Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Becky
#3022109
Hoi allemaal,

Zou je ook lamsribben/geitenribben/reeribben (van degomeat) aan kleine hondjes (8 kilo ongeveer) kunnen voeren?
Ze krijgt sinds augustus al rauw voer, ze krijgt qua vleesbot konijnenkarkas/rug, kipvleugels en parelhoenkarkas.

Alvast bedankt voor de reacties  :)

Groetjes,
Becky
Door Martine-Tom
#3022122
Becky schreef: mag je ook per keer 1 rib geven, als je em vasthoudt?
Ligt eraan hoe de hond eet, mijn hond is een brave knager, die krijgt idd gewoon 1 rib per keer en dat gaat prima. Als je denkt dat ie het in 1 keer in gaat proberen te slikken (al lijkt me dat stug, een hondje van 8 kilo is een rib nog steeds best groot voor) kan je het idd vast houden, maar hier is dat niet nodig  :)
Gebruikersavatar
Door Ashena
#3022127
Ik heb via een lijntje hier lamribben te pakken  gekregen die overdwars waren gezaagd.  Dus stukjes rib met vlees ertussen.  Ideaal omdat ik een Chi heb van 2,5 kilo die ik ook eens rib wou laten eten maar das lastig portioneren als je hele ribben hebt.  Misschien een idee?  Mijn Sheltie van 9, 5 kilo kauwt daar ook netjes op
Door smulpaap
#3022322
Mijn kleintje van 7 kg eet jonge lamsribben en ree ribben . Je kan de ribben altijd zelf even testen met de snoeischaar .
Ik geef haar wel altijd een boogje . Hertribben voer ik niet .
Gebruikersavatar
Door pike
#3022789
Ik zie mij zelf nog geen ribben stuk meppen, gaat me echt niet lukken  :biggrin2:

Reeribben zijn vaak wat zachter dan hertenribben, maar hertenkalfsribjes zijn weer goed te doen.
Geitenrib kan ook keihard zijn, het ligt maar net aan de slachtleeftijd van het dier. Jonge geitjes hebben ook zachte ribbetjew.
Maar ribben zijn hier, hard of zacht, altijd een grote hit.
En er wordt altijd gewaarschuwd: Voer nooit een enkele rib. En ik moet toegeven: Gisteren heb ik voor het eerst een van mijn honden een enkele rib gegeven. Omdat ik weet dat die altijd alles uit den treuren fijn kauwt. Pike zou ik dat nooit durven geven want die slokt dat inderdaad zo hup in een keer naar binnen. Kwestie van ken je hond en veel praktijkervaring, want hoe een hond met al zijn soort eten onder verschillende omstandigheden om gaat dat weet je pas heel zeker als je al een hele tijd barf voert.
Soms wordt geopperd de ribben dan maar korter te knippen, maar dat is mijn snoeischaar nog nooit gelukt. Nee, mijn ribben komen dus niet door de snoeischaartest maar dat doen mijn lamskoppen ook niet.
Ik zou zeggen, als je ribben te zwaar zijn voor je hond dan neem je het weg als hij de helft op heeft of zo. Volgende dag de rest geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door