Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#334360
Hoi!
Ik moet zo nog even naar de slager en het leek me wel leuk om ook wat voor de kleine ;) mee te nemen. Nou heb ik em nog nooit een bot (een echt bot) gegeven omdat hij altijd carnibest eet. Ik heb geen flauw idee wat ik aan de slager moet vragen ??? Ik wou graag een recreatiebot voor hem, voor strax na zn maaltijd cb. En niet te klein want hij wil altijd alles in 1 keer doorslikken, hj stikt al in een stukje gedoogde long of pens :-\
Door Jojo
#334373
;D Hey hallo, jij hier?! ;D
Maaruh, ribben gaan toch helemaal op?! Ik vertrouw Joey niet met een bot dat hij opeet, er gaan dan veel te grote stukken naarbinnen ben ik bang :-\
Ik dacht aan een bot waar hij aleen wat vlees af kan scheuren ???
Door the dude
#334374
Jojo schreef: ;D Hey hallo, jij hier?! ;D
Maaruh, ribben gaan toch helemaal op?! Ik vertrouw Joey niet met een bot dat hij opeet, er gaan dan veel te grote stukken naarbinnen ben ik bang :-\
Ik dacht aan een bot waar hij aleen wat vlees af kan scheuren ???
;D

Das waar, die ribben gaan op. Een bot wat niet op gaat vind paco niets aan (hij houd ook niet van kluiven, behalve op stokjes)
Door Peet
#334377
Dan zou je om een schenkel kunnen vragen.
Maar dan moet je er wel zelf bij blijven hoor: schenkels zijn erg hard en kunnen om de onderkin vast gaan zitten.

Maar er zit wel een lekker stuk vlees aanwat hij eraf kan knagen.
Dus als je het onder toezicht doet: geen probleem.

Anders kan je een kippevleugel nemen, dat is zacht bot wat hij helemaal op kan eten. Of kippenekjes, maar die moet je slager maar net in huis hebben.
Door Jojo
#334393
Okay, ik ben weer terug van boodschapjes doen. De slager had alleen een stuk met merg voor me, van een rund. Zit niet echt vlees aan, maar om na het eten lekker op te kluiven is dit prima toch?!
haha, ik moest wel lachen, hij schrok haast toen ik vroeg om kippenekjes voor mn hond :o Hij had al niet begrepen dat ik het rauw ging geven -dat is gevaarljk, salmonella!- en -kippebotjes zijn toch gevaarlijk voor honden, die splinteren en zijn heel scherp hoor!-
;D Ik heb hem maar even wat basiskennis rauw vlees voeren aan honden gegeven ;D
Door Marion
#334496
Jojo schreef: Okay, ik ben weer terug van boodschapjes doen. De slager had alleen een stuk met merg voor me, van een rund. Zit niet echt vlees aan, maar om na het eten lekker op te kluiven is dit prima toch?!
haha, ik moest wel lachen, hij schrok haast toen ik vroeg om kippenekjes voor mn hond :o Hij had al niet begrepen dat ik het rauw ging geven -dat is gevaarljk, salmonella!- en -kippebotjes zijn toch gevaarlijk voor honden, die splinteren en zijn heel scherp hoor!-
;D Ik heb hem maar even wat basiskennis rauw vlees voeren aan honden gegeven ;D
persoonlijk vin dik runderbot veel te hard voor een hond. Ik weet niet wat voor ras het is? Maar kijk uit dat als hij er te hard op kluift dat het hem zijn tanden kan kosten :(
Lees anders het bottendocument eerst nog even ;)
Door Jojo
#334870
Marion schreef: persoonlijk vin dik runderbot veel te hard voor een hond. Ik weet niet wat voor ras het is? Maar kijk uit dat als hij er te hard op kluift dat het hem zijn tanden kan kosten :(
Lees anders het bottendocument eerst nog even ;)
Het is een franse bulldog. Hij heeft zich gister onwijs lang kunnen vermaken met zn bot en alleen het vlees eraf gekluift en wat merg eruitgeschraapt voor zover dat gaat met zo'n platte bek ;) Het was ook niet de bedoeling dat hij het bot op ging eten hoor. Ik heb er de hele tijd bijgezeten en gebiologeerd naar zitten kijken! Geweldig om te zien!
Toen hij er na ongeveer 3 kwartier wel even genoeg van had ging hij helemaal met zn bek over de grond vegen en rollen op zn rug, hij had er duidelijk van genoten! En ik ook ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door