Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#352905
amber2 schreef: Spots, zoals ik er ook bij heb geschreven gaat het door mij geciteerde tekstje over de biologische sector! De misstanden die genoemd zijn, gaan over de reguliere sector en daar gebeuren blijkbaar geregeld dingen die niet door de beugel kunnen maar door onvoldoende streng toezicht niet gecorrigeerd worden.
Dus Karin, dat wat jij zegt, ik zou het graag geloven maar als ik nu verschillende verhalen hoor (ook van mensen die in deze sector werkzaam zijn geweest) dat het predikaat 'goedgekeurd bedrijf' niet altijd gerandeerd dat er ook consequent zorgvuldig met de dieren omgegaan wordt...
Okay Amber2,je hebt gelijk wat de biologische sector betreft!
Maar wat de reguliere manier betreft blijk je blijkbaar, graag 't woordje "blijkbaar" te gebruiken.
Ik houd er niet van om berichten te lezen met verborgen insinuaties dat de slagers iets hebben te verbergen, zoals..."blijkbaar,vermoedelijk,heb horen zeggen en volgens die of die, die 't ook van iemand gehoord heeft..".enz enz.
Als je echt iets kan bewijzen dan zou ik 't eerlijker vinden als je het ZELF heb gezien.
Dus misschien kan je slager Bob vragen of je 'n keer aanwezig mag zijn wanneer hij gaat slachten?
Alleen DAN,wanneer je 't met je eigen ogen kan zien HOE 't gaat,dan zal je 'n eerlijk "oordeel" kunnen neerzetten.
Goed idee ???
Door the dude
#353156
Ik vind dat dieren zo min mogelijk moeten lijden en zo snel mogelijk moeten sterven in de slacht.

Ritueel slachten is volgens mij niet de beste methode, liever de pin door de hersens.

Helaas is het wel zo dat je bij hollandse slager alleen maar lamskoteletjes kan kopen (a veel te veel euri per kilo), bij de islamitische hebben ze gewoon vanalles en hele dieren tegen enorm lage prijzen.
Door amber2
#353186
Harde bewijzen zijn hierbij altijd moeilijk te geven omdat je echt niet zomaar als buitenstaander toegelaten wordt in een slachthuis. En als je dan al een afspraak kunt maken om te kijken of alles wel netjes gebeurt lijkt het mij logisch dat men dan extra zorgvuldig te werk gaat, dus daar heb je nog niets aan. Ik heb meerdere verhalen gehoord van mensen die wel in slachthuizen hebben gekeken of gewerkt en daar toch geregeld dieren zagen die niet goed gedood of verdoofd werden waardoor zij levend of nog bij bewustzijn in stukken werden gesneden. Hieruit maak ik op dat het hier niet om een enkel incident gaat, maar bewijzen kan ik natuurlijk niets. Omdat het hier ook specifiek over ritueel slachten gaat, was ik erg benieuwd of op alle islamitische slachterijen de dieren ook daadwerkelijk met een gas goed verdoofd worden voordat hen de keel wordt doorgesneden. Als dat zo is dan denk ik dat ze hier niet perse meer onder hoeven te lijden dan wanneer ze in 1 keer gedood worden. Maar helaas heb ik nog geen antwoord op deze vraag. Anders moet ik maar proberen hier ergens anders antwoord op te krijgen, want ik ben er wel benieuwd naar. Het stelt mij in elk geval wel gerust dat biologisch vlees wat dat betreft nog wel betrouwbaar is omdat er streng toezicht wordt gehouden op een rustig en zorgvuldig slachtproces.
Door Audrina
#353188
amber2 schreef: Maar helaas heb ik nog geen antwoord op deze vraag. Anders moet ik maar proberen hier ergens anders antwoord op te krijgen, want ik ben er wel benieuwd naar.
Ik had al aangeboden om het te gaan vragen en dat ga ik ook doen, maar voorlopig hoef ik niet naar de islamiet want ik heb afgelopen woensdag zoveel gehaald dat m'n vriezer er van uitpuilt. ;) Maar als ik ga, dan vraag ik het.
Laatst gewijzigd door Audrina op ma 18 jul 2005, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber2
#353213
O ja, is ook zo, alvast bedankt Audrina! Maar deze slager leest toch ook mee in dit topic? Misschien dat hij dan hier daar alvast wat over kan zeggen?
Door rees
#353334
Audrina schreef: Nee, ik denk dat ie het alleen op het forum heeft gekwakt en er verder niet meer naar kijkt.


