Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#371017
romila schreef: 60% vleesbotten,20% grmix, 5% tafelrestjes/supplementen, 5% spiervlees....
Je kunt hiermee alle kanten op! Als je ziet dat de ontlasting te wit en hard wordt, kun je heel goed terug naar zo'n 50% vleesbot.

Je geeft nu echt wel het maximum aan groente. Je kunt dit blijven geven en je kunt ook naar 15% gaan. Tafelrestjes/supplementen: prima, houden zo. Spiervlees percentage is dus te laag.

Ik zou zelf uit gaan van bijvoorbeeld het volgende:

50% vleesbotten
15% groentemix
5% tafelrestjes
20% spiervlees

Maar je kun nog wat varieren hoor!

Bijv:
60% vleesbotten
20% groentemix
5% tafelrestjes
15% spiervlees

Of

60% vleesbotten
15% groentemix
5% tafelrestjes
5% orgaanvlees
15% spiervlees

Of

50% vleesbotten
20% groentemix
5% orgaanvlees
20% spiervlees

Maar wat ik de vorige keer dus bedoelde te zeggen: als je half kvv geeft, dan kun je er dus vanuit gaan dat je hond al redelijk wat orgaanvlees binnen krijgt. En om die reden zou ik zelf dus nooit op de maximale hoeveelheid orgaanvlees gaan zitten (15%). Ik zou dus zelf zo rond de 0% a 5% gaan zitten. Kun je best een keer een weekje 10% geven, maar ik zou dus niet week in week uit naast kvv ook 15% orgaanvlees geven.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 16 aug 2005, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#372121
Vermits onze hond weigert groenten/fruit te eten, behalve af en toe eens een wortel of selderstengel die hij in stukken bijt ::), zijn bij ons tafelresten: ei, kaas(nederlandse, belgische, franse, mozzarella, feta....Pluto is een kaas freak ;D ), sardientjes in blik, stinkende pens, af en toe een lepel pasta of rijst met wat saus van't vlees, af en toe een lepel gekookte groenten met saus....

Maar omdat hij ook half kvv, half barf krijgt, denk ik wel dat hij alles al binnen krijgt via zijn kvv ???

Ik weet ook nog dat Lizzy me vertelde dat er in kvv veel orgaanvlees zit en dat ik dus de dagen dat ik barf geen orgaanvlees hoef te geven. Maar ik doe er toch altijd een beetje tussen omdat hij er zo gek van is ::)
Laatst gewijzigd door Anneke V op do 18 aug 2005, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#372128
Anneke V schreef: zijn bij ons tafelresten: ei, kaas(nederlandse, belgische, franse, mozzarella, feta....Pluto is een kaas freak ;D ),
Gekookte ei? is zwaar te verteren..
Cottage cheese en ricotta is okay om te geven, alle andere soorten kaas zijn veels te zout en te vet,
en slecht verteerbaar voor honden, dus ik zou er niet TEveel van geven.
(Ze laten er trouwens ook lekkere winden van waaien :-X)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door