Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3373791
Kirstendonker schreef:Ik wil hele kip voeren (wel geplukt) en kleine geitjes.
Kan ik dit zien als complete maaltijden of voeren jullie nog spier, orgaan of groente bij?
Als alle organen er nog inzitten zou ik het als compleet zien en daar in elk geval geen spier of orgaan bijgeven. Ik neem wel aan dat je ook nog andere diersoorten voert, anders is het met twee soorten echt te eenzijdig. En desnoods zou je daar dan wat meer groente bij kunnen geven om aan je percentage te komen, als je dat wil.
Gebruikersavatar
Door pike
#3373815
Kirstendonker schreef:Ja ik voer meer diersoorten maar ik vroeg mij alleen af of het voor deze diersoorten een complete maaltijd is inderdaad.
Dank voor je reactie.
Het is alleen altijd de vraag wat iemand bedoeld als hij het over hele kip heeft. De hele kippen die in de winkel liggen zijn namelijk niet compleet. De jonge geitjes heb ik geen ervaring mee, maar ik heb ooit jonge bokjes van het schaap gehad en die waren helemaal intact, met huid en haar. Het is wel zo dat die jonge, pasgeboren diertjes nog nauwelijks spier hebben, de organen amper ontwikkeld en het bot nog heel zacht. Maar het blijft een compleet dier.
Door Lizzy
#3373929
Kirstendonker schreef:Ik wil hele kip voeren (wel geplukt) en kleine geitjes.
Kan ik dit zien als complete maaltijden of voeren jullie nog spier, orgaan of groente bij?
Als de orgaantjes er echt nog in zitten kun je het als complete maaltijden beschouwen. Groenten vind ik iets dat er wel altijd bij hoort, maar dat gaat lastig worden op dagen dat je hele kip of geit voert dus dat zou ik op die dagen niet geven en op de andere dagen dan wel. Als de orgaantjes er nog in zitten hoeft dat er niet bij. Spiervlees ook niet. Als de orgaantjes er niet in zitten, kun je dat natuurlijk ook opvangen in de andere maaltijden die je in de week geeft. Dan verdeel je de 10% lever, nier, hart gewoon over de resterende maaltijden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door