Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Vleesvoer, Barf, Brok of combinaties

Volledig BARF
38
12%
Volledig vleesvoer
74
24%
Volledig brok
19
6%
Zowel BARF en vleesvoer
66
22%
Zowel BARF en brok
15
5%
Zowel vleesvoer en brok
60
20%
BARF, vleesvoer en brok
29
10%
Anders
4
1%
Door Helen
#24066
Paul_Barte schreef:

Hoi Anna,

Volgens mij is de Poll inmiddels automatisch gesloten, zal eens met Lizzy overleggen of verlengen mogelijk is want het aantal stemmen is inderdaad bedroevend.
(gezien het aantal leden!!).

Wat mijn honden eten is inderdaad 'top secret' LOL LOL.
Ben GEEN full-time barfer maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik bijna wekelijks bij vleesvoerfabrikanten kom. Zoals je weet help ik honden met problemen en heb ik intensief contact met fabrikanten van hoofdzakelijk vleesvoer maar ook wel van (de betere) brokken.
Op dit moment heb ik in mijn vriezers zo'n betje alle soorten vleesvoer die er zijn van Carnibest maar ook met andere merken heb ik ruime ervaring. Verder kom je lamshart, boekmaaginhoud, boegbouten, kalfsribben, verse pens, en meestal wat soorten orgaanvlees of spiervlees tegen, evenals diverse soorten olie die ik zelf importeer.......dus ik kan alle kanten uit ;D
Ook de betere brokken worden af en toe door mijn honden uitgeprobeerd om te kijken of de brokken wel matchen met het vlees en of er veranderingen in vacht, pigment of whatever merkbaar zijn.
Mijn 4 Schotse herders fungeren dus af toe als proefdieren.....zielig hè.
Tevens zijn er meestal tig soorten supplementen te vinden in mijn schuur om te kijken of er merkbaar effect is bij het toedienen. Vaak worden deze ook door mij zelf uitgeprobeerd. Zal maar niet opnoemen wat er op dit moment staat LOL.
Indien iemand b.v. vraagt of het verstandig is om b.v. Nutro-Lam/rijst te voeren naast het versvlees ben ik van mening dat ik daar heel moeilijk in kan adviseren als ik dat merk alleen ken van de analyses die ik heb bekeken. Hoe ziet het eruit, waar ruikt het naar, vinden honden het wel te pruimen, wat doet de poep enz. enz. vind ik zeer zeker ook belangrijk en dat kan alleen door het proefondervindelijk te testen.

Verder eten mijn hondjes alles wat ze maar kunnen eten en verdragen en ook dat laatste wordt weer regelmatig uitgetest LOL.
Arme arme Schotse proefdieren, zo zielig. Zien er ook zo slecht uit... ;D
Door Jolly
#24112
chasey krijgt 7 dgen per week bibi en soms een dag nix, als hij weer eens kippestront of een kip heeft lopen snaaien.
Laatst gewijzigd door Jolly op ma 17 nov 2003, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#24197
Mijn honden hebben in de vakantie een weekje nutro lam/ rijst gekregen. Ze hebben samen 5kg op die week. Ze vonden deze brok erg lekker (hij bleef niet staan zoals dat bij hills wel het geval is). Ze poepte wel meer die week (maar dat kan ook aan de krabbetjes en schelpen liggen die ze op hebben). Het was stevige ontlasting, maar wel het dubbele als wanneer ze vlees krijgen. Ik vond de nutro niet stinken (zou hem zelf niet eten). Ze hebben geen problemen gehad (geen jeuk, wat eerst wel was met de hills, niet met de sensitive versie).
Door Anna
#24313
Hey Paul,

In elk geval erg afwisselend, wat ze bij jou te eten krijgen!
Heb inmiddels ook gestemd. (Volledig vleesvoer, want dat benadert het meest wat ik voer.)

