Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Frodo Anouk
#3347750
Hoi allemaal, per abuis is er bij mijn bestelling een kilo lever extra mee gekomen en geen nier. Ik wilde een mix maken van

Hart
Lever
Nier
Lamspens
Runderpens
Kippenmaag

Alles in gelijke delen van een kg

Frodo eet ook geregeld complete kvv van diverse merken. Ik vermoed dat dat qua nier wel voldoende compenseert.

Frodo eet per week 750 gram orgaan. Heel erg is het denk ik niet dat de nier er een keer niet bij zit. Maar hoe vul ik die 750 gram nu het beste in?

Aanvulling: frodo eet per week ongeveer 3,5 kg. Hiervan is 750 gram orgaanvlees incl pens. Als ik van de vijf genoemde ingredienten elk 150 gram doe krijgt hij 4,3 % lever. Idem dus voor de andere onderdelen. Is dat een beetje in balans?
Door Lizzy
#3347772
Frodo Anouk schreef:Hoi allemaal, per abuis is er bij mijn bestelling een kilo lever extra mee gekomen en geen nier. Ik wilde een mix maken van

Hart
Lever
Nier
Lamspens
Runderpens
Kippenmaag

Alles in gelijke delen van een kg

Frodo eet ook geregeld complete kvv van diverse merken. Ik vermoed dat dat qua nier wel voldoende compenseert.

Frodo eet per week 750 gram orgaan. Heel erg is het denk ik niet dat de nier er een keer niet bij zit. Maar hoe vul ik die 750 gram nu het beste in?

Aanvulling: frodo eet per week ongeveer 3,5 kg. Hiervan is 750 gram orgaanvlees incl pens. Als ik van de vijf genoemde ingredienten elk 150 gram doe krijgt hij 4,3 % lever. Idem dus voor de andere onderdelen. Is dat een beetje in balans?
Nee, voor een keertje is dat niet erg hoor. Het onder de 5 orgaanvleessoorten verdelen is prima. En 4% lever is dus ook prima.

Barfplaats wordt gesponsord door