Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Jeannette
#3362928
hoe vaak per week mag/ kan je vis voeren? Mijn vriend heeft een viszaak en legt de vis die hij niet meer kan verkopen in een aparte bak in zijn vriescel.
Daarnaast koop ik via hem zalmkoppen. Vandaag stond er dorade en makreel op het menu.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3362929
Maximum 10% van wat je hond eet.
Erboven is het mogelijk dat er zenuwstoornissen optreden door thiaminetekort.

Je kan natuurlijk ook opzoeken welke vis thiaminase bevat en welke niet. Thiaminase-vrije mag je meer voeren. Maar het is toch altijd een risico op die manier.
En echt veel meer zou ik zowiezo niet voeren, kwestie van een evenwichtig menu te voeren.
Door Lizzy
#3363098
Jeannette schreef:maar geldt dat dan niet enkel voor de vissen met thiaminase?
Ja. In principe wel. En de lijst met vissen die dat wel en niet bevatten staat hier op Barfplaats. Maar ga je meer dan 10% geven, denk ik dat je sowieso de balans uit je menu haalt. Zo is vis minder rijk aan bepaalde voedingsstoffen (zoals bijv. vitamine B12) dan veel vleessoorten. Ik denk dat ik uit zou kijken met een teveel aan vis. En wat dat teveel is...? Ik denk dat niemand het weet. Ik weet dat er brokken zijn die voor een groot deel uit vis bestaan (met zalm enzo). En ik denk dat je best wel meer dan die 10% kunt geven (behalve dan de vissen met thaminase), maar hoeveel meer...? Ik durf het niet te zeggen. Die brokken zijn sowieso aangevuld met vitamine/mineralenpreparaten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3363109
Ik zou, gevoelsmatig, maximaal 20-25 procent geven. Nooit meer dan dat.
Ik geef ook nooit structureel een bepaalde diersoort meer dan 25%, dus zou ik dat voor vis ook niet doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door