Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door chamourel
#344704
danielle1980 schreef: uh weet je wel de percentages/verhoudingen van orgaan, vlees, bot enz?
nee natuurlijk niet............ ;D
Door chamourel
#344706
dat vlees van b.v geit of lam..........is dan toch echt de lappen of zo.....toch niet het afval van de slachterij ?
Door danielle1980
#344713
chamourel schreef: dat vlees van b.v geit of lam..........is dan toch echt de lappen of zo.....toch niet het afval van de slachterij ?
uh slachterij, je bedoeld iemand die zelf slacht? :-[ :-\
want die hebben wij hier nergens >:(

afval kun je ook geven hoor als je dat kunt krijgen, moet je alleen wel weten van welk dier en wat t precies is ;)
ik geef ook wel is afval bv van kip, prima vlees voor de honden alleen word t voor mensen niet meer gebruikt ;)dat krijg ik dan gratis, want ze gooien t anders gewoon weg. ;)

echte lappen kun je natuurlijk altijd geven :D ;)
al geef ik dat bijna nooit, omdat ik meestal delen van lam geef met bot erin.
Door danielle1980
#344723
chamourel schreef: geweldig........bedankt..............
ga zelf wel ff in de bieb kijken........... ;D
:o succes ermee staat onwijs veel ::) ;D
Door 202spots
#344725
Lees anders even bij;
Hoe ziet jouw menu eruit? Daar kan je ook voorbeelden zien.
Door chamourel
#344735
bedankt...heb ff snel gekeken.
begrijp ik nou goed dat je bij de sardines de graat moet laten zitten ::)
Door danielle1980
#344737
chamourel schreef: bedankt...heb ff snel gekeken.
begrijp ik nou goed dat je bij de sardines de graat moet laten zitten ::)
whahha bij alle vis, je mag ze gewoon heel geven ;D ;D
Door chamourel
#344742
danielle1980 schreef: whahha bij alle vis, je mag ze gewoon heel geven ;D ;D
;D ja sorry hoor, wordt hier een beetje eng van ;D
blijft dat dan niet in die bek steken........
Door pollekind
#344749
chamourel schreef: ;D ja sorry hoor, wordt hier een beetje eng van ;D
blijft dat dan niet in die bek steken........
Moeilijk is het hè?Ik zit ook heel erg veel te lezen over zelfsamenstellen maar ik heb het idee dat het een onmogelijke taak is om alles goed te doen.Voor degene die al BARFen is het misschien peanuts maar voor mij ziet het er nog erg ingewikkeld uit en lijkt het me erg lastig om al die ingredienten te vinden.Ik doe het nu soms voor 1 dagje.
Door chamourel
#344785
ik vind het heel moeilijk, maar het lijkt me wel heel erg leuk om het voor de honden te doen...............lol
ben normaal niet zo'n keukenprinses ;D
Laatst gewijzigd door chamourel op zo 03 jul 2005, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#344910
chamourel schreef: ;D ja sorry hoor, wordt hier een beetje eng van ;D
blijft dat dan niet in die bek steken........
nee want ze kauwen dan echt goed hoor. ;)
als je t eng vind kun je die ook in stukken knippen als je dat liever hebt ;)
Door tieneke
#345744
Waarom ga je niet eerst een aantal dagen per week zelf samenstellen en alvast een beetje oefenen? ;D
Uit ervaring weet ik dat je echt alles op papier moet hebben (de juiste berekeningen en percentages en maaltijden van dag tot dag tot in de grammen)anders loopt het geheid in de soep en ga je vanaf de eerste dag fouten maken met misschien teveel orgaanvlees of bot ......of veel te veel kip voeren.
Na een tijdje groei je hier vanzelf in en ga je steeds verder.
Ga eerst eens voor jezelf na wat je voor vlees kan kopen,het ene soort vlees is misschien duurder of moeilijker te verkrijgen etc.
Als je het niet zeker weet vraag het hier dan,zeker weten dat je dan een paar leuke menu's hebt ;)
Toch leuk dat je dit aandurft :D
Gaat je zeker lukken!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door