Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Paulus5
#3381416
Inderdaad. Apprecieer ik echt!

En als ik het uitreken komt een half portie erbij dan goed uit voor ongeveer 3,5%. Dus kan gewoon twee dagen samen uithalen. Top, scheelt wat werk :D
Door Paulus5
#3383767
Hier ben ik weer

Ik heb nog een vraag

Ik heb dus vermeerderd naar 750 gram voeding. En dus gaf ik 3,2%. Ik heb dit na goeie week wat verminderd naar 650 omdat ze niets meer wou doen voor snoepjes tijdens trainingen. Dit was wat beter toen. Maar nu merk ik dat als ik ga wandelen en ze roep, komt ze wel maar ze neemt het snoepje niet aan.
Ik denk dat ik best weer verminder dus naar 550 gram misschien toch? Of zou het gewoon de snoepen zijn die ze beu zou zijn? Ze krijgt kaas, gedroogde long en gedroogde pensstaafjes in stukjes. Zou niet weten wat ik van hoogwaardige snoepen ik nog zou kunnen gebruiken. Want heb dat wel nodig voor nieuwe dingen aan te leren
Door Lizzy
#3383768
Paulus5 schreef: ma 12 aug 2019, 14:02 Hier ben ik weer

Ik heb nog een vraag

Ik heb dus vermeerderd naar 750 gram voeding. En dus gaf ik 3,2%. Ik heb dit na goeie week wat verminderd naar 650 omdat ze niets meer wou doen voor snoepjes tijdens trainingen. Dit was wat beter toen. Maar nu merk ik dat als ik ga wandelen en ze roep, komt ze wel maar ze neemt het snoepje niet aan.
Ik denk dat ik best weer verminder dus naar 550 gram misschien toch? Of zou het gewoon de snoepen zijn die ze beu zou zijn? Ze krijgt kaas, gedroogde long en gedroogde pensstaafjes in stukjes. Zou niet weten wat ik van hoogwaardige snoepen ik nog zou kunnen gebruiken. Want heb dat wel nodig voor nieuwe dingen aan te leren
Hoeveel weegt ze nu en hoe oud is ze nu?

Het kan, dat ze teveel voeding krijgt. Maar dat zou je ook aan haar moeten kunnen zien, denk ik.

Het kan ook de leeftijd zijn hoor, dat ze nu bij alles begint te denken "ja, toedeledoki, doe mij eens een ander snoepje". En hier vinden ze kaas bijv. gewoon echt iet lekker. Het is dat ze te gierig zijn om uit te spugen. Door voor echt belangrijke dingen aan te leren gebruik ik rustig stukjes knakworst (mini mini mini stukjes). Of frikandel.
Door Lizzy
#3383772
Oh wacht, ze is dus 7 maand en eet 2,5% van haar huidige lichaamsgewicht. Dat is niet zo veel. Maar misschien is ze niet erg actief? Ik zou haar goed bekijken en bevoelen en eventueel een paar foto's (ook van bovenaf) naar de fokker sturen om te bekijken of zij niet te dik is. En anders zou ik toch beginnen met andere snoepjes. Want dit is wel de dikke-vinger-leeftijd, 7 maand.
Door Paulus5
#3383773
Ze weegt 23,5 kg. Had ze net gewogen. En ze is net geen 8 maanden.
Die foto kan ik misschien eens doen! Goeie tip. Die gaat tenslotte wel weten of ze te dik is of niet. Want ik voel ribben nog wel soms tenzij ze net gegeten heeft maar ze staat wel al voller dan maand geleden

Op de hondenles week geleden ging ze nog door het dolle heen voor kaas terwijl ik tien seconden ervoor met gedroogde long stond te zwaaien en ze me negeerde. Dus denk echt dat het niet is dat ze het niet lust

Gewone knakworst uit zo een potje? Misschien dat ik dat ook nog eens kan proberen. Maar ben bang dat als ik teveel afwisselt ze dan haar zin gaat krijgen of is het niet zo?
Want bij thuis training neemt ze die long wel soms nog steeds aan >:(

