Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Amanda & Sita
#3055828
Hoezo ga ik dan 150 minder voeren? Nu krijgt ze toch ook 300 gram spier, 200 bot en 100 orgaan is totaal 600 gram, en als ik 250 spier, 250 bot en 100 orgaan doe zit ik nog steeds op 600. Of bedoel je dat niet?
Door Ruisje
#3055839
Amanda & Sita schreef: Hoezo ga ik dan 150 minder voeren? Nu krijgt ze toch ook 300 gram spier, 200 bot en 100 orgaan is totaal 600 gram, en als ik 250 spier, 250 bot en 100 orgaan doe zit ik nog steeds op 600. Of bedoel je dat niet?
In je begintopic en latere reactie gaf je meer spiervlees. Daar zijn de berekeningen en reacties van afgeleid. 30 of 33 gram per dag mag niet zoveel zijn, maar over 5 dagen is dat echt 150 gram! Als je totaal van spiervlees plus vleesbot omlaag gaat en orgaan blijft hetzelfde, dan stijgt het orgaanpercentage.
Amanda & Sita schreef: Sita krijgt ongeveer 2,5 % van haar lichaamsgewicht, is ongeveer 600 gram per dag totaal.
Waarvan: 333 gram spiervlees, 200 gram bot en 100 gram orgaan
Amanda & Sita schreef: 5 dagen NRV 330 gram spiervlees, 200 gram bot en 100 gram orgaan per dag x 5 dagen en dan 1 dag KVV pens 500 gram sorry ik schreef een kilo maar 599 gram pens en 1 dag vis zonder orgaan
Laatst gewijzigd door Ruisje op zo 11 jan 2015, 05:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#3056805
Lizzy schreef: (ik vind eendennekken overigens niet iets dat je meer dan 2 keer per week moet voeren, kun je ook aan karkas of vleugels komen?), dan is dat prima, geef je gewoon qua spier en orgaanvlees geen kip en eend maar andere diersoorten.

Lizzy, waarom vind jij eendennekken niet iets dat je meer dan 2 keer per week moet voeren? Geldt dit wat jou betreft ook voor kalkoennekken?
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 12 jan 2015, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3056843
Teveel nek voeren is te eenzijdig. Elk deel van het skelet bevat weer andere voedingsstoffen. Dus dat geldt ook voor kalkoennekken of wat voor nek dan ook. Dus als je teveel nek voert krijg je op de duur tekorten.
Dan zijn er ook nog mensen die denken dat je teveel schildklier voert als je veel nek geeft maar dat is naar mijn volle overtuiging niet het geval. De schildklier zit bij vogels namelijk niet IN de nek maar ligt er aan de buitenkant tegenaan en de nekken die je koopt zijn schoon.
Door Laura2004
#3056879
Ik kan hier in Spanje alleen betaalbaar aan kalkoennekken, kippenkarkas en lamskoppen komen qua vleesbot. En het barfmenu van mijn honden is dus iedere week hetzelfde en dus dezelfde 3 botsoorten. Zou dat dan betekenen dat mijn honden op de lange termijn tekorten gaan oplopen?

En heel af en toe koop ik een heel konijn of een aantal hele kwartels.

Edit: besef nu dat mijn honden nooit meer dan twee keer per week kalkoennekken krijgen  :-[
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 12 jan 2015, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3056897
Amanda & Sita schreef: Maar ik voer elke dag 100 gram orgaan (5 dagen per week) en ze krijgt dan 1 dag KVV pens maar als dat alleen orgaan vlees is dan is dat toch veelste veel? Of zie ik dat verkeerd?
Pens is 1 van die dingen waarin NRV verschilt met BARF (niet/wel bij orgaan rekenen dus). Het is niet per see fout wat je nu doet, gaat er om hoe JOUW hond het er op doet  ;) (en waar jij je het beste bij voelt/wat haalbaar is natuurlijk)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door