Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door M@rco
#330935
Hallo allemaal!

De oom van mijn vriendin is poelier. Nu lees ik dat je veel barf voer als slachtafval bij slagers etc. kan afhalen.

Als ik tzt ook wil gaan barfen, wat kan ik dan allemaal vragen aan de oom van mijn vriendin? Kortom, wat kan ik allemaal gerbuiken?

Groetjes,
Marco
Door Doedels
#330941
Een poelier in de familie, die zou ik koesteren :D Eigenlijk is alles van de poelier wel bruikbaar. Vlees en organen van divers wild en gevogelte. Kip, kalkoen, eend, fazant, konijn, haas enz, enz. Wild moet wel eerst twee weken worden ingevroren om evt. parasieten te vernietigen. Wat botten betreft kan je beginnen met kippen- en eendennekken, daarna kipkarkassen en kipvleugels. Deze zou ik in het begin pletten. Als jouw hond dit alles netjes kluift en goed verteert dan kan je poten , nekken en karkassen van andere dieren geven. Kalkoen poten zijn nogal hard en kalkoennekken zijn ook voor meer ervaren honden. Als je hier rondleest kom je vanzelf op ideeën. Lees voor dat je botten geeft eerst het botten document in de bieb. Dat bevat belangrijke info. Ook is het belangrijk om de verhouding organen/vlees in de gaten te houden. Hoe meer afwisseling in diersoort, hoe beter. Bij twijfel kan je altijd vragen wat je met bepaalde onderdelen aanmoet. Succes.

Barfplaats wordt gesponsord door