Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Maussje
#3377144
Hallo allemaal, op het moment ben ik het boek rauwe voeding voor honden aan het lezen en leer hier veel van, echter staat er dat groenten en fruit gepureerd moet worden, echter merk ik dat mijn hond dit helemaal niks vind.. is er ook een andere manier om groenten en fruit te voeren waarbij ze wel alle voedingstoffen eruit kan halen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3377154
Maussje schreef:Hallo allemaal, op het moment ben ik het boek rauwe voeding voor honden aan het lezen en leer hier veel van, echter staat er dat groenten en fruit gepureerd moet worden, echter merk ik dat mijn hond dit helemaal niks vind.. is er ook een andere manier om groenten en fruit te voeren waarbij ze wel alle voedingstoffen eruit kan halen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Meng je de groentenmix met vlees? En laat je dat ook lekker even in trekken? Want dat helpt vaak!

Je kunt de groenten anders ook koken. Er zijn honden die dat wel te eten vinden (ook alleen als je het mengt met het vlees). Fruit hebben ze niet perse nodig en het meeste fruit kunnen ze zo eten, zonder te pureren. Ik zou fruit alleen niet combineren met vlees omdat dit vaak gaat gisten in de darmen.
Door Maussje
#3377157
Bedankt voor uw reactie! Kunnen er ook groenten ook gewoon heel en rauw worden gegeven? Want ik heb het idd geprobeerd met vlees en ze wil het nog steeds niet.. zelf heb ik het idee dat ze de structuur van het gepureerde eten niks vind. Is hier een oplossing voor? Omdat ze rauwe groenten wel gewoon wil eten maar als ze er geen voedingstoffen op die manier uitkrijgt schiet het natuurlijk niks op vandaar mijn vraag. Alvast bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3377182
Maussje schreef:Bedankt voor uw reactie! Kunnen er ook groenten ook gewoon heel en rauw worden gegeven? Want ik heb het idd geprobeerd met vlees en ze wil het nog steeds niet.. zelf heb ik het idee dat ze de structuur van het gepureerde eten niks vind. Is hier een oplossing voor? Omdat ze rauwe groenten wel gewoon wil eten maar als ze er geen voedingstoffen op die manier uitkrijgt schiet het natuurlijk niks op vandaar mijn vraag. Alvast bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nou, hooguit komkommer. De rest moet echt wel gepureerd of gekookt worden, helaas.
Door Maussje
#3377191
Bedankt voor uw reactie, dan ga ik het toch nog verder experimenteren en kijken of iets anders wil helpen. Nu heb ik nog een vraagje over de zonnebloem olie, mag dat helemaal niet gegeven worden of geldt dat alleen in combinatie met sardines enz.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3377197
Maussje schreef:Bedankt voor uw reactie, dan ga ik het toch nog verder experimenteren en kijken of iets anders wil helpen. Nu heb ik nog een vraagje over de zonnebloem olie, mag dat helemaal niet gegeven worden of geldt dat alleen in combinatie met sardines enz.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zonnebloemolie is altijd een no-no. Het bevat teveel omega 6 vetzuren.
Door src_esther
#3377223
Vreemd dat de hond groenten wel ongepureerd wil en anders niet. Zou het kunnen liggen aan de mix? Misschien zit er een groente bij die niet goed valt?
Ik moet hier heel goed opletten met wat ik er ingooi en in welke verhouding, anders laat meneer zijn eten staan.
Wat noten erdoor wordt hier trouwens gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3377225
Probeer groente eens 1 soort per keer te geven. Gepureerde of gekookte mixen eet mijn hond ook niet. Maar een schepje gekookte groente van 1 soort eet hij zo op.
Hij eet meestal met de pot mee, groente die ik voor ons roerbak kook ik voor hem even mee met de rijst of pasta.
En na het koken hoef je niet te pureren hoor. Gewoon geven zoals je t zelf ook zou eten.
Door Maussje
#3377239
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het eens proberen! Ik vind het ook vreemd dat ze het niet wil hoor, ik heb haar van straat gered en dan verwacht je toch dat ze echt alles eten. Intussen blijkt dat niet het geval en heeft ze van de brokken een granen allergie ontwikkeld. Vandaar dat we over zijn gestapt naar rauwe voeding, hier doet ze het super op, maar die groente prut he..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door