Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Karin05
#3378633
Long time ago!!!!!

Over 4 weken mogen we onze nieuwe pup verwelkomen. Zitten nu wel met een puntje wat te voeren. Onze vorige Duitse herder hebben we altijd met Barf gevoerd de laatste 1,5 a 2 jaar is dit overgegaan in KVV omdat ze niet alles meer goed verteerde danwel nog kon verdragen. Op KVV ging dit heel goed.

Nu met 4 weken onze pup die vanuit de fokker met brokken gevoerd zal gaan worden. Ik wil haar zo snel mogelijk op Barf overhebben maar merk aan mijzelf ook dat ik het spannend vind met een opgroeiende pup. Wat is een goede KVV voor een pup om haar daar eerst aan te laten wennen en zo voor mij een goed gevoel geeft zodat ik dit rustig kan gaan uitbouwen naar Barf. Iemand fijne tips danwel ideeën.
Door hannabelgje
#3378648
Ik zou beginnen met een kvv met bot erin, zonder premix. Ik zou wat merken afwisselen. Ook is er een soort overgangskvv met grovere stukken. Dat heet barfflakes. Ik vind zelf Darf een goede kvv en goed verkrijgbaar. Voor de rest ken ik niet veel merken. Kijk ook eens op voerwijzer.com voor de verschillen in merken. Kvv onder de 3 euro per kilo vertrouw ik niet. Dat geef ik ooit ter afwisseling van barf maar zou dat nooit als hoofdvoer durven te gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Lizzy
#3378659
Karin05 schreef:Long time ago!!!!!

Over 4 weken mogen we onze nieuwe pup verwelkomen. Zitten nu wel met een puntje wat te voeren. Onze vorige Duitse herder hebben we altijd met Barf gevoerd de laatste 1,5 a 2 jaar is dit overgegaan in KVV omdat ze niet alles meer goed verteerde danwel nog kon verdragen. Op KVV ging dit heel goed.

Nu met 4 weken onze pup die vanuit de fokker met brokken gevoerd zal gaan worden. Ik wil haar zo snel mogelijk op Barf overhebben maar merk aan mijzelf ook dat ik het spannend vind met een opgroeiende pup. Wat is een goede KVV voor een pup om haar daar eerst aan te laten wennen en zo voor mij een goed gevoel geeft zodat ik dit rustig kan gaan uitbouwen naar Barf. Iemand fijne tips danwel ideeën.
Ik zou gewoon lekker gelijk over gaan op zelf samengestelde maaltijden! Met lekkere zachte beginners vleesbotjes (en die kun je zelfs nog wel even pletten).

Maar goed, dat was je vraag niet. Ik ging voor meerdere merken KVV, meerdere diersoorten en ik zou er een kiezen met vleesbot als calcium leverancier (bot levert nog veel meer maar dat terzijde) en eentje zonder premix. Ik zou daarbij lekker wat groenten van je eigen maaltijd geven of rauw gepureerde groenten. Twee eitjes per week. Twee sardientjes per week (rauw en heel) en dan gaat het, tot je zelf gaat samenstellen, helemaal goed komen!

Veel plezier en geluk met je pup :-*
Door yazzie
#3378729
Hallo Karin, gefeliciteerd met je pup! Heerlijk. :-* Ik heb momenteel zelf ook een pup, ook een Duitse herder van nu 14 weken. Ondertussen overgegaan op zelf samengesteld. Mijn menuutje staat hier: viewtopic.php?f=2&t=137486

Dat ik mijn pupje bij de fokker ophaalde, kreeg ik KVV mee. De pups kregen in het nest ook KVV en daarnaast nog getiterd ook dus helemaal blij mee. :D Deze KVV heb ik de eerste 10 dagen opgevoerd. Daarnaast heb ik toch gekozen om even door te gaan met KVV maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik die bevleesde botjes, ook al waren ze zacht, toch wat spannend vond bij een jonge pup. Ligt echt aan mij hoor... :-X

Dus na de KVV van de fokker heb ik een week of vier Bandit (de gewone vleesmix), Darf (wildmix), Alroda (eend, fazant en haring) en Haaksbarf (konijn) gevoerd. Daarnaast een ietsiepietsie gekookte groente van mezelf erbij gegeven en twee eitjes per week. Als beloning gedroogde snackjes en worstjes. Favoriet bij mijn pup was Haaksbarf konijn en de eend- en fazantversie van Alroda. De Bandit en Darf at hij in het begin prima maar op een gegeven moment wat minder. Heb in het begin wel wat gekookt water toegevoegd.

