervanuit dat ze sommige diersoorten niet kunnen eten omdat dat te hard is voor hun puppy tandjes?

misschien kom ik nog op meer vragen, maar voor nu zijn dit even de belangrijkste
Door Lizzy
#3386537
tess06 schreef: do 26 sep 2019, 15:34 ik hoop begin volgend jaar weer een pup te krijgen.
ze wordt afgespeend op kvv.
nu heb ik hierover wat vragen, zodat ik het goed ga doen
orgaan las ik ergens over lever hart en nieren. Maar mogen ze ook al pens, of komt dat later pas.
en bot: ik ga ervanuit dat ze sommige diersoorten niet kunnen eten omdat dat te hard is voor hun puppy tandjes?

misschien kom ik nog op meer vragen, maar voor nu zijn dit even de belangrijkste
Oh leuk! Wat voor pup?

Ja hoor, pens mogen ze gelijk!

En qua vleesbotten is het ook wel een beetje afhankelijk wat voor pup je krijgt. Een Chihuahua pup: daarvoor is een kwartelkarkas al een hele kluif! En een eendkarkas onmogelijk. Een Amerikaanse Bulldog pup zal eerder wat moeten lachen om een kwartelkarkas en dat vrij snel achter de puppy-kiesjes hebben.

Dingen als lams/geitenribben, kalfsbotten enzo: ik vind het allemaal no no en zou me beperken tot kip, konijn, kwartel, parelhoen, eendkarkas (en dat op maat knippen voor je pup). Als de pup wat ouder is, kun je wat hardere soorten toevoegen zoals gans, fazant, haas.
Door tess06
#3388439
Het wordt een Friese stabij pup.
En hopelijk komt ze in mei.
Kip alleen de biologische toch het eerste jaar.
Maar ik heb nog een gedroogd pakket liggen waar kippennekken in zitten die waarschijnlijk niet biologisch zijn.
Mogen die al wel of ook het eerste jaar niet?
Door Lizzy
#3388447
tess06 schreef: do 24 okt 2019, 09:26 Het wordt een Friese stabij pup.
En hopelijk komt ze in mei.
Kip alleen de biologische toch het eerste jaar.
Maar ik heb nog een gedroogd pakket liggen waar kippennekken in zitten die waarschijnlijk niet biologisch zijn.
Mogen die al wel of ook het eerste jaar niet?
Oh, nou die kan wel kwartel, kip, konijn, patrijs, fazant, eend, parelhoen aan.

Waarom zou je kip specifiek biologisch moeten voeren? Het is natuurlijk leuk, biologisch. Alles is leuker, biologisch. Als je er aan kunt komen en het kunt betalen is dat super! Maar ook op niet biologische kip zal je pup opgroeien. KVV's (behalve de bio merken) bevatten ook gemalen plof-kip-karkas.
Door Lizzy
#3388452
tess06 schreef: do 24 okt 2019, 14:44 Vanwege de antibiotica in de kippen.
Dacht ik dat gewone kip zeker het eerste jaar niet mocht...dacht ik ergens gelezen te hebben
Om die reden voor je natuurlijk liefst levenslang geen dieren die met AB worden behandeld :-\
Door Lizzy
#3388576
tess06 schreef: vr 25 okt 2019, 20:59 Nee. Dat is waar, maar van de meeste weet je het niet :'(
Nee, maar koop je bio weet je zeker dat het dier niet met AB is behandeld. Dan zou je dus zoveel mogelijk bio moeten geven. Maar ja, dat is ook een kwestie van de portemonnee en je mogelijkheden. Want dat haal je niet bij 1 adres, daar moet je half Nederland ook nog eens voor door. Dat, of zoveel mogelijk wild voeren!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door