Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3383038
Tobi Kooiker schreef:Ik heb geen uitsluitsel, maar een paar weken terug is er bij ons een dwerggeit geëuthanaseerd door de veearts :'(
Zij waarschuwde expliciet om onze honden niet bij het lichaam te laten, zodat ze aan de plaats waar het middel ingespoten was konden likken, omdat dat gevaarlijk zou zijn.
Ach wat sneu! Bedankt voor je bericht, leerzaam. Sterkte met het verlies van jullie geitje.
#3383039
kakocavi schreef:In het NRC een interessant stuk hierover:
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/03/30/2- ... t-a1597696

Zie onder conclusie, daar wordt gesteld dat de meeste bokjes naar het buitenland gaan of in diervoeder worden verwerkt en een klein deel op het Nederlandse bord komt. En een deel gaat inderdaad naar de Rendac. Dat het voor de islamitische keuken is bestemd zie ik inderdaad ook niet terug, de bestemming is met name Zuid-Europa.

Ik verwacht eigenlijk niet dat ze een injectie krijgen. Dat beperkt gelijk heel erg de bestemming die ze krijgen, en het is kostbaarder. Vergassing of elektrocutie zou ook nog kunnen. Misschien heeft je leverancier het antwoord?
Ik ga het inderdaad maar eens vragen. Meestal zijn zij echter ook tussen-leverancier dus zij zullen het ook weer na moeten vragen.

Bedankt voor de link.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door