Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1931
Lizzy, dank je voor de tips, ga er zeker mee aan de slag, heb vandaag bij Janet dr slagertje (in Rdam) lekker veel vlees (vette lamsharten, nieren, kalfsribben (ook met veel vet eraan) gehaald en volgende week komt er een grote vriezer (marktplaats ff afstruinen) zodat ik makkelijker meer dagen vers kan voeren (heb nu een half tafel modelletje en daar gaat voor 2 honden, voor 4 dagen per week maar voor maximaal 2 weken in en ik woon nu toch wat verder van "de bron")
Wel 1 mazzeltje, een goede vriendin van me woont 5 min van die islamiet in Rdam waar ik vandaag was en zij komt minimaal 1x per week hier naar Scheveningen, mn eigen bezorgservice ;D ;D ;D

en Jeanne, zelfverzekerd is hij zeker ;), soms voor het handige iets te zelfstandig (alhoewel dat voor de africhting wel weer lekker is ;) mag dus niet klagen) maar een stevige wandeling met Ace dan kom je hem dus pas tegen als hij moe is (na een uurtje of 3 a 4), eerder stippelt hij zn eigen pad wel uit en heeft ie je vooral niet nodig ;D
Verder is hij bv ook zo zeker van zn zaak dat het niet echt een knokker is, hij loopt liever dwars door een ander (hond of mens, vreemde dan) heen, zo heeft hij vorig jaar rond deze tijd (hij was toen dus een maand of 8 ) in HvH het respect van een volwassen bordeaux dog afgedwongen door toen hij hem zat was (bleef achter hem aan lopen) afstand te nemen (hij maakt erg veel snelheid), zich om te draaien en die bordeaux dog omver te lopen (ok, moet toegeven, ik schrok wel toen het gebeurde, maar dan kan je toch niets meer doen) resultaat, bordeaux dog droop af.
#1932
Hoi Carmen,

Bij Balou duude het ook tot zeker 2 jaar voor hij iets dikker werd, hij was ook zo dun, maar door zijn haar zag je dat niet zo goed. Ik heb me er toen ook zorgen over gemaakt, maar als hij verder fit is komt het wel goed. Ik heb eigenlijk niets extra gedaan alleen energie voer... andere dingen kende ik niet en hij lust ook lang niet alles (om het maar zacht uit te drukken LOL)
#1933
Eerlijk is eerlijk, tis een schitterende en energieke hond om te zien. Kali heeft geen rust gekregen met een achter d'r kont aanhobbelende Ace ;D.
Anyway, Crutz, ik hoop dat het lamsvlees etc. wél helpt om 'm iets aan te laten zetten.
#1934
Crutz, ik zou proberen de hond iedere dag versvoer te gaan geven. Sommige honden kunnen het wel, maar Ace ondervindt teveel verteringsproblemen (door niet aan te komen) door het geven van zowel brokken als rauw). Rauw voer vereist een heel ander verteringsproces dan brokken en net op het moment dat Ace eraan gewend raakt krijgt hij weer brokken, en als hij daaraan gewend raakt krijgt hij weer rauw. Zijn lichaam ondervindt door deze afwisseling teveel problemen. Heb zelf ook een Mechelaar gekend die deze problemen had.  Satinball zou best kunnen, maar nu ik lees dat de hond ook wel eens brokken kreeg deed ik het anders. Ik gind iedere dag vers geven, overschrijdt de hoeveelheid van 1 kilo niet, maar geef de laatste voeding net voor het slapen gaan en doe daar voorlopig iedere dag maximaal 40 gram schapevet bij. Dan gaat het helemaal goedkomen.

gr.Ordell

Dank je Ordell
en inderdaad wil ik niet de kilo gaan overschrijden (wordt in mn ogen dan wel erg veel)
verder voer ik 1x per dag (nu dus ff meer) en alleen maar net voor het slapen gaan (wel nogsteed de hoofdmaaltijd voor het slapen gaan, sochtends en smiddags alleen de extra's) want doe ik dat niet dan krijgt hij (ook op vers) zachte ontlasting
Over dat schapenvet, t klinkt misschien gek, maar hier raken ze er allebij van verstopt (zelfs van een minimale hoeveelheid, nog geen eetlepel per dag) dus dat durf ik niet meer aan.
Ik had het geloof ik al ergens geschreven, maar volgende week komt er een GROTE vriezer en dan kunnen we makkelijker full-time vers gaan geven.

ff nog een vraagje Ordell, de overige 3 dagen wil ik dan BARF geven, alleen denk ik nog niet over voldoende kennis te beschikken, dit kan toch niet zo veel kwaad als hij de andere dagen compleet vers krijgt? (jij wisselt toch ook af, als ik het goed begrepen heb)
#1935
ff voor Ordell, fotootje van 1 week eerder, maar dan aan t werk (ok, leerfase, hij valt nog wat naar binnen bij het transport)

Afbeelding

en 1 van het bewaken
Afbeelding

ik denk (ok er mag en komt inderdaad wat bij) dat de lichtinval en de stand op de foto bij het eerste bericht er zeker ook mee te maken hebben

maar (Monique ik bel je) als het goed is komt eind volgende week mn vriezer (350 liter inhoud) en dan kunnen we  dus wat makkelijker VEEL vlees op voorraad hebben ;D ;D
Laatst gewijzigd door crutz op di 22 jul 2003, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#1937
Ja. ziet er een stuk beter uit. ( ??? ??? ???)

ik geef toch al aan dat er wel wat bij mag ???
alleen oogt hij (naar mijn idee) hier wel minder mager (ondanks dat de foto's zijn van voor ik Ordell zn adviezen opvolgde).
Nog anderhalve week iedere week vlees halen en dan kan ik die tijd weer in de hond steken (ben zo maar een ruim uur heen en een ruim uur terug onderweg vanaf hier om vers, compleet en barf, te halen
#1938
Ik denk dat Ink bedoelt dat wij je foto niet kunnen zien ;D
We krijgen een groen plaatje met de mededeling dat we eerst lid moeten worden van een of ander fotoboek op internet.

He!!! Ik kom er net achter dat (of je hebt de fotos verandert ;)) als je onder het 'post reply'-vlak kijkt (waar je dus in typt) je wel de fotos kan zien.
#1943
ff een update,

vandaag waren we bij Maarten Kappen voor de heup en elleboog foto's van Damien (overigens allemaal uitstekend, goede aansluiting, mooie diepe heup kommen en geen arthrose vorming)

Ace ook maar meegenomen en ook hem er ff naar laten kijken (toch weer een andere DA), nou inderdaad op de foto (had ik meegenomen) wat te mager (hij is overigens 1 kilo aangekomen de laatste tijd, zou dus niet echt zichtbaar moeten zijn), maar in het echt vind hij hem er gewoon goed uit zien, inderdaad, slank en athletisch, maar niet TE mager, nog wel hart en longen gecontroleerd, TOTAAL NIETS MIS MEE!!! nog geen miniscule afwijking te horen,darmen en alles voelde en hoorde ook goed, zijn advies.....................geen zorgen maken, alleen in de winter evt wat vet bijvoeren (voor een hond zoals deze mag het voer wat hem betreft best voor 20% uit vet bestaan)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door