Sinds een week eet hij nu echt :biggrin2: Hij kauwt zijn botjes super rustig; over het eerste kippennekje deed hij 10 hele minuten! ;D Nou, vind het helemaal prima! Heel veel geluk met je pupje! :-*
Door Lizzy
#3378737
yazzie schreef:Hallo Karin, gefeliciteerd met je pup! Heerlijk. :-* Ik heb momenteel zelf ook een pup, ook een Duitse herder van nu 14 weken. Ondertussen overgegaan op zelf samengesteld. Mijn menuutje staat hier: viewtopic.php?f=2&t=137486

Dat ik mijn pupje bij de fokker ophaalde, kreeg ik KVV mee. De pups kregen in het nest ook KVV en daarnaast nog getiterd ook dus helemaal blij mee. :D Deze KVV heb ik de eerste 10 dagen opgevoerd. Daarnaast heb ik toch gekozen om even door te gaan met KVV maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik die bevleesde botjes, ook al waren ze zacht, toch wat spannend vond bij een jonge pup. Ligt echt aan mij hoor... :-X

Dus na de KVV van de fokker heb ik een week of vier Bandit (de gewone vleesmix), Darf (wildmix), Alroda (eend, fazant en haring) en Haaksbarf (konijn) gevoerd. Daarnaast een ietsiepietsie gekookte groente van mezelf erbij gegeven en twee eitjes per week. Als beloning gedroogde snackjes en worstjes. Favoriet bij mijn pup was Haaksbarf konijn en de eend- en fazantversie van Alroda. De Bandit en Darf at hij in het begin prima maar op een gegeven moment wat minder. Heb in het begin wel wat gekookt water toegevoegd.

Sinds een week eet hij nu echt :biggrin2: Hij kauwt zijn botjes super rustig; over het eerste kippennekje deed hij 10 hele minuten! ;D Nou, vind het helemaal prima! Heel veel geluk met je pupje! :-*
Ik snap dat ook heel goed hoor, dat je het toch spannend vond. Het is ook altijd weer even wennen, een pup dus dan is het wel veel tegelijkertijd. Maar zoals jij het hebt gedaan, met alle merken en smalen afgewisseld en de dingen die je zelf hebt toegevoegd... Daar wordt een mens toch gewoon heel blij van! Ik wel in ieder geval! En fijn dat de overschakeling naar je zelf samengestelde maaltijden zo goed gaat!
Door Karin05
#3378796
Super bedankt voor de reacites! Het is ook absoluut mijn bedoeling om snel over te stappen hoor maar dacht (te menselijk wellicht) dat het anders allemaal zoveel veranderingen ineens zijn voor de pup.

Kippennekken, kwartel en visjes en daarbij meerdere soorten Barf zijn inmiddels besteld. De volgende bestelling zal daarbij weer vast uitgebreider zijn :cool:
Door Karin05
#3379024
yazzie schreef:Hallo Karin, gefeliciteerd met je pup! Heerlijk. :-* Ik heb momenteel zelf ook een pup, ook een Duitse herder van nu 14 weken. Ondertussen overgegaan op zelf samengesteld. Mijn menuutje staat hier: viewtopic.php?f=2&t=137486

Dat ik mijn pupje bij de fokker ophaalde, kreeg ik KVV mee. De pups kregen in het nest ook KVV en daarnaast nog getiterd ook dus helemaal blij mee. :D Deze KVV heb ik de eerste 10 dagen opgevoerd. Daarnaast heb ik toch gekozen om even door te gaan met KVV maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik die bevleesde botjes, ook al waren ze zacht, toch wat spannend vond bij een jonge pup. Ligt echt aan mij hoor... :-X

Dus na de KVV van de fokker heb ik een week of vier Bandit (de gewone vleesmix), Darf (wildmix), Alroda (eend, fazant en haring) en Haaksbarf (konijn) gevoerd. Daarnaast een ietsiepietsie gekookte groente van mezelf erbij gegeven en twee eitjes per week. Als beloning gedroogde snackjes en worstjes. Favoriet bij mijn pup was Haaksbarf konijn en de eend- en fazantversie van Alroda. De Bandit en Darf at hij in het begin prima maar op een gegeven moment wat minder. Heb in het begin wel wat gekookt water toegevoegd.

Sinds een week eet hij nu echt :biggrin2: Hij kauwt zijn botjes super rustig; over het eerste kippennekje deed hij 10 hele minuten! ;D Nou, vind het helemaal prima! Heel veel geluk met je pupje! :-*

Wat leuk! Hier heb ik zeker war aan dank je! Wij kijken ook zeker uit naar dr komst.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door