Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3238935
Kaela schreef:Ik vind veel dingen wel heel vies, zoals de geur van pens of te ver ontdooide long snijden. Ogen vind ik ook onprettig. Maar dat vond ik toen en dat vind ik nog steeds en ach das niet zo spannend.

Doordat wij met barf gewoon bij de beginnensbotten zijn blijven hangen en geen al te gekke dingen voerden, was het niet zo spannend.

Enige waar ik echt onpasselijk van wordt is bot doorsnijden. Het gevoel en het geluid word ik per direct beroerd van. Dat doet meneer K altijd en zorg ik dat ik even uit de buurt ben.
Dat is dus echt het enige waar ik gewoon echt totaal niet tegen kan, pens. En ik laat dat dus, tegen betaling, door de leverancier in stukjes snijden. Jammer dan maar ik doe het niet meer zelf, stond elke keer te k*tsen.
#3238952
Hope schreef:
Dat is dus echt het enige waar ik gewoon echt totaal niet tegen kan, pens. En ik laat dat dus, tegen betaling, door de leverancier in stukjes snijden. Jammer dan maar ik doe het niet meer zelf, stond elke keer te k*tsen.
Pens vind ik ook serieus yuk....
Gelukkig heb ik een broertje die ook samen met mij de inkopen doet, dus hij snijd/knipt het pens Afbeelding
#3238985
Ook met pens heb ik geen moeiten :P
Ik heb zelfs een keer een pens gehad die ik echt heel erg lekker vond ruiken :crazy2:
Ik weet niet wat het dier had gegeten maar het rook heel zoet en kruidig, heb die ook in de droger gegooit toen en vond het echt helemaal niet stinken of zo.

Maar heel eerlijk heb ik ook op boerderijen gewerkte en daar smerigere dingen dan pens geroken en opgeruimd, zo als een rottende kip die al 3 dagen met 40graden in de stal lag :yucky:
Of kippen voer wat gemorst was naast de silo en daar was gaan rotten en vol met maden zat :puke:
Of een kippen stal die al een tijd leeg stond met al flink vergiste kippen strond er in leeg scheppen :-X

Echt pens ruikt voor mij veel beter dan alles hier boven ;)

Nou walgd haku van pens dus voer ik het niet meer, maar ik heb er echt geen probleem mee :)
Door Martine-Tom
#3239016
Pens heb ik geen moeite mee.
Ik heb ooit de fout gemaakt om toen Tom geen lever wilde eten dat in een pan even aan te bakken...dat vond ik echt ultiem ranzig!
Gerijpt wild vind ik ook een zeer onaangenaam aroma hebben, maar er is niks waar ik echt van over mn nek ga.
Ooit heb ik wel konijn besteld wat geen stukken bleek te zijn maar een heel konijn. Dat was best ff een grens over om die in stukken te verdelen.
#3239042
Ik heb ruim 10 jaar op een operatiekamer gewerkt en het nodige gezien en geroken, dus ik heb eigenlijk nergens moeite mee. En in mijn opleiding heb ik zes maanden stage gelopen op een longafdeling en regelmatig ’s morgens potjes sputum verzameld bij rochelende patiënten: dat was, terugkijkend, erger dan alles wat ik daarna nog tegen ben gekomen. Pens vond ik wel erg stinken en was het minst favoriet, maar dat wordt hier niet meer geserveerd, omdat Tobias daar steeds van aan de diarree bleek te gaan.
Maar verder wordt alles ontleed, gehakt en gesneden. ;D
#3239062
Martine-Tom schreef:Pens heb ik geen moeite mee.
Ik heb ooit de fout gemaakt om toen Tom geen lever wilde eten dat in een pan even aan te bakken...dat vond ik echt ultiem ranzig!
Gerijpt wild vind ik ook een zeer onaangenaam aroma hebben, maar er is niks waar ik echt van over mn nek ga.
Ooit heb ik wel konijn besteld wat geen stukken bleek te zijn maar een heel konijn. Dat was best ff een grens over om die in stukken te verdelen.
Wild , dat was ik even vergeten ..... of ik wilde er even niet aan denken :biggrin2:
Volgens de soos zalig , vooral wild konijn met keutels .
Maar fazant , patrijs en de rest . Ik vind het meer dan goor
#3239102
Leuk om te lezen.

Bij ons was het niet zozeer ik die moest wennen aan de ontleden van dieren, maar eerder de doggies zelf. Met nekjes werd eerst gespeeld, zalmkoppen waren vergif en karkassen hoor je te begraven ;D Er was een keer een eenden karkas met kop er nog aan. Ik zelf had het niet door, maar 1 van de honden kwam steeds heel onschuldig terug naar binnen en zeurde er zelfs een beetje bij. De andere honden waren zelfs al klaar, terwijl mevrouw schrokop normaal altijd als eerste alles op heeft. Toch maar even kijken. Ja hoor kop eraan met oogjes open. Souki keek steeds recht in zijn oogjes en likte heel aandoenlijk steeds het kopje. Heb de kop met een zware steen geplet en de oogjes verstopt. Toen was het weer eten en werd de eend met smaak verorberd.

Ook ik met zo'n rare die pens niet het vieste vind. Pens van geiten en schapen vind ik soms zelfs lekker ruiken. Ook harten en nieren vind ik soms heerlijk ruiken. Op mijn nummer 1 staat kip van 2 dagen oud en verpakkingen van kip na 1 week zwarte bak. Op nummer 2 staat toch wel fazant.

