Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Flappie
#3279464
Ik lees dat er veel bij SW besteld wordt.
Maar hoe wordt dat vlees verpakt, heeft iemand daar foto's van?
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3279466
Flappie schreef:Ik lees dat er veel bij SW besteld wordt.
Maar hoe wordt dat vlees verpakt, heeft iemand daar foto's van?
Geen foto's, maar het zit nogal verschillend verpakt. De ene keer in gewone plastic zakken, een andere keer in vacuüm zakken. Karkas meestal in plastic tassen. Als buitenkant een blauwe vuilniszak.
Door Flappie
#3279467
En duidelijk gelabeld?
Ik vermoed dat dit bevroren is?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3279470
Niet altijd. Soms ook vers.
En door de verpakking ontdooit het snel indien bevroren. Ik heb nog nooit iets vacuum verpakt gehad enkel plastic zakken. Die zijn niet voldoende dicht en heel erg onregelmatig van vorm dus portioneer ik meteen als het aankomt.
Als je het gaat halen voorzie je wel best een bak of vuilzak tegen dooivocht. De zakken waarin zei het meegeven lekken altijd.

Het is wel duidelijk gelabeld.
Door ywa100
#3279489
Als SW levert, halen we het eerst op bij het afhaalpunt.
Dan nemen we het mee in de auto, waar ik een groot zeil in heb gelegd tegen het lekken.
Meestal is het per bestelling per soort in één zak gedaan.
Bestel je bv 10 kilo eendennek, dan zitten die bij elkaar in één zak.
Vervolgens hebben wij de hele avond nodig om te portioneren met z'n tweeën,
maar ik bestel ook bijna 100 kilo per keer.
De honden vinden het heerlijk en zijn tevreden, dus doen wij het graag.

Groetjes,
Yvonne
Door Flappie
#3279490
Ik dacht er aan om een bestelling te plaatsen, eventueel een gezamenlijke aankoop.
Maar dit lijkt me dan toch een gedoe en een race tegen de klok om alles op tijd in de diepvriezer te krijgen.
Door ywa100
#3279495
Dat valt wel mee hoor, het is ook niet zo erg als het een beetje ontdooid is en opnieuw ingevroren wordt.
Het is hier gewoon een werk omdat ik 2 kilo per dag nodig heb en daarom meteen 100 kilo bestel.
Er zijn ook mensen die bestellen kleinere hoeveelheden, je kan ook per kilo bestellen ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3279557
Flappie schreef:Ik dacht er aan om een bestelling te plaatsen, eventueel een gezamenlijke aankoop.
Maar dit lijkt me dan toch een gedoe en een race tegen de klok om alles op tijd in de diepvriezer te krijgen.
Hangt er vanaf of je het echt steenhard bevroren wil portioneren of niet. En of je het meteen kan ophalen of niet.
Ik laat altijd minstens gedeeltelijk ontdooien als ik portioneer, ik zit dan ook met erg kleine porties.
Dus mij kan het niet schelen of het al half ontdooit is of ik eerst daar een nacht voor in de garage moet laten liggen. En ik doe mee met een groepsbestelling waar het 's ochtends geleverd wordt en we er pas in de namiddag om gaan. Dus meer kans op dooi, ook afhankelijk van het weer.
Maar meestal moet het toch nog een tijd liggen voor ik vb de lamshartjes of kiprugstukken van elkaar kan trekken. Tenzij het dus gewoon vers geleverd wordt. Dan zit er uiteraard gewoon geen vries aan.
Door ywa100
#3283782
Waar wil je foto's van?
Ik wil wel foto's maken van wat ik in huis heb, moet ik alleen leren hoe ik ze hier kan plaatsen :biggrin2:

Groetjes,
Yvonne
Door sentinel1984
#3283860
Ik vermoed dat de kwaliteit van goed is? (aangezien behoorlijk wat mensen hier bestellen)
En hoe ziet het met het percentage vlees op de botten? Is het heel erg goed uitgebeend of zit er nog wel wat vlees aan.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3283862
Kwaliteit moet je wel voor opletten hoor. Sommige zaken zijn heel mooi andere echt niet. Hetzelfde met vleesbot...

Het beste vraag je even ervaringen over hetgene wat je zou willen bestellen. Ee hele lijst overlopen is geen doen.
Door Flappie
#3283898
Het maakt niet uit waarvan er foto's genomen worden, ik ben nieuwsgierig naar alles. :)

Dus een wisselende kwaliteit?
Maar wel steeds bij dezelfde producten of ook onderling?

Voorbeeld:
Geitenlong is elke keer dubieus.
Of
Dan eens geitenlong, dan weer eens runderhart, dan weer eens schapenvlees, ...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3283919
Bij dezelfde producten is het ongeveer dezelfde kwaliteit. Over de jaren heen komen er wel verschillen maar normaal kan je dat wel vertrouwen.
Door Flappie
#3283922
Zijn er standaard producten van SW waarvan je nu al zelf zegt "daar begin ik niet meer aan"?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door