Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Aura
#367968
Doedels schreef: Dat kan ook erg gevaarlijk zijn. Petr is dol op bot. Maar ik wil altijd dat hij eerst vlees eet. Als hij merkt dat er iets te kluiven valt, dan loopt hij te dralen en kijkt steeds waar het bot blijft. Ik zorg er dus voor dat hij niet weet wat er nog voor lekkers voor hem klaar ligt. Dan eet hij alles met smaak op.
Ja, zit wat in. Als ik Aura een pannekoek voor haar neus hou, dan wil ze zelfs geen sardientjes meer ;D
Ik denk dat je het ook een beetje moet uitproberen. Je hond moet het wel begrijpen. Misschien zorgen dat ze een heel klein beetje eet, en dan meteen een beetje lekkers als beloning in haar bak gooien, als verassing? Ze moeten wel prikkel en beloning aan elkaar koppelen, anders werkt het sowieso niet.... ::)
Door Truus
#367969
Podenji schreef: thanks :) maar die had ik al uitgeprint :-[ en ben druk op zoek naar allerlei ingredienten en langzaam maar zeker krijg ik er meer en kom er dus ook achter wat Oppermuts solar wel en niet lust ::)
Maar wel lief mag ik hopen ;D
Door Podenji
#367971
Truus schreef: Maar wel lief mag ik hopen ;D
ooooo beslist!!!!!! solar is een wereldhond alleen niet wat eten betreft, ze adopteerd wel jonge eendjes en dat kan je niet van alle honden zeggen helemaalniet van windhonden 8)
Door Laura2004
#368108
Met Kai heb ik ook heel lang zitten tobben met eten. Hij lustte geen kip, geen hart, geen pens, geen lever. Het enige wat hij lekker vond was rundvlees en lamsvlees.
Soms at hij gewoon een week niet en viel hij echt kilo's af en als ze hem dat bij de dierenwinkel of bij de DA een brokje gaven dan at hij het met smaak op en kon hij er geen genoeg van krijgen. Dat was echt frustrerend.

In het begin probeerde ik hem nog te voeren en besteedde ik er veel aandacht aan aan het niet eten, maar na een tijdje haalde ik zijn bord gewoon weg als hij zat te mutsen. Ik weet niet hoe het komt, maar de laatste twee maanden eet hij alles behalve lever. Hij eets zelfs hart, nieren en lamstestikels. Als je me dat een half jaar geleden had verteld dan had ik het niet geloofd, dus er is nog hoop ook voor jouw kieskeurige hondje. ;)
Door malinois
#368825
ik voel helemaal met je mee....ik ben mijn verwende krengen ook aan het laten wennen, maar dat lukt ook nog steeds niet. lever/hart/etc.....bleee, kokhalzen, hard weglopen naar de baas die ze vervolgens een lekker hapje van zijn eigen bordje geeft. dat schiet lekker op zo (dus niet). ik heb ze nu wel al zover dat ze een geitenribje eten, een platgeslagen en kleingesneden kippenekje en een kalfsbot.
kopvlees wordt met (hele)lange tanden gegeten.
schapenpens (heel) was een eng beest die ik eerst moest doden en in hapklare blokjes moest snijden, toen aten ze het op.

maar net als jij geef ik het nog niet op ! veel succes.

Monique.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door