Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Paulus5
#3384662
Mijn eerste vraag is of dit lams of geiten ribben zijn? Ik heb zowel van het lam en de geit ditzelfde stuk. Lijken me rugstukken met rib ?

En dan vraag ik me nog af of ik dit kan voeren? Zijn wel geen ribben los
En ze heeft al zonder problemen een 8 tal keer lamsribben van slagerij west gehad paar maand geleden.

Als ik het best niet kan voeren, ga ik het malen. Heb een echte grote slagersvleesmolen en die heeft tot nu toe alles aangekunnen van vleesbotten. Maar geef het liefst zo vandaar dat ik toch even pols

Bedankt
Bijlagen
19C162B9-FB9C-4A8E-80D7-1C851ECCA69D.jpeg
19C162B9-FB9C-4A8E-80D7-1C851ECCA69D.jpeg (1.97 MiB) 2166 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Paulus5 op za 24 aug 2019, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3384672
Ja, ruggenwervel. Ik vind het ieks botten. En zeker die loshangende (of bijna loshangende) stukken vind ik eng. Ik voer het niet. Maar ja goed, ik voer dan ook geen ribben meer tenzij ik ze echt met een snoeischaar kan doorknippen. En dan nog knip ik de lengtes van de ribben af en daar maak ik bone broth van (als ik het niet vergeet en per ongeluk in de kliko laat zakken ::) ).
Gebruikersavatar
Door pike
#3385043
Deze plakken komen van de nek. Schaap of geit is zo niet te zeggen. Als er rib aanzit ga je al richting borstkast. Mijn fauven hebben aardig wat weggegeten vroeger, maar dit vond ik ook altijd enge botten en heb ik nooit gevoerd.

Plakken van de nek:
De bijlage m_352.jpg is niet meer beschikbaar

En hier vanaf de borstkast gezien, met rib eraan:
m_352.jpg
m_352.jpg (135.94 KiB) 2097 keer bekeken
Door Paulus5
#3385193
Het ziet er inderdaad best eng uit. Daarom dat het even vroeg.
Maar ik ga ze dan malen als ik de vleesmolen nog eens gebruik binnenkort. Omdat het uiteindelijk wel bot blijft. Dus eetbaar
Bedankt voor de reacties!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door