Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#349757
Ik wist ff niet of ik dit bij medisch of bij zelf samenstellen moest zetten, dus ik heb het maar bij zelf samenstellen gezet. :-[

Kan een hond die een kies mist nog normaal botten eten?

Allebei mijn teven hebben een slechte kies en bij allebei moet die kies eruit. Bij mijn jongste teef gaat het om een kies die vrij achteraan in de onderkaak zit en bij mijn oudste teef om eentje die in het midden in de bovenkaak zit.
Door 202spots
#349931
is 't in de bovenkaak zo'n hele grote kies? bijna net zo lang als 2 kiezen aan elkaar?
De achterste in de ondergebit is niet zo groot als die ervoor zit,ik denk dat die niet eens gemist word met kluiven.
Mijn honden kluiven meestal aan 1 kant,dus ik denk dat ze 't wel redden wanneer er 1 uit zou gaan.
Door Audrina
#349935
Nee, het gaat bij allebei gelukkig om een vrij kleine kies (in verhouding met die andere kiezen). Verder hebben is hun gebit wel compleet en gaaf.

Ik kan ze de eerste dagen na het trekken van die kies maar beter geen botten geven he? En pas als dat tandvlees op die plek waar die kies zat weer genezen is voorzichtig beginnen met kippennekjes enzo.
Door 202spots
#349940
Gemalen bot kan wel. ;)
maar ik zou ook wachten totdat de tandvlees dicht zit voordat ik kluifbot zou geven...kan pijnlijk zijn wanneer er 'n stuk bot in prikt.. :-\
Door Audrina
#349941
Okay, doen we het na de "operatie" even een paar weekjes rustig aan met botten. Van een paar weekjes alleen Carnibest en even geen barf krijgen ze niks. ;)
Laatst gewijzigd door Audrina op di 12 jul 2005, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#349974
Audrina schreef: Nee, het gaat bij allebei gelukkig om een vrij kleine kies (in verhouding met die andere kiezen). Verder hebben is hun gebit wel compleet en gaaf.

Ik kan ze de eerste dagen na het trekken van die kies maar beter geen botten geven he? En pas als dat tandvlees op die plek waar die kies zat weer genezen is voorzichtig beginnen met kippennekjes enzo.
Ze zijn vaak wel zo slim om het kauwwerk over de ander boeg te gooien. Bij onze Chica is een paar jaar terug M1 en M2 getrokken en zij heeft toen een dag of 2 "babyvoer" gehad en na een weekje at ze weer gewoon alles mee.
Door Borke
#350065
Mijn inmiddels alweer 20 jaar overleden grootmoeder, vertelde me vroeger dat haar hele gebit getrokken moest worden en daarna moest het een half jaar genezen en afharden. Blijkbaar ging dat vroeger zo en daarna kreeg ze een nieuw gebit aangemeten. Na een paar maanden kon ze alweer pinda's eten met haar kaken en op haar tandvlees.

ik denk niet dat het gemis van een kies dan voor een hond een probleem is...?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door