Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3387364
Off topic: waarom wordt er eigenlijk op beren gejaagd? Ik zou denken dat, zeker als er dan blijkbaar teveel elanden zouden zijn, ze net zeker niet op hun natuurlijke vijanden jagen? Wist trouwens ook niet dat het legaal kon in Europa.

On topic: Zijn de botten van een beer (ook de niet dragende delen) niet te hard voor een hond? Verder is het meer gevoelsmatig, maar ik zou het niet voeren omdat het voor hen geen natuurlijke prooi is en je niet weet wat de voedingsanalyse is zodat je kan controleren of het niet bepaalde zaken bevat die ongezond zijn voor een hond. Doorgaans worden carnivoren, ook als ze gedood worden, niet opgegeten en ik zou denken dat dat wel een reden zal hebben.
Gebruikersavatar
Door pike
#3387593
frodo quin schreef:Off topic: waarom wordt er eigenlijk op beren gejaagd? Ik zou denken dat, zeker als er dan blijkbaar teveel elanden zouden zijn, ze net zeker niet op hun natuurlijke vijanden jagen? Wist trouwens ook niet dat het legaal kon in Europa.
Een volwassen eland heeft van een beer niets te duchten. Die vertrapt zijn aanvaller letterlijk. De jonge dieren vormen echter wel een mogelijke prooi voor de beer (en de wolf).
On topic: Zijn de botten van een beer (ook de niet dragende delen) niet te hard voor een hond? Verder is het meer gevoelsmatig, maar ik zou het niet voeren omdat het voor hen geen natuurlijke prooi is en je niet weet wat de voedingsanalyse is zodat je kan controleren of het niet bepaalde zaken bevat die ongezond zijn voor een hond. Doorgaans worden carnivoren, ook als ze gedood worden, niet opgegeten en ik zou denken dat dat wel een reden zal hebben.
Een bruine beer is geen carnivoor maar een omnivoor, een alleseter dus. 85% van zijn voedsel is plantaardig van oorsprong. En carnivoor betekent vleesetend. Dus waarom zou een hond geen berenvlees eten?
De botten van een volwassen beer zullen ongetwijfeld te hard zijn, net zoals de botten van de meeste andere volwassen zoogdieren te hard zijn.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3387750
Anne in Zweden schreef: za 07 sep 2019, 10:24 Al het slachtafval wordt inderdaad teruggelegd in het bos, voor zover tenminste die rare Hollandse met haar mes en haar keukenhandschoenen en haar grote plastic bak iets overlaat om terug te geven aan de wilde dieren. :biggrin2:
;D ;D * beeld heeft *
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door