Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#494505
Bo5jaar schreef: Hallo allemaal,
Ik heb vanavond mijn eerste ervaring gehad met epiletie bij honden.
Voor ons kwam het dan ook helemaal uit het niets.
Onze hond Bo lag gewoon rustig te slapen toen zij opeens begon te schuimbekken en erg veel stuiptrekkingen kreeg. Daarna liet ze al haar urine lopen en poepte de hele kamer onder. Ik had dit nog nooit eerder gezien en dacht echt dat mijn hond dood ging. Ik heb toen de dierenarts gebelt en die kon me vrij snel vertellen dat het waarschijnlijk epileptie is. Omdat ik niets van epiletie af weet ben ik toen maar eens op internet gaan kijken en ik heb inmiddels al jullie verhalen gelezen.
Ik ben jullie dan ook nu al dankbaar!!!
Ik ga morgen eerst maar eens naar mijn eigen dierenarts want die had vanavond geen dienst. Ik heb namelijk het vermoeden dat ze het gisteren nacht ook al heeft gehad want toen ik vanmorgen beneden kwam had ze in de kamer gepoept en er lag wat spuug. Is dit dan niet erg kort achter elkaar?
En waar komt dit zo opeens vandaan?
Groeten Jeroen en Bo
Wat erg voor je hond en jou. Waar het opeens vandaan komt...is je hond pas geleden gevaccineerd? Wat eet je hond?
Ik denk dat je deze vraag ook in de rubriek gezondheid neer moet zetten, dan wordt het nog beter gelezen.
Sterkte me je hond !
Laatst gewijzigd door Truus op vr 17 feb 2006, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#494512
Bo5jaar schreef: Hallo allemaal,
Ik heb vanavond mijn eerste ervaring gehad met epiletie bij honden.
Voor ons kwam het dan ook helemaal uit het niets.
Onze hond Bo lag gewoon rustig te slapen toen zij opeens begon te schuimbekken en erg veel stuiptrekkingen kreeg. Daarna liet ze al haar urine lopen en poepte de hele kamer onder. Ik had dit nog nooit eerder gezien en dacht echt dat mijn hond dood ging. Ik heb toen de dierenarts gebelt en die kon me vrij snel vertellen dat het waarschijnlijk epileptie is. Omdat ik niets van epiletie af weet ben ik toen maar eens op internet gaan kijken en ik heb inmiddels al jullie verhalen gelezen.
Ik ben jullie dan ook nu al dankbaar!!!
Ik ga morgen eerst maar eens naar mijn eigen dierenarts want die had vanavond geen dienst. Ik heb namelijk het vermoeden dat ze het gisteren nacht ook al heeft gehad want toen ik vanmorgen beneden kwam had ze in de kamer gepoept en er lag wat spuug. Is dit dan niet erg kort achter elkaar?
En waar komt dit zo opeens vandaan?
Groeten Jeroen en Bo
WAAR het zo vandaan komt is moeilijk te zeggen, KAN veel oorzaken hebben. Je hond heeft een epileptiforme aanval gehad, maar of het dan ook daadwerkelijk epilepsie is zullen onderzoeken moeten uitwijzen. Vooralsnog is het wachten op de volgende aanval (als die komt).
Wat heb je voor hond, hoe oud is deze en wat voer je?
Door Bo5jaar
#494524
Het is een kruising tussen een jack russel en een boerenfox niet z'n grote hond dus maar wel erg fel.
Ik wilde net eiegenlijk een foto plaatsen maar dat wil nog niet zo lukken. Hoe heb jij dat gedaan als ik vragen mag?
Bo is trouwens nu 5 Jaar en ik gaf hem eerst altijd brokken met pedigripal vlees erdoor en nu geef ik hem al een hele tijd brokken met Bonzo vlees erdoor.
Tussendoor krijgt ze wel frolix en van die honden mergpijpjes(kluifjes)

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#494530
Hoe je foto's plaats lees je hier:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11337

Je geeft je hond voer wat bol staat van de conserveringsmiddelen en andere smurrie. Is het bij een gezonde hond al belangrijk om op voeding te letten, bij een hond die epileptiforme aanvallen ontwikkeld moet je extra op dit soort dingen letten. Geen entingen, geen chemische vlooienzooi, geen chemische rommel in het eten.
5 jaar is best al oud om "zomaar" epilepsie te krijgen. Ik zou dus zeker even naar je DA gaan en om de nodige bloedonderzoeken vragen. Wellicht vind men een oorzaak.
Door ~Joke~
#494784
Bo5jaar schreef: Het is een kruising tussen een jack russel en een boerenfox niet z'n grote hond dus maar wel erg fel.
Ik wilde net eiegenlijk een foto plaatsen maar dat wil nog niet zo lukken. Hoe heb jij dat gedaan als ik vragen mag?
Bo is trouwens nu 5 Jaar en ik gaf hem eerst altijd brokken met pedigripal vlees erdoor en nu geef ik hem al een hele tijd brokken met Bonzo vlees erdoor.
Tussendoor krijgt ze wel frolix en van die honden mergpijpjes(kluifjes)

Groeten Jeroen
Als ik jou was zou ik die troep laten staan. Het staat stijf van de granen. Bij de Border Terrier komt een kramp aandoening voor die zich uit in epileptiforme aanvallen. Een 100% gluten[graanvrij] rauw dieet geeft een enorme verbetering. Bij de meeste honden blijven op dieet de aanvallen practisch helemaal weg. Hoe sneller de hond op dieet wordt gezet hoe groter kans op verbetering. Op de site Spike's Disease [link hieronder boven de foto] vind je info en videoclips en foto's van deze aanvallen. Misschien herken je het? Er zijn nl meer rassen en ook kruisingen die aan deze aandoening kunnen lijden.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op za 18 feb 2006, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door