Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#365571
barfje schreef: Is er een speciale reden voor dat je 's ochtends bot geeft? Misschien is het een optie dat naar de avond te verschuiven? Volgens de theorie is 's ochtendsvroeg het maagzuur op het laagste niveau als je regelmatig 2/3 maaltijden voert. Dan vraag ik mij af of die botten wel goed te verteren zijn vanaf dat tijdstip.
Wie weet van deze theorie af trouwens? Vond het een erg interessant stukje.

Groetjes,
Sandra, Stanley en Whooper
Bedoel je op z'n laagst? Want dat is op z'n zuurst. En dat zou inhouden (volgens mij) dat de botten in de ochtend beter verteerd worden. Hoe lager de pH waarde hoe hoger. Hoe zuurder de pH waarde van het maagzuur, hoe makkerlijk botten er in zullen verteren. Volgens mij. Ik heb de theorie wel eens gehoord maar vraag me zeer af of het werkelijk zo is. Hier eten ze al sind jaar en dag 's morgens karkassen en dat gaat prima.
Door dogsunlimited
#365605
Haha, dan bedoel ik het op zijn hoogst. Zal de tekst hier neerplakken, het is wel in het Engels.

Ik maak er wel een apart topic van, want ik ben erg benieuwd hoe jullie over bepaalde dingen denken.

Groetjes,
Sandra, Stanley en Whooper
Door dogsunlimited
#365614
??? Heb het volgens mij vergeten op te slaan!!! :-[

Het ging over de werking van de alvleesklier en de zuurtegraad van de maag van een hond. Na 20:00 uur 's avonds wordt het maagzuur ontzuurt en is het niet verstandig botten en roodvlees te geven.
In de ochtend zou het dan beter zijn lichtverteerbaar voedsel te geven en pas in de middag te beginnen met botten. Dan was het maagzuur weer op volle sterkte. Jeetje, balen zeg. Ik zal vanmiddag kijken of ik het nog ergens heb. En als iemand anders een stukje tekst hierover heeft, hou ik me aanbevolen.

Groetjes,
Sandra, Stanley en Whooper
Door Lizzy
#365617
barfje schreef: ??? Heb het volgens mij vergeten op te slaan!!! :-[

Het ging over de werking van de alvleesklier en de zuurtegraad van de maag van een hond. Na 20:00 uur 's avonds wordt het maagzuur ontzuurt en is het niet verstandig botten en roodvlees te geven.
In de ochtend zou het dan beter zijn lichtverteerbaar voedsel te geven en pas in de middag te beginnen met botten. Dan was het maagzuur weer op volle sterkte. Jeetje, balen zeg. Ik zal vanmiddag kijken of ik het nog ergens heb. En als iemand anders een stukje tekst hierover heeft, hou ik me aanbevolen.

Groetjes,
Sandra, Stanley en Whooper
Enig idee wie de schrijver/schrijfster was?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#365935
Nou heb weer vreselijk zitten zweten op mijn menu van aankomende week en nu twee orgaandagen ingelast en op beide dagen kaal kalfsbot erbij. Ben benieuwd...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door