Geef je hem toch een telefoontje of je langs kan komen om te mogen kijken .
Nee heb je ja kun je krijgen ze nummer staat er bij is alleen in Rotterdam ;) :).
Door rees
#353337
the dude schreef: Ik vind dat dieren zo min mogelijk moeten lijden en zo snel mogelijk moeten sterven in de slacht.

Ritueel slachten is volgens mij niet de beste methode, liever de pin door de hersens.

Helaas is het wel zo dat je bij hollandse slager alleen maar lamskoteletjes kan kopen (a veel te veel euri per kilo), bij de islamitische hebben ze gewoon vanalles en hele dieren tegen enorm lage prijzen.

Waarom denk je dat het zo druk is in Beverwijk op de zwarte markt bij de vlees afdeling ;) :)
Door rees
#353339
isabel debacker schreef: Ritueel slachten vind ik niet kunnen . punt.
Denk alleen niet dat het ooit zou verdwijnen jammer genoeg :(
Door 202spots
#353345
Ritueel slachten is iets wat bij de Islam Geloof hoort.(en Joods ook)
Misschien ben je het er niet mee eens,maar ik vind dat je respect moet hebben voor de geloofsovertuiging.
Door 202spots
#353349
Audrina schreef: Nee, ik denk dat ie het alleen op het forum heeft gekwakt en er verder niet meer naar kijkt.
Hij heeft 1 opmerking gemaakt die inmiddels volledig uit ze verband is getrokken. :-\
Door amber2
#353351
Als het een keuze is tussen of een bepaalde geloofsovertuiging of ervoor zorgen dat slachtdieren zo minimaal mogelijk lijden is voor mij de keuze niet zo moeilijk... Staat los van het feit dat ik natuurlijk wel respect heb voor iemands geloof. Alleen is dat waarschijnlijk niet realistisch want als je ritueel slachten verbied verdwijnt het nog meer dan nu naar de balkonnen en achtertuintjes en dan is het lijden voor die dieren helemaal niet meer te overzien.
Door Audrina
#353355
202Spots schreef: Hij heeft 1 opmerking gemaakt die inmiddels volledig uit ze verband is getrokken. :-\
Zo was mijn opmerking i.i.g. niet bedoeld hoor Dory. Ben vaker bij die slager geweest en alles ziet er altijd keurig netjes uit. Ze slachten zelf en ik kan me niet voorstellen dat ze respectloos met dieren om zouden gaan.
Maar ook al zou het het er minder diervriendelijk aan toe gaan, dan blijf ik er gewoon naartoe gaan om vlees voor mijn honden te halen. Aan elke manier van slachten zit nou eenmaal wel een kant die minder fijn is.
rees schreef: Geef je hem toch een telefoontje of je langs kan komen om te mogen kijken .
Nee heb je ja kun je krijgen ze nummer staat er bij is alleen in Rotterdam ;) :).
Nee, ik hoef dat niet te zien. Ik weet zo ook wel hoe het gebeurt.
Door 202spots
#353372
Weet ik Audrine ;)
Maar het enige wat Bob hier heeft neergezet is:
o.a
"ik zou hier ook wel even op willen reageren
het maakt niet uit of het nou ritueel geslacht word ja of nee sinds een 10tal jaren word er streng toezicht op gehouden dat al het vee wat in nederland geslacht word zo human mogelijk gedood word "

en zijn reactie op mijn bericht dat ik er niet over na denk HOE 't vlees in de winkel terecht komt:

"Dat kun je ook beter doen jah
anders kan je niets meer eten of doen "

In z'n eerste berichtje schreef hij al dat er zo human mogelijk word geslacht, en zijn laatste reactie is dan aanleiding van de rest van deze discussie geworden.
Dus.....uit z'n verband ....me thunk... :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door