Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3264383
Vit d extra geven is dat nu wel of niet schadelijk voor de hond?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3264396
pluk schreef:Vitamine D geven als supplement kan zeer gevaarlijk zijn.
In de bieb staat een uitgebreid artikel hierover:http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... e#p2924126

Ik weet dat extra vitamine D geven binnen bepaalde Facebook groepen inmiddels bejubeld wordt. Maar het is dus veel gevaarlijker dan daar wordt voorgesteld.

Ja daarom vraag ik, want ik zit bij een groep waar dus word beweerd dat ook honden een te kort hebben aan vit d. En dat het dus niet uit het vlees word gehaald, want anders hadden wij mensen ook geen te kort. Terwijl iedereen dus een vit d te kort heeft...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3264398
Beetje jammer dat het Engels is, moeilijk te vertalen, met zoveel moeilijke woorden :(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Martine-Tom
#3264399
jo.jager schreef:Beetje jammer dat het Engels is, moeilijk te vertalen, met zoveel moeilijke woorden :(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ga er even mn best op doen :)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3264405
jo.jager schreef:Ja daarom vraag ik, want ik zit bij een groep waar dus word beweerd dat ook honden een te kort hebben aan vit d. En dat het dus niet uit het vlees word gehaald, want anders hadden wij mensen ook geen te kort. Terwijl iedereen dus een vit d te kort heeft...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij mensen bestaat voeding maar voor een klein deel uit vlees en al zeker niet uit orgaanvlees, hierin zit nou net veel vitamine D. Ook in vette vis zit het veel. Een hond die een goede kvv eet of een goed barf menu krijgt voldoende vitamine D binnen.
Martine-Tom schreef: Ik ga er even mn best op doen :)
Zou top zijn als je 'm vertaald!
Door Lizzy
#3264407
Vitamine D supplementen zijn super schadelijk voor honden! Echt, niet geven. Een hond krijgt op de volgende manieren vitamine D binnen:

- Via de zon, met name nemen ze zonlicht op via de ogen!!!
- Via lever.
- Via rauwe vette vis.
- Via vleesbot (beenmerg).
- Via rauwe eieren.

En geloof mij nou: een hond die een goed BARF menu eet (met bovenstaande) komt absoluut geen vitamine D tekort.
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3264409
Lizzy schreef:Vitamine D supplementen zijn super schadelijk voor honden! Echt, niet geven. Een hond krijgt op de volgende manieren vitamine D binnen:

- Via de zon, met name nemen ze zonlicht op via de ogen!!!
- Via lever.
- Via rauwe vette vis.
- Via vleesbot (beenmerg).
- Via rauwe eieren.

En geloof mij nou: een hond die een goed BARF menu eet (met bovenstaande) komt absoluut geen vitamine D tekort.

Maar goed mensen die dus onwetend zijn, en denken dat ze d bij moeten geven. En als dit word aangegeven als onschuldig en kan helemaal geen kwaad dat is dat best wel gevaarlijk dus. Blij dat ik ff hierna heb gevraagd !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3264410
Wat kan er gebeuren als je dus wel vit d bij zal geven.?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3264411
jo.jager schreef:Maar goed mensen die dus onwetend zijn, en denken dat ze d bij moeten geven. En als dit word aangegeven als onschuldig en kan helemaal geen kwaad dat is dat best wel gevaarlijk dus. Blij dat ik ff hierna heb gevraagd !
weet je, ik lees al die berichten op Fb ook. En ik vraag me echt af hoe mensen erbij komen om gewoon blind zo'n advies op te volgen omdat een of andere vent dat roept. Maar goed, ook over andere onderwerpen roept hij de idiootste dingen die anderen dan weer overnemen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3264412
jo.jager schreef:Wat kan er gebeuren als je dus wel vit d bij zal geven.?
Een overdoses geven aan je hond en dus vitamine D vergiftiging.
symptomen zijn overmatig kwijlen, braken (soms met bloed), verlies van eetlust, verhoogde dorst en plassen, zwakte, depressie, buikpijn, donkere teerachtige ontlasting, gewichtsverlies, constipatie, spiertrillingen, en epileptische aanvallen.
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3264415
Nou mij vragen worden allemaal verwijderd op de fb pagina, beetje jammer want ik dacht o ik gebruik vit d en heb te kort, en ja daar word gesuggereerd dat honden het ook hebben dus waarom niet... Nou mag dus niks vragen jammer...blij dat het hier wel kan zonder dat ik word verwijderd...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3264419
jo.jager schreef:Nou mij vragen worden allemaal verwijderd op de fb pagina, beetje jammer want ik dacht o ik gebruik vit d en heb te kort, en ja daar word gesuggereerd dat honden het ook hebben dus waarom niet... Nou mag dus niks vragen jammer...blij dat het hier wel kan zonder dat ik word verwijderd...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Standaard reactie vaak: je stelt moeilijke vragen? Dan wordt je uit ons clubje geflikkerd.
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3264429
pluk schreef:
Standaard reactie vaak: je stelt moeilijke vragen? Dan wordt je uit ons clubje geflikkerd.

Tja beetje triest!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Martine-Tom
#3264437
Ik las gister een stukje op FB van iemand die zijn hond D supplementeerde omdat hij depressief is in de winter dus dat kwam dan door D tekort. Ik wist niet zo goed of ik moest lachen of huilen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door