Ze is wel aan het puberen en tegendraads in alles maar ik moet ze toch met iets kunnen verleiden ::)
Ze knaagt in huis aan alles waar ze vroeger geen oog naar had, zelf de leiding in het toilet als ze daar toevallig zit te wachten. Dus misschien puber streken. Maar zo kan ik ze niet echt trainen :(

Dank voor reactie
Door Lizzy
#3383774
Misschien moet je anders een korte trainingspauze inlassen. En ja, op deze leeftijd zijn ze dwars. Die van mij deden gewoon echt niet meer op iets ordinairs qua snack wat ik wilde dat ze deden. Kan ik 2 dingen doen: vol blijven houden en niks bereiken. Of op zoek gaan naar een snack die ze wel lekker vinden en waar ze wel gemotiveerd van raken en blijven afwisselen. Ik heb altijd gekozen voor dat laatste. Wat ik wel deed was toch spaarzamer belonen met voertjes.
Door Paulus5
#3383776
Ja trainingsstop heb ik ook aan gedacht maar dan doe ik er niets mee en heb de indruk dat ze lastiger is als ik minder met haar bezig ben. Misschien kan wel enkel het gewone herhalen dat ze al kende. Met haar voer dan als beloning. Daar wil ze namelijk wel nog steeds alles voor doen.
Maar kan moeilijk met rauw vlees in de hondenschool staan zwaaien ;)

En ondertussen maar iets nieuws zoeken. Ik ga die knakworst eens kopen deze week en testen

Ik geef ook al minder omdat ze het toch niet echt wil. Nu heb je wel gelijk dat als het minder aangeboden wordt, ze misschien liever iets zal aannemen

Bedankt!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3383779
Paulus5 schreef: ma 12 aug 2019, 14:56 Ze weegt 23,5 kg. Had ze net gewogen. En ze is net geen 8 maanden.
Die foto kan ik misschien eens doen! Goeie tip. Die gaat tenslotte wel weten of ze te dik is of niet. Want ik voel ribben nog wel soms tenzij ze net gegeten heeft maar ze staat wel al voller dan maand geleden

Op de hondenles week geleden ging ze nog door het dolle heen voor kaas terwijl ik tien seconden ervoor met gedroogde long stond te zwaaien en ze me negeerde. Dus denk echt dat het niet is dat ze het niet lust

Gewone knakworst uit zo een potje? Misschien dat ik dat ook nog eens kan proberen. Maar ben bang dat als ik teveel afwisselt ze dan haar zin gaat krijgen of is het niet zo?
Want bij thuis training neemt ze die long wel soms nog steeds aan >:(

Ze is wel aan het puberen en tegendraads in alles maar ik moet ze toch met iets kunnen verleiden ::)
Ze knaagt in huis aan alles waar ze vroeger geen oog naar had, zelf de leiding in het toilet als ze daar toevallig zit te wachten. Dus misschien puber streken. Maar zo kan ik ze niet echt trainen :(

Dank voor reactie
Dat is logisch. Thuis trainen is makkelijker. Minder afleidingen, minder andere leuke dingen om te doen. Hoe moeilijker (verleidelijker, drukker, interessanter) de omgeving, hoe moeilijker de oefening, hoe meer je moet zorgen dat je hond de oefening in makkelijkere situaties als goed aan kon en de motivatie om de oefening te doen groot genoeg is. Dus lekkerdere hapjes.

Wissel ook eens af in je manier van belonen. Je kunt ook even spelen, samen een gezellig stukje lopen (zo met heel veel aandacht, prijzen en even samen bezig zijn) en dat soort dingen. Hoe onvoorspelbaarder het soort beloning is, hoe meer ze gemotiveerd zal zijn om te doen wat je vraagt.

Een trainingspauze lijkt mij ook geen gek idee. Even voor jullie allebei de druk van de ketel. Zorg er wel voor dat ze in de tijd geen slecht gedrag aanleert, dus als ze bijvoorbeeld slecht komt als je roept, dan niet los laten lopen, maar aan een lange lijn. Anders zet je stappen terug en dat is zonde. In de trainingsstop kan je goed gedrag natuurlijk wel altijd belonen, want dat versterkt ook heel erg goed.
Door Paulus5
#3383782
Misschien best toch trainingsstop dan en andere manieren van belonen en betere beloningen zoeken. Bedankt voor de tips
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door