Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#363222
Karin & Pyrs schreef: ??? ??? ???
Hoeveel eten die Enge Heddus dan ??
Dat vroeg ik me ook af, Zingaro krijgt normaal 900-1000 gram per dag (hangt er een beetje van af). Nu krijgt hij minder omdat hij niet los mag lopen en niet te lang mag lopen. Af en toe krijgt hij een lamspens, kippenpoten of lamsribben oid. Dan ben ik goedkoper uit, dan met carnibest.
#363298
barfje schreef: Tjonge, wat zijn jullie rekenwonders. Ik heb echt geen flauw idee. Ben gemiddeld 50 Euro in de maand kwijt voor aanschaf vlees/botonderdelen, dan de rest nog. Net weer ruim 30 Euro voor visolie en kruiden. Iedere week het inslaan van de groentes voor de groentemix, zuivel etc. Dan weer de voorraad kip bij de poelier en het paardenvlees bij weer een ander....... gemiddeld 30 Euro schat ik. Daar doe ik dan wel weer een maand mee voor 2 honden.

Ik ben de tel een beetje kwijtgeraakt zeg maar en als ik heel eerlijk ben interesseert het me niet meer. ;D

Groetjes,
Sandra, Stanley en Whooper
Hier kan ik me wel ongeveer in vinden ;D ;) ... Ik weet nog wel wat ik de laatste week in winkels heb betaald, maar om dat zo per dag uit te rekenen...och waarom zou ik eigenlijk ? Ik reken toch ook niet uit wat ik per dag zelf opeet...
Door Lil
#364032
ehhh, even rekenen. Ongeveer 30 euro per maand voor twee katten en een hond van 25 kilo, die 2 tot 2.5% van zijn lichaamsgewicht krijgt. Is ongeveer 1 euro per dag aan zelf samengesteld voer. Hier komen uiteraard nog voedingssupplementen bij en dagen dat ze kvv krijgen (huis na 1 jaar nog altijd niet barfproof :-[, ben de enige die echt vers geeft)
#364185
Ongeveer 1,50 euro per dag voor twee honden. 9 kg en 13,5 kg. Ik had het nog nooit uitgerekend, maar het valt me mee. Ik neem me altijd voor om goedkope adresjes te zoeken, maar als ik iets tegen kom dat er goed uitziet en gemakkenlijk verkrijgbaar is, dan koop ik het toch ;D
#364470
Karin & Pyrs schreef: ??? ??? ???
Hoeveel eten die Enge Heddus dan ??
Heeeeel weinig, met zijn 3tjes 1 kilo CB op een dag. Als ik ze meer geef komen ze aan, ondanks dat ze toch veel beweging krijgen. Zal wel komen omdat ze alle 3 gecastreerd zijn. Ze zijn ook niet zo groot en wegen tussen de 28 en de 30 kilo per hond. Dan krijgen ze wel veel te weinig volgens de volgens de voedingstabel, maar ja..... :-\
#364471
Audrina schreef: Heeeeel weinig, met zijn 3tjes 1 kilo CB op een dag. Als ik ze meer geef komen ze aan, ondanks dat ze toch veel beweging krijgen. Zal wel komen omdat ze alle 3 gecastreerd zijn. Ze zijn ook niet zo groot en wegen tussen de 28 en de 30 kilo per hond. Dan krijgen ze wel veel te weinig volgens de volgens de voedingstabel, maar ja..... :-\
Dat is inderdaad weinig voor 3 van zulke grote honden. Borke eet 500 gram per dag, is 18 maanden en weegt maar 22 kg.
Maar op de foto zien je honden er qua gewicht wel goed uit en dat kan je niet van alle gecastreerde honden zeggen :-)
#365316
Audrina schreef: Heeeeel weinig, met zijn 3tjes 1 kilo CB op een dag. Als ik ze meer geef komen ze aan, ondanks dat ze toch veel beweging krijgen. Zal wel komen omdat ze alle 3 gecastreerd zijn. Ze zijn ook niet zo groot en wegen tussen de 28 en de 30 kilo per hond. Dan krijgen ze wel veel te weinig volgens de volgens de voedingstabel, maar ja..... :-\
Het is in vergelijking wel weinig, maar elke hond verschilt en - zoals Astrid ook al zei - op jouw foto zien de honden er goed uit, en daar gaat het om!
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op za 06 aug 2005, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door