Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3263462
Hoi, ik zou graag willen weten in welke groente of noten veel magnesium zit, zodat ik dit extra kan voeren. Goed voor zijn spieren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3263468
Hier vind je een lijst met de hoeveelheid aflopend gesorteerd
https://ndb.nal.usda.gov/ndb/nutrients/ ... easureby=m

Vooral dus verschillende noten en zaden. Zorg ervoor dat je ze eerst fijnmaalt, anders heeft je hond er nog niks aan.

Maar staar je niet blind op enkel magnesium. Uiteindelijk is afwisseling het beste, zo krijgt je hond van alles binnen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3263606
jo.jager schreef:Hoi, ik zou graag willen weten in welke groente of noten veel magnesium zit, zodat ik dit extra kan voeren. Goed voor zijn spieren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Effe nieuwsgierig. Waarom meer magnesium voeren? Voor zijn spieren zeg je. Doe je wat speciaals met hem dan? Aangezien vlees ook een goede magnesiumbron is en hij in daaraan geen tekort kan oplopen.
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3263654
pike schreef:
Effe nieuwsgierig. Waarom meer magnesium voeren? Voor zijn spieren zeg je. Doe je wat speciaals met hem dan? Aangezien vlees ook een goede magnesiumbron is en hij in daaraan geen tekort kan oplopen.

Nou nee niet echt, maar hij heeft een blessure gehad. En die komt zo nu en dan beetje terug merk ik na een paar keer een bal te hebben gegooid, stijf stram .nu dacht ik ik gebruik ook extra magnesium,omdat ik veel sport miss helpt het voor hem ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Martine-Tom
#3263656
jo.jager schreef:Nou nee niet echt, maar hij heeft een blessure gehad. En die komt zo nu en dan beetje terug merk ik na een paar keer een bal te hebben gegooid, stijf stram .nu dacht ik ik gebruik ook extra magnesium,omdat ik veel sport miss helpt het voor hem ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat voor blessure en is daar nog controle op geweest?
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3263666
Ja, hij heeft een glijer gemaakt, maar gaat in januarie weer naar Michael hamerslag .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3263711
Magnesium helpt bij spierkrampen. Die krijg je bij tekort omdat de spierwerking verstoort is.
Wanneer er geen krampen zijn maar enkel stramme spieren helpt extra magnesium ook niet, mijns inziens.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3263727
pearlsofpassion schreef:Magnesium helpt bij spierkrampen. Die krijg je bij tekort omdat de spierwerking verstoort is.
Wanneer er geen krampen zijn maar enkel stramme spieren helpt extra magnesium ook niet, mijns inziens.
Klopt heb daar zelf erg veel last van, alleen 's morgens in bed als ik wakker word, daarna als ik eenmaal wat loop niet meer maar ik begreep dat je dan de veel duurdere magnesium moet kopen? Er zijn er verschillende.
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3263730
Lazy Garfield schreef:
Klopt heb daar zelf erg veel last van, alleen 's morgens in bed als ik wakker word, daarna als ik eenmaal wat loop niet meer maar ik begreep dat je dan de veel duurdere magnesium moet kopen? Er zijn er verschillende.

Ja magnesiumchloride werkt het best en dan de olie voor op de huid, of de vlokken in voetbad..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3263781
jo.jager schreef:Ja magnesiumchloride werkt het best en dan de olie voor op de huid, of de vlokken in voetbad..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Moet je dan iedere dag en voetenbad nemen of de olie op je huid sprayen?
Die olie is trouwens zeer gemakkelijk zelf te maken vlokken oplossen in gekookt water en laten afkoelen.
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3263785
Lazy Garfield schreef:

Moet je dan iedere dag en voetenbad nemen of de olie op je huid sprayen?
Die olie is trouwens zeer gemakkelijk zelf te maken vlokken oplossen in gekookt water en laten afkoelen.

Dat verschilt per persoon. Twee x in de week een voetbad, en ong 15 a 20 spuitjes per dag. De vlokken hebben een hogere percentage aan magnesiumchloride dan de olie. Namelijk 48% en de olie 31% .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door