Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Greece
#3385337
Ben benieuwd naar wat zoal gevoerd wordt aan bot. Ik vind zelf dat ik best wel veel gevogelte voer zoals kip (biologisch), eend, parelhoen en konijn. Tot voor kort ook dikbevleesde lamsribben maar daar kunnen toch (te) harde exemplaren bijzitten met als gevolg overgeven met bloedsporen :-[ . Kwartel zou nog kunnen maar met een grote jongen erbij (onderschrift nog niet bijgewerkt moet nog ff uitzoeken hoe) stelt dat aan kluifwerk niet veel voor. Duif moeten ze niet en fazant vind ik ook te hard.
Dussss..... ::)
Door smulpaap
#3385346
Ik voer al jaren veel gevogelte .
Mijn vorige middelgrote honden kregen bv een halve kip of een half of heel wild konijn in de vacht . Of wilde gans .. Daar waren ze wat langer mee bezig . Haaskarkas heb ik ze wel gegeven .net als ribben . Maar qua hardheid kan het nogal eens wisselend zijn . Ik ben er om die reden ook mee gestopt . Als ik de kwaliteit van de producten vergelijk met 10 jaar geleden ::) toen had je bv erg mooie ribbetjes van haas en zo waren er nog veel meer producten die erg mooi maar vooral verantwoord waren om te voeren .Als er bv een jager in jouw buurt is kan je bv om hele ganzen vragen . Mooiste ganzen zijn die van een kilo of 3 a 4 .verder is er niets mis mee als je gevogelte voert hoor . Veiligheid en goed verteren is ook van groot belang .dan worden de voedingsstoffen opgenomen en loopt je hond geen gevaar . Als je voldoende soorten Spiervlees voert en liefst diervriendelijk of biologisch dan komt je hond niets tekort
Door Lizzy
#3385351
Bio kipkarkas, eendkarkas en soms nek, kwartel, parelhoen, zalmkop, soms geitenbokjes/ribben/nekken (van hele jonge dieren). Ik voerde ook konijnkarkas maar omdat vleeskonijnen zo'n kl*te leven hebben ben ik daar mee gestopt. En ik hoop deze herfst weer Nederlandse haaskarkas te kunnen scoren.
Door Greece
#3385359
Ganskk heb ik van oervoer maar vinden ze maar niets. Als ze het hebben hele of halve konijntjes welke van een zorgboerderij komen dus diervriendelijker gehouden. Dan blijf ik dit dan maar voeren. Spiervlees is van andere dieren w.v. sommige echt van wilde dieren zoals hert en ree van de Veluwe. Orgaan hoofdzakelijk biologisch maar daardoor vaak hetzelfde.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door