Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door EvitaP
#337290
202spots schreef: Sorry hoor,ik heb nog nooit van mijn leven beschimmeld brood gegeten,niet aan mijn honden gevoerd,en ben 't ook niet van plan..
Misschien ga je er niet dood van,maar ik denk niet dat je 't gezond kan noemen.
Als jij 't zo af en toe wil eten ga je gang,maar ik bedank!!
Naja, het is niet zo zeer vrijwillig. Maar als ik niet gezien heb dat het wat ouder brood is en iemand na mij wel. Sja, dan ben ik een beetje laat.
Maar goed.
Door Charlotte
#338087
Als er een luchtje aan het vlees zit geef ik het ze gewoon. Mocht het echt verrot zijn dan gooi ik het wel in de kliko.

Toen Sandro een keer een in het bos een bedorven konijn aan het eten was en daar niet ziek van werd, besloot ik om te gaan barfen.

Yildah heeft wel eens smakelijk staan knabbelen aan een lijkje dat vergezeld werd door maden.

Euhm, voordat iedereen uit zijn pan gaat.......de honden waren al aan het eten voordat ik bij ze in de buurt was. Ik heb ze wel meteen aangelijnd een meegenomen.
Door Nelly
#338229
Zoiets gebeurt hier ook wel eens hoor, ik bedoel dat ze een lijkje vinden en opeten voordat je het goed en wel in de gaten hebt. Maak me daar nooit zo druk om. Heb het al vaker gezegd, maar nogmaals: gezonde honden kunnen daar tegen!
Door Ine
#338270
Charlotte schreef: Als er een luchtje aan het vlees zit geef ik het ze gewoon. Mocht het echt verrot zijn dan gooi ik het wel in de kliko.

Toen Sandro een keer een in het bos een bedorven konijn aan het eten was en daar niet ziek van werd, besloot ik om te gaan barfen.

Yildah heeft wel eens smakelijk staan knabbelen aan een lijkje dat vergezeld werd door maden.

Euhm, voordat iedereen uit zijn pan gaat.......de honden waren al aan het eten voordat ik bij ze in de buurt was. Ik heb ze wel meteen aangelijnd een meegenomen.
Ik ga niet zo gauw uit m'n pannetje hoor en ben ook niet zo moeilijk met mijn honden.
Mijn puppen brengen mij de door maden aangevreten spitsmuisjes, die hier overal in de tuin liggen. Afgelopen week verblijde Truus mij met een platte rat, waar geen inhoud meer in zat!
En ik ben dan dus heel blij en enthousiast, want ze komen het toch netjes bij me brengen! 8)
Ach, ze mankeren verder niets, dus het valt best wel mee allemaal.
Door Jinxy
#338307
knap van jullie....ik ga daarvan dus over m´n nek en Jinx krijgt een schop onder d´r kont. :P
Alles wat je vindt is; FOEI. Simpel regeltje. 8)
Anders vreet ze dus echt alles op.
Van rot konijn tot cola blikje. :-X
Hier is gewoon: verboden te vreten wat je buiten vindt...( werkt niet altijd hoor :-\)
;D ;D

Zo zie je maar. Iedereen houdt er andere ideën op na.
Daarom stelde ik deze vraag ook. Interessante kwestie.....
Door jeanne
#338314
ine schreef: Jullie vergeten even, dat als een hond voor zichzelf zou moeten zorgen, hij een deel van de gevangen prooi zou begraven, om later op te eten.
Dat wil niet zeggen, dat je al het stinkende vlees moet voeren, maar dat je niet je druk moet maken, om een luchtje aan het vlees. Een vegetariër reageert nogal sterk op vleesluchten, wat weer niet wil zeggen, dat het bedorven was!
Een hond kan meer verdragen, dan wij mensen, alleen zijn wij mensen, die onze hond, onze eigenschappen willen toerekenen. Daar ligt de grootste fout.
ooooooh Freule's hobby was om de grote vleesbotten meteen in de grond te stoppen om die weken later weer op te graven en heerlijk, het liefst binnen op de bank :-X op te eten :-X :-X :-X
Ik ga dan over mijn nek, maar stuurde Freule naar de garage waar ze verder kon smikkelen
Laatst gewijzigd door jeanne op wo 22 jun 2005, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#338446
jeanne schreef: ooooooh Freule's hobby was om de grote vleesbotten meteen in de grond te stoppen om die weken later weer op te graven en heerlijk, het liefst binnen op de bank :-X op te eten :-X :-X :-X
Ik ga dan over mijn nek, maar stuurde Freule naar de garage waar ze verder kon smikkelen
Ha, ha, ik had vroeger een teckel die deed precies het zelfde als Freule en een moeder die deed precies het zelfde als Jeanne ;D
Door Nelly
#338524
Officieel mogen ze van mij niks van de straat opeten, maar ja, wij komen bijna nooit op de straat 8) Die dooie beesten waar ik het over had liggen meestal in de tuin voor een van de deuren (Kadootje van de katten) of in het bos. Tja en dan is het een ander verhaal volgens de honden ::)
Door Jinxy
#339329
Nelly schreef: Officieel mogen ze van mij niks van de straat opeten, maar ja, wij komen bijna nooit op de straat 8) Die dooie beesten waar ik het over had liggen meestal in de tuin voor een van de deuren (Kadootje van