Het snijden en hakken gaat allemaal zonder moeite; soms staat mijn man er vol afgrijzen bij te kijken. Bij het 'leeghalen' van een paar konijnen, rende hij zelfs kokhalzend weg.... hahaha watje.
#3239201
Piggelmee schreef:Leuk om te lezen.

Bij ons was het niet zozeer ik die moest wennen aan de ontleden van dieren, maar eerder de doggies zelf. Met nekjes werd eerst gespeeld, zalmkoppen waren vergif en karkassen hoor je te begraven ;D Er was een keer een eenden karkas met kop er nog aan. Ik zelf had het niet door, maar 1 van de honden kwam steeds heel onschuldig terug naar binnen en zeurde er zelfs een beetje bij. De andere honden waren zelfs al klaar, terwijl mevrouw schrokop normaal altijd als eerste alles op heeft. Toch maar even kijken. Ja hoor kop eraan met oogjes open. Souki keek steeds recht in zijn oogjes en likte heel aandoenlijk steeds het kopje. Heb de kop met een zware steen geplet en de oogjes verstopt. Toen was het weer eten en werd de eend met smaak verorberd.

Ook ik met zo'n rare die pens niet het vieste vind. Pens van geiten en schapen vind ik soms zelfs lekker ruiken. Ook harten en nieren vind ik soms heerlijk ruiken. Op mijn nummer 1 staat kip van 2 dagen oud en verpakkingen van kip na 1 week zwarte bak. Op nummer 2 staat toch wel fazant.

Het snijden en hakken gaat allemaal zonder moeite; soms staat mijn man er vol afgrijzen bij te kijken. Bij het 'leeghalen' van een paar konijnen, rende hij zelfs kokhalzend weg.... hahaha watje.
O gelukkig ik ben niet de eninge gek :biggrin2:
Mijn vriend is ook zo'n mietje ::)
#3239470
Vroegah, toen ik begon met vers voeren, gaf ik smorgens nog brok en savonds dan kvv. Dat onderdeel mocht altijd mijn partner geven, omdat ik daarvan al moest kokhalzen.. Wat een held was ik zeg :D

Tot ik een drogertje aanschafte en ik naar de islamiet ging. Wou gewoon IETS hebben, dus dat werd pens :o.

Nou nou nou... wat een ontgroening was dat zeg :o.
Inmiddels geef ik niet snel meer een kick.

Van lampskoppen (welke je door midden moet trekken en het tongetje er nog aan hangt :P), tot konijnoortjes.
Ja elke keer ga ik weer een drempel over. Maar moet het ook echt zien als eten voor hond en niet als een arm lief konijntje :'(.
#3239491
Arm lief konijntje werd toch al gedood...
Niet voor jouw hond.

En zo'n prachtig leven hadden ze doorgaans ook al niet. >:( Daar verandert zo'n oortje niets aan...

Ik moet wel zeggen dat ik niet weet hoe ik daarop zou reageren. Ik voer het bewust niet. Omdat katten toch nog meer jagers zijn dan honden en ik ze niet in verleiding wil brengen achter de eigen konijnen aan te gaan. Wat opjagen is zo al leuk genoeg... ::)

Met konijnkarkas heb ik geen probleem. En ik heb eens een hele road-kill haas ontleed en dat ging prima. Beestje was toch al dood dus kon maar dienen. En ik was de hele tijd aan het denken wat een prachtig vlees dat wel was. Meer dan een week eten voor al mijn katten samen...
Ik kijk dan altijd wel eens hoe mooi het beestje wel is, behandel het wel zoveel mogelijk met respect.
#3239675
Kleine afslag, maar misschien leuk om te vertellen:

Voor de echte pensliefhebbers bestaat er zoiets als Mondongo oftewel penssoep. Antelliaanse kost; die gebruiken echt alles van het dier. Er gaan geloof ik zelfs hoeven in. Ik zelf vind de structuur van de soep niet zo lekker, maar de smaak is goed. Heb ook wel eens stoofpotje lam gegeten met stukjes pens erin. Echt heerlijk.

Hiervoor wordt natuurlijk wel de schone pens gebruikt ;D :biggrin2:
#3239680
Leuk om te lezen ;D ..... Pens vind ik niet echt vies, maar het stinkt wel idd..... Wat ik niet durf, is zelf dieren schoonmaken om te kunnen geven (of zelf slachten).... Vreselijk, vind ik dat...... Sowieso konijnen, waarschijnlijk omdat ik thuis konijnen heb gehad als huisdier..... Dus dat haal ik in de winkel ;) .... Ook durf ik geen schapekop oid te geven; waarschijnlijk zal ik die zelf ook in stukken moeten zagen omdat ie te groot is voor Appie...... Als ik het eten eenmaal heb gekocht, heb ik er geen moeite mee om te geven.... Vaak zit ik de patrijsjes zelfs nog helemaal te bekijken als het het portioneer, of de eendagskuikens... Mn kids vinden het zielig als ik een eendagskuiken geef :D ...... Maar verder??? Nooit eigenlijk geprobeerd, misschien vind ik het toch minder erg als ik het probeer.....
#3242174
Ik denk dat vooral mijn man grenzen moet verleggen -- in zijn ogen is het allemaal vies.
Soms stinkt pens, en soms niet ... in het algemeen heb ik niet zo problemen met geuren of structuren.

Moest ik ooit de stap nemen om zelf konijnen te kweken zal mijn grens vooral het doden van zijn...
Dat ik ook de enige reden dat ik dit nog niet doe... Raar eigenlijk want ik heb geen probleem om dode dieren te villen/versnijden... puur het uitdoven van een lichtje vind ik zo vies om te doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door