Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door brendav
#340402
hallo beste barfers,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen.

ik gaf voorheen mijn honden energique, aangezien bij ons de financiele situatie het niet meer toestaat zijn we genoodzaakt om goedkoper te gaan leven en hebben we farmfood in huis gehaald. de honden reageren er prima op.
ik wil alleen mijn honden toch in het weekend nog vlees aanbieden, maar de energique laat mijn witte herder de laatse tijd ieder keer staan.
ik wil graag enkelvoudig vlees gaan geven in het weekend zoals al pens of kip van smuldier, dit vind hij nl heerlijk, alleen is de vraag volsta ik dan met kip/pens en een groentemix van groente en fruit,
of moet ik nog iets anders toevoegen ze krijgen door de week bij de brokken ook nog 3 maal yogurt en 2 maal een rauw ei.
en savonds een buffelhuidje om te kauwen

wie kan mij helpen en mijn vraag beantwoorden

groetjes Brenda
Door Truus
#340410
Er zijn hier meerdere mensen die wegens omstandigheden geen duurdere kvv kunnen geven maar die zijn overgegaan op zelf samenstellen en zijn dan goedkoper uit. Neem nou rundergehakt, een rauw eitje, een beetje biogarde yogurt, kippenvleugeltjes of karkassen. Het kan ook goedkoper en brokken zijn ook niet goedkoop toch? Kijk eens in de menu's bij zelf samenstellen of zet je vraag ook daar eens neer.
Je doet dan ideetjes op.
Hoofdzakelijk brokken is niet gezond naast deze oplossing helaas.
Succes!
Laatst gewijzigd door Truus op zo 26 jun 2005, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door brendav
#340414
jammer, dit was eigenlijk iet het antwoord dat ik vroeg, ik wil alleen weten of ik volsta met vlees(niet compleet) toegevoegd met groente/fruitmix of dat ik nog andere toevoegingen moet doen.
over de brokken heb ik geen vraag gesteld.
ik zal eens kijken waar je zei
groetjes Brenda
Door Truus
#340415
brendav schreef: jammer, dit was eigenlijk iet het antwoord dat ik vroeg, ik wil alleen weten of ik volsta met vlees(niet compleet) toegevoegd met groente/fruitmix of dat ik nog andere toevoegingen moet doen.
over de brokken heb ik geen vraag gesteld.
ik zal eens kijken waar je zei
groetjes Brenda

Lizzy heeft het al verplaatst ;)
Door Lizzy
#340417
brendav schreef: hallo beste barfers,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen.

ik gaf voorheen mijn honden energique, aangezien bij ons de financiele situatie het niet meer toestaat zijn we genoodzaakt om goedkoper te gaan leven en hebben we farmfood in huis gehaald. de honden reageren er prima op.
ik wil alleen mijn honden toch in het weekend nog vlees aanbieden, maar de energique laat mijn witte herder de laatse tijd ieder keer staan.
ik wil graag enkelvoudig vlees gaan geven in het weekend zoals al pens of kip van smuldier, dit vind hij nl heerlijk, alleen is de vraag volsta ik dan met kip/pens en een groentemix van groente en fruit,
of moet ik nog iets anders toevoegen ze krijgen door de week bij de brokken ook nog 3 maal yogurt en 2 maal een rauw ei.
en savonds een buffelhuidje om te kauwen

wie kan mij helpen en mijn vraag beantwoorden

groetjes Brenda
Welja! Als je 2 dagen per week zelf wat doet met als basis de enkelvoudige vleesmixen, dan volstaat het prima met groentemix. Je hoeft beslist die daagjes niet compleet te voeren. Je kunt ook bijv. wat pens geven en wat kippennekken toe. Kippennekken zijn ook goedkoop. Je kunt ook deze gemalen vleessoorten geven en de ene keer met groentemix en de andere keer met alleen een rauw eitje in schil. Nogmaals, met 2 dagen per week komt het niet zo krap.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door