Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#353202
Ik heb vandaag weer groentemixprut gemaakt en ik wilde ff weten of jullie het wat vinden:

sla (o.a. ijsbergsla, veldsla, radicchio, lollo biondo in kleine hoeveelheden uit zo'n gemengd pakket); wortel; witte kool; alfalfa, tauge; tomaat; courgette; spinazie; komkommer; witlof; bloemkool, peterselie en tuinkers.

Nou dat was het. Ben benieuwd wat jullie commentaar zal zijn. :D
Laatst gewijzigd door Pauline op ma 18 jul 2005, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#353239
maak er aub groentemix van....... ::) ;D
óók in de titel!!!
Laatst gewijzigd door gonny op ma 18 jul 2005, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#353247
gonny schreef: maak er aub groentemix van....... ::) ;D
óók in de titel!!!
Yep...anders krijg je een boze Dory 8) ;D
Door Lizzy
#353253
Pauline schreef: Ik heb vandaag weer groenteprut gemaakt en ik wilde ff weten of jullie het wat vinden:

sla (o.a. ijsbergsla, veldsla, radicchio, lollo biondo in kleine hoeveelheden uit zo'n gemengd pakket); wortel; witte kool; alfalfa, tauge; paprika; courgette; spinazie; komkommer; witlof; bloemkool, peterselie en tuinkers.

Nou dat was het. Ben benieuwd wat jullie commentaar zal zijn. :D
Geen (commentaar). Ziet er goed uit hoor!
Door gonny
#353254
Peet schreef: Yep...anders krijg je een boze Dory 8) ;D
oh help...ze is al offline..... :o
Gebruikersavatar
Door Pauline
#353277
Ben weer online en een beetje recalsitrant, maar oke pas me (enigzins) aan! Vandaar de wijziging! ;D
NANANANANA!
Door romila
#353762
gonny schreef: maak er aub groentemix van....... ::) ;D
óók in de titel!!!
Jaha...groenteprut is voor de kliko, je geeft geen prut aan je honden....(volgens Dory dan he...)IK noem het ook altijd "groenteprutje" maar ja....mag dus nie van Tante Dory :'( :-X :-[ Maareh...lijkt me een heerlijk mixje zo hoor... ;D
Door romila
#353965
Pauline schreef: Vind het ook meer een prutje dan een mix! :-X
Hahaha...ik ook! ;D [fluistertoon]...het is gewoon prut maar we noemen het mix....hier op bp dan he...[/fluistertoon] ;)
Laatst gewijzigd door romila op di 19 jul 2005, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#353989
romila schreef: Hahaha...ik ook! ;D [fluistertoon]...het is gewoon prut maar we noemen het mix....hier op bp dan he...[/fluistertoon] ;)
Neeneenee *met vinger zwaai* prut is wat wij vroeger op de studentenflat maakten, ui+prei+champignons+paprika bakken, blik tomaten erbij en voila: prut. Spaghetti erbij en kaas erover en eten maar. Gehakt erdoor kan ook. Heeeeel wat anders dan de goed uitgebalanceerde mixjes die we voor onze hondjes toebereiden. Dus ik sluit me volledig bij Dory aan ;D
Door Mevroi Kruim
#354023
amber13 schreef: (groente)Prut kan best lekker zijn, zolang je het maar geen troep noemt, toch? 8) ;D ;D ;D ;D
"a rose, by any other name ..." schreef Shakespeare al, en zo is het maar net. Hoe je het ook noemt, het gaat erom wat erin zit. Toch ;D ;D ;D
Door Marieke
#354127
Prutjes kunnen toch ook heel lekker zijn, van die ik-heb-niks-meer-in-huis-dus-ik-gooi-wat-bij-elkaar-maaltijden. Hihi
Door romila
#354313
Kruimel schreef: Neeneenee *met vinger zwaai* prut is wat wij vroeger op de studentenflat maakten, ui+prei+champignons+paprika bakken, blik tomaten erbij en voila: prut. Spaghetti erbij en kaas erover en eten maar. Gehakt erdoor kan ook. Heeeeel wat anders dan de goed uitgebalanceerde mixjes die we voor onze hondjes toebereiden. Dus ik sluit me volledig bij Dory aan ;D
:-[ oke dan....gft MIX..... ;D of is ut nou gf mix ??? ::)
Laatst gewijzigd door romila op di 19 jul 2005, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#354342
Evangelie volgens Dory...
Prut vind je in de stoep rand samen met de honden keutels en verrotte bladeren...prut vind je in de gootsteenbakkie,prut vind je in de afvoer van de douchecel,prut vind je in de koffiefilter nadat de koffie is gemaakt.
(Denk alleen maar aan "gemalen koffie" IN de filter doen...en wanneer de koffie klaar is,dan is er geen natte gemalen koffie meer, neeeee 't is opeens PRUT geworden :-\)
Dus....als je allemaal prut bij elkaar wil vegen en in de hondenbak gooit als "prutje"...dan is er geen hoop meer voor jullie... :-\

Wanneer je met zorg en liefde de juiste ingredienten bij elkaar zoekt,en daar 'n heerlijke maaltijd voor je hond van samensteld.....dan is dat in mijn ogen 'n gezonde GROENTEN MIX !!! ;D
Besluit dus zelf maar of je MIX wil samenstellen...
of dat je prut bij elkaar wil schrapen om DAT aan je hond te geven! :-\

Eigenlijk reageer ik niet eens wanneer er prut gemaakt en gevoerd word.....maar goed.... ik zit nou toch op me preekstoel dus hier komt ie....
Pauline,je mengsel ziet er niet al te slecht uit,
maar ik vind dat er in deze mix 'n beetje TEveel bladachtige groentes bevat.
Alleen de wortel en bloemkool is harde groente, de courgette er tussen in,en de rest is allemaal veel vocht houdende of blad groentes.
alfalfa,peterselie en tuinkers hoeft voor mij ook niet alle 3 in 1 mix.....ik zou of peterselie OF tuinkers kiezen
Je kan ook kiezen tussen komkommer OF courgette,'t is niet nodig om alle 2 tegelijk te gebruiken
(kan wel maar hoeft niet.)

Wanneer je toch alles wil gebruiken wat je nu in deze MIX hebt zitten,dan zou ik er de volgende keer ook wat broccoli,en 'n bietje of wat koolraap er bij doen,
en misschien wat bleekselderie inplaats van de peterselie.
Ik zou er in ieder geval wat knoflook doorheen malen,en 'n stukje gemberwortel is ook gezond.
De ijberg sla kan je helemaal weg laten want daar zit niks van voedingswaarde in.

Zelf ik houd trouwens niet zo van die paketten,
wel om zelf te eten wel,maar niet om groentemix voor de honden te maken.

Amen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door