Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#357219
evelyn02 schreef: Heb je enig idee hoe het gras dan alkaliserend kan werken? Ik vraag dat omdat volgens mij een hond helemaal niets kan doen met het gras, behalve gewoon weer uitpoepen. Een hond kan de celwanden niet kapotmaken dus wordt het gras praktisch niet verteerd. Ik vermoed dat het daarom heel weinig invloed kan hebben op de zuur/base balans. Gepureerde groentes natuurlijk wel.

Evelyn
Omdat ze naar mijn mening de sappige grasstengels kapot bijten en vooral het sap nuttigen. Vaak zie je ze hier de sprieten ook weer uitspugen, na het kauwen.
Door evelyn02
#357220
Ik zal eens opletten of ze hier de grasstengels ook weer uitspugen. Hier eten ze gras als ze misselijk zijn en verder als het gras lekker jong is, dan vinden ze het volgens mij gewoon lekker hier.
Door Lizzy
#357422
evelyn02 schreef: Ik zal eens opletten of ze hier de grasstengels ook weer uitspugen. Hier eten ze gras als ze misselijk zijn en verder als het gras lekker jong is, dan vinden ze het volgens mij gewoon lekker hier.
Ja, hier vinden ze het ook gewoon lekker. Maar die optie staat er ook bij :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door