Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#369868
Ik heb Lieve nu bijna twee weken op cb en ze groeit werkelijk de pan uit. Ze is nu bijna 15 weken en haar gewicht is 12 kg :o Ik hou op donderdag altijd haar wekelijkse weegsessie en de afgelopen week is ze 1kg aangekomen. Ik heb haar nu ruim drie weken en de eerste week is ze 600gr aangekomen en week twee 1100gr. Ik wilde de derde week nog even aankijken want misschien was het een groeistuip. Ik was op zich met het gemiddelde van de eerste twee weken best tevreden maar als ze nu een kilo per week aankomt gaat het volgens mij toch wel wat te snel.
Ik heb haar voeding afgelopen donderdag aangepast en geef haar nu ongeveer 450gr cb per dag ipv 600gr. Is dit genoeg en zal ik het gewoon deze week aankijken hoeveel ze aankomt. Of mag ze wel wat meer dan wat ik haar nu geef. Ik wil haar ook niet te weinig geven. Ik schat dat haar volgroeide gewicht zo rond de 30kg zal zijn.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#369901
Af en toe een kilo in de week groeien kan geen kwaad, maar houd het in de gaten. Een goede graadmeter vind ik of je de ribben bij lichte druk kunt voelen.
Ik vind eigenlijk wel dat je nu ineens erg veel minder gaat geven... :-\ .
#369914
Nitus schreef: Af en toe een kilo in de week groeien kan geen kwaad, maar houd het in de gaten. Een goede graadmeter vind ik of je de ribben bij lichte druk kunt voelen.
Ik vind eigenlijk wel dat je nu ineens erg veel minder gaat geven... :-\ .
dat vind ik eerlijk gezegt dus ook. Ik kan haar ribbetjes heel goed voelen... het lijkt wel een harp ;D
Ze is zeker niet te dik hoor. Ze ziet eruit als een volwassen kleine hond(als begrijpt wat ik bedoel) Waar ik min of meer 'bang' voor ben is dat ze te snel groeit en dat ze later wellicht last gaat krijgen van groeipijn. dat zal mezelf nooit vergeven.
Door aaltje
#369923
mijn hondje groeide ook met 1 kilo per week. Vlak voor haar 1ste loopsheids hield het groeien op. Ze was toen bijna 8 maanden. Ik weet niet of je het groeien kunt beinvloeden, dik worden wel, maar groeien??????? Janie is trouwens 31 kilo geworden.
#369932
aaltje schreef: mijn hondje groeide ook met 1 kilo per week. Vlak voor haar 1ste loopsheids hield het groeien op. Ze was toen bijna 8 maanden. Ik weet niet of je het groeien kunt beinvloeden, dik worden wel, maar groeien??????? Janie is trouwens 31 kilo geworden.
Dus maar gewwon weer geven waar ze recht op heeft. 600gr ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door