Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door k9-nero
#347897
ik heb hier geitenribben, dus als ik het goed begrijp zou dit schadelijk kunnen zijn voor zijn gebit omdat het erg hard zou zijn.

ben lang weg geweest dus wellicht ben ik ook wat langzamer van begrip geworden maar dan hoor ik het graag
Gebruikersavatar
Door sylvia
#347898
k9-nero schreef: ik heb hier geitenribben, dus als ik het goed begrijp zou dit schadelijk kunnen zijn voor zijn gebit omdat het erg hard zou zijn.

ben lang weg geweest dus wellicht ben ik ook wat langzamer van begrip geworden maar dan hoor ik het graag
Geitenribben zijn niet dragend dus dat is prima, en je hebt de ribben van het zelfde slachthuis als ik, en als mijn Cockertjes het weg krijgen moet dat voor die monsters van jou geen probleem zijn.
Door 202spots
#347899
Ik geef ook alleen de poot van 'n kip....zelfs de poot van 'n kalkoen is 'n stuk zwaarder en harder dan 'n kippoot.
Wanneer ik konijnen kon vinden,en voeren dan zal ik de konijnpoten ook geven.

Vergeleken bij andere dieren,hoeft de kip/konijn niet zoveel gewicht op z'n poten te dragen.
Wanneer 'k kalf of schaap 50-100 kilo moet dragen dan weegt de kip in vergelijking niet veel.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 08 jul 2005, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#347900
Geiten rib is wel iets harder dan lams rib...maar niet zo hard als runderrib...die geef ik niet.
Door k9-nero
#347901
sylvia schreef: Geitenribben zijn niet dragend dus dat is prima, en je hebt de ribben van het zelfde slachthuis als ik, en als mijn Cockertjes het weg krijgen moet dat voor die monsters van jou geen probleem zijn.
hahaha monsters valt wel mee hoor. En weet je zeker dat het van hetzelfde slachthuis afkomt, is toch best een stukje rijden voor je
Gebruikersavatar
Door sylvia
#347903
k9-nero schreef: hahaha monsters valt wel mee hoor. En weet je zeker dat het van hetzelfde slachthuis afkomt, is toch best een stukje rijden voor je
Ja dat weet ik zeker, dat is het slachthuis bij jouw woonplaats in de buurt .
Door Mevroi Kruim
#348625
En de ene kippenpoot is de andere niet, van een braadkuiken zijn het inderdaad elastiekjes, maar van een soepkip (volwassen uitgelegde leghen) zijn ze van echt bot en behoorlijk stevig.
Door Ike
#349320
westie schreef: Is dat zo? Is dat de islamitische slager in het dorp? Ben er net gewwest moest voor zowel de lamsnek als rib Euro 5.95 per kilo betalen. Las net op barfplaats4.75/4.00 per kg. Tja zo'n extra tasje is natuurlijk altijd leuk. Mis vast en zeker jouw charme. ;D
Er zat geen lamsnek of rib bij hoor (mocht ik willen, nee, zoveel charmes heb ik nou ook weer niet ;D ;D), wel staartstuk met aardig vlees, wat lams botten met wat vlees, wervel met wat vlees, heb van de week een barfmaaltje gemaakt van schapenwervel(waar dus nog wat vlees aan zat) gecombineerd met kippenek met als toetje wat biogarde, gesmuld heeft Ike! 8). Ga ik vast nog vaker doen!! Vind hij volgens mij nog lekkerder dan zijn bibi en hij kauwt heel goed !!
Laatst gewijzigd door Ike op ma 11 jul 2005, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door westie
#351031
Heel mooi dat Ike zo heeft gesmuld! Isis is erg gek op een barf maaltijd, helaas zal ik het nooit geheel uit barf kunnen laten bestaan, want ze weigert yoghurt/ biogarde/ groentes/ eieren ed. :-X Dus ik geef haar nu 2 dagen bibi (of carnibest) en dan weer 2 dagen bijvoorbeeld lamsnek (verkopen ze in plakjes) of ribben of kippennekken of vleugels of vis etc. en dan weer 2 dagen bibi. Dit is voor mij ideaal i.v.m. haar kleine porties (110 gram per dag).Als Ike het zo graag lust, zou ik het zeker vaker doen!
Door Ike
#351047
De komende weken zal Ike zeker barfen, we gaan dan op vakantie met de caravan naar duitsland en kan ik moeilijk bibi meenemen, vind Ike vast niet erg 8), hij lust alleen biogarde, geen gewone yoghurt :-[, groentes krijg ik er ook niet in bij hem, het blijft wat dat betreft een muts en ik blijf hem dan ook een aantal dagen kvv geven (na de vakantie dus) en daarnaast een aantal dagen barf! ;)
Door Nelly
#351677
202Spots schreef:
Wanneer ik konijnen kon vinden,en voeren dan zal ik de konijnpoten ook geven.

Die van mij hebben gister nog konijn gegeten, inclusief pootjes ;D Is konijn bij jullie niet te krijgen dan? Of onbetaalbaar?
Door 202spots
#351708
Nelly schreef: Die van mij hebben gister nog konijn gegeten, inclusief pootjes ;D Is konijn bij jullie niet te krijgen dan? Of onbetaalbaar?
Is heel moeilijk te vinden,en alleen rond de feestdagen. Ik kan geen konijn karkas kopen,alleen maar de hele konijn en dan is het me veel te duur.
Eend karkas kan ik wel kopen,dan moeten ze 't daar maar mee doen. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door