Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ywa100
#3375330
De terrier is Kvv gewend en af en toe kippenvleugels, poot oid.
Nu had hij al fazantenbout en kipkarkas zonder problemen gegeten (en dan s avonds spiervlees en orgaan in juiste verhouding) en ook regelmatig een kipdrumstick.
'S morgens dus kipdrumstick gegeten en s avonds orgaan+ spiervlees. 'S nachs zn mand ondergespuugd.
Dag er na gewoon ontlasting en KVV gegeten. 'S nachts weer gespuugd en 's morgens niet gegeten. Wel dunne ontlasting. Hij rent en speelt, maar is niet 100%.
Kan ik even afwachten of is DA raadzaam? (Die waarschijnlijk anti vlees is)
#3375337
ywa100 schreef:De terrier is Kvv gewend en af en toe kippenvleugels, poot oid.
Nu had hij al fazantenbout en kipkarkas zonder problemen gegeten (en dan s avonds spiervlees en orgaan in juiste verhouding) en ook regelmatig een kipdrumstick.
'S morgens dus kipdrumstick gegeten en s avonds orgaan+ spiervlees. 'S nachs zn mand ondergespuugd.
Dag er na gewoon ontlasting en KVV gegeten. 'S nachts weer gespuugd en 's morgens niet gegeten. Wel dunne ontlasting. Hij rent en speelt, maar is niet 100%.
Kan ik even afwachten of is DA raadzaam? (Die waarschijnlijk anti vlees is)
Wat zit er in z'n kots? Als hij echt druppels dunne poep poept en hij kotst en niet wil eten: dan zou dat in theorie zeker kunnen wijzen op een verstopping! Dit kan bot zijn, dit kan natuurlijk ook iets anders zijn. Ik weet niet wat raadzaam is, ik kan de hond niet zien vanaf hier maar ik zou bij twijfel echt naar de dierenarts gaan en je gewoon niks aan trekken van anti-rauw. En anders ga je naar een DA die pro-rauw is, kan ook! Ik weet niet waar je woont maar er staat een lijst met pro-vers-dierenartsen hier: viewtopic.php?f=11&t=11904
#3375420
Bedankt voor je PB! Je kunt je tekst gewoon hier op het forum zetten trouwens. Ik reageer in de regel sneller in topics dan op PB's en bovendien is het handiger dat iedereen het kan lezen, zodat er meer mensen met je mee kunnen denken.

Hoe gaat het vandaag met het hondje?
#3375426
Normaal gesproken ben ik zeker van de openbaarheid, maar ik schaamde me omdat het een oppashondje is.
Natuurlijk kan ik er niet echt iets aan doen...maar toch.
Terugkijkend heeft hij zaterdagochtend de kippepoot gehad. In de middag ging hij het karton van de keukenrol, waar ze hier mee spelen, op eten?
Natuurlijk afgepakt. Verder niets raars gemerkt.
Gewoon uit geweest geplast, gepoept en gegeten.
'S nachts zijn mand onder gespuugd, daar kwam ook een stukje speelgoed mee. (Had ik uiteraard ook afgepakt toen ik zag dat hij er raar mee deed) ik dacht dat hij daar ziek van geworden was, maar ik denk dat hij dat is gaan eten omdat hij buikpijn had. Mijn eigen honden "zeggen" dan gewoon mag ik de tuin in, om gras te eten als dat eens voorkomt
Zondag verder niet veel bijzonders gemerkt.
'S nachts weer alles onder gespuugd.
Ik heb hem Heilaarde van luvas gegeven.
Maandag wilde hij niet eten. Kalkoenfilet licht gekookt, dacht dat is wat lichter verteerbaar misschien.
Paar stukjes gegeten. Heilaarde gegeven. Niet gespuugd!
Dinsdag KVV aangeboden hij wilde niet.
Ik begon toch wel erg ongerust te worden!!
Op de wandeling reageerde hij op mijn jaszak.
Mijn Friese Stabij heeft last van Bananen in zijn oren en een brokje wil dan wel eens helpen.
Thuis had ik nog een klein beetje farmfood brokjes (van mijn dochter) en dat wilde hij wel! Ik geef nooit brok, alleen 3 of 4 brokjes in de week aan mn Stabij, maar mij leek het belangrijk om de boel op gang te brengen en ik vermoedde dat hij dacht dat zijn misselijkheid door het vlees kwam.
Vannacht natuurlijk geen oog dichtgedaan, ze slapen alledrie bij ons op de slaapkamer, ieder geluidje zat ik recht op in mijn bed.
Besloten dat als hij zou spugen, de poep niet goed was en hij niet wilde eten ik naar de DA met hem zou gaan.
Niet gespuugd!! Brokjes erin gebleven!
Met de wandeling een drol! Niet perfect maar goed.

En zijn KVV witte vis/kip gegeten! :groupwave2:

Pffff wat een opluchting het is met een sisser afgelopen en hij is weer helemaal de oude. Ik blijf hem natuurlijk in de gaten houden, maar wat was ik geschrokken.
Hij krijgt in ieder geval geen kippenpoot meer!
Fijn dat ik even mijn verhaal kwijt kan en Lizzy bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Yvonne
#3375428
Hoi Yvonne,
Jeetje, wat een opluchting inderdaad! Pfft! Gelukkig dat het goed afgelopen is. Kippenpoot is ook best hard. Misschien dat je wat karkasjes kunt geven, die zijn makkelijker te verteren. Of gewoon z'n KVV geven, ook veilig voor oppashondjes :)
#3375430
Hij krijgt alleen nog zijn KVV!
Leuk te vermelden is wel dat het een brokkenhond was.
De eerste keer kwam hij logeren met zijn brokken en nu al zo'n 2 jaar zijn ze overgestapt op KVV .

Groetjes,
Yvonne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door