Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sassol
#3365320
Ik heb toch ook maar eens de Chlorella besteld, in poedervorm bij Ron van leefbewust (begreep dat dit de goede kwaliteit was).

Maar... hoe moet dat nu met dosering? Beide honden wegen rond de 25 kg en eten ook evenveel ongeveer dus denk dat ze dan ook hetzelfde mogen hebben aan chlorella? Voor mezelf wil ik het ook gaan gebruiken, kan ik het meteen mee ervaren. Ik weeg zelf rond de 70kg.
Ik neem aan dat het voor mensen anders berekend wordt dan voor honden?

Ik had al gelezen dat je op moet bouwen en dat er een verschil is tussen een kuur of onderhoudsbasis.
Wat is wijsheid? 4x per jaar een kuur, of een keertje kuren en daarna elke dag nemen?

Voor mezelf kan ik natuurlijk ervaren wat een fijne dosering is, maar hoe kan ik dat bij de honden vaststellen? Ga ik een verschil zien in energie/vacht/ontlasting of waar moet ik op letten?

Hoop vragen dus over dit superspulletje :D
Door Lizzy
#3365337
Sassol schreef:Ik heb toch ook maar eens de Chlorella besteld, in poedervorm bij Ron van leefbewust (begreep dat dit de goede kwaliteit was).

Maar... hoe moet dat nu met dosering? Beide honden wegen rond de 25 kg en eten ook evenveel ongeveer dus denk dat ze dan ook hetzelfde mogen hebben aan chlorella? Voor mezelf wil ik het ook gaan gebruiken, kan ik het meteen mee ervaren. Ik weeg zelf rond de 70kg.
Ik neem aan dat het voor mensen anders berekend wordt dan voor honden?

Ik had al gelezen dat je op moet bouwen en dat er een verschil is tussen een kuur of onderhoudsbasis.
Wat is wijsheid? 4x per jaar een kuur, of een keertje kuren en daarna elke dag nemen?

Voor mezelf kan ik natuurlijk ervaren wat een fijne dosering is, maar hoe kan ik dat bij de honden vaststellen? Ga ik een verschil zien in energie/vacht/ontlasting of waar moet ik op letten?

Hoop vragen dus over dit superspulletje :D
Ja, ik vind de kwaliteit van de chlorella van Ron heel goed. Ook die spirulina van hem is heel goed. Ik gebruik het al jaren.

Zelf neem ik 3 gram chlorella per dag in (en 3 gram spirulina).

De honden krijgen alle 3 zo'n 1,5 a 2 gram chlorella en spirulina per dag. Ik heb een gramsschepje maar een kwart theelepel komt volgens mij aardig in de buurt. Mijn honden wegen alle 3 rond de 25 kg.

Voor zowel mezelf als voor de honden heb ik het langzaam opgebouwd. Eerst een mespuntje, paar dagen gegeven, iets meer, paar dagen gegeven en zo verder.

Ik neem en geef chlorella elke dag. En als ik een kuurtje wil geven, doe ik dat er gerust naast en bouw ik de hoeveelheid op tot maximaal 10 gram voor mezelf en maximaal 5 gram voor de honden.

Barfplaats wordt gesponsord door