Groetjes,

Anna.
Gebruikersavatar
Door Elly
#25158
Mijn hond Max, 4 jarige actieve border collie, heeft tot een paar maanden geleden altijd Nutro brokken gehad. Hij zag er wel goed uit, mooie glanzende vacht, maar hij was aan de magere kant. Volgens de dierenarts mocht hij wel iets aankomen om wat reserves te krijgen. Ben toen 2x per week pens met bruin brood extra gaan geven. Daar viel hij op aan met als gevolg dat hij de brokken steeds minder lekker vond. Sinds een paar maanden krijgt hij 500 g carnibest per dag en hij is nu mooi op gewicht (20 kg). (heb dus volledig vers gestemd)
Door wolfje
#25515
ik ben een van de weinige nog op voledig brok zit!
Dit puur omdat ik t nog niet kan betalen.
wil eerst me kat op versvlees zetten en dan de hond.
Alles op zijn tijd anders hou ik zelf geen eten meer over ;)
Door Janet
#25521
Hoi Wolfje, je kunt toch ook proberen om 1 á 2 versvleesdagen in te lassen? Of wordt dat ook te prijzig. En welke brokken krijgt je hond nu? Soms lijkt het duurder om vers te voeren, maar als je het per maaltijd gaat uitrekenen, verschilt het niet altijd veel.
Door wolfje
#25575
als eerste heb ik alleen maar een vriezertje waar nog maar net 1 heel brood in past. dus moet een nieuwe aanschaffen.
verder voer ik maya nu pedegree adult omdat ze verder niet veel brokken lust.
Deze zak van 3 kilo kost 5,99 ik krijg er nog 5% korting op omdat ik een pasje van iets heb. daar doe ik ongeveer 3 weken mee en soms zelfs een maand. ligt eraan of ze trek heeft of niet. Ze krijgt 2 maal daags een schepje met 2 handen in dr bak maar meestal blijft het bij 1 keer per dag. verder erg weinig tussendoortjes en ze doet t er goed op dus... me kat maak ik meer zorgen over die is dik en blijft eten en is niet voldaan. Maar ook de kat krijgt niet meer dan ze mag.
Laatst gewijzigd door wolfje op zo 23 nov 2003, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#25582
Je hoeft niet zo scherp te reageren; ik kan niet in je keuken kijken, noch in je portemonnee. Ik vroeg het, omdat ik gemerkt heb dat er mensen zijn die een hele dure brok voeren (om welke reden dan ook) en denken dat ze met vers nóg duurder uit zijn, terwijl dat niet altijd zo is. Daarom was ik benieuwd of je wel eens de prijs per maaltijd had berekend.
Door wolfje
#25584
sorry ik bedoelde het niet scherp... wou gewoon duidelijk uitleggen hoe het ging hier. dus kort maar krachtig. Dat is het nadeel van de letters je ziet vaak niet hoe de mensen het bedoelen ;)
Nogmaals sorry ik zal voortaan wat smilies gebruiken ofzo.. :D en ik kan soms wel eens wat vel uit de hoek komen maar dat is dit absoluut niet bedoeld.
en ik snapte je vraag heel goed want ik heb ook al tig keer berekend of t echt veel duurder was. Maargoed eerst een vriezer dan valt t vast wel meer mee ;)
Door Janet
#25611
't Is al goed :). Tja, in verhouding tot pedigree is denk ik al het versvoer duurder. Anderzijds, als je hier even rondleest, merk je wel hoe er over een dergelijk merk wordt gedacht :-\. Tja, je eigen inkomen zal zeker medebepalend zijn voor hetgeen je dieren eten, dat is denk ik overal wel zo.
Uit je verhaal begrijp ik ook dat je hond niet zo'n grote eter is, en al helemaal geen makkelijke eter. Welke merken heb je al geprobeerd, als ik vragen mag?
Door wolfje
#25634
Ze komt kwa eten echt niet te kort want ze was brood mager toen ik haar kreeg en zit nu aardig op gewicht.
Ik weet dat pedegree veel zout bevat en dat t niet al te best is maar dit eet ze tenminste elke dag en niet om de 3 dagen.
en wat ik heb geprobeerd?
alle merken wat nog beetje betaalbaar is en wat te krijgen was hier in de buurt...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#26356
Het aantal mensen dat heeft gestemd loopt op. Ik lees meestal alleen maar medisch en barplaats. Uit tijdgebrek en hier was ik nog niet geweest.

De herders krijgen brok (Prins) en twee dagen per week Barf of versvlees en de poedels krijgen uitsluitend Barf of versvlees (eten geen brok meer!) De katten krijgen brok en versvlees. Of eigenlijk andersom, meer versvlees en af en toe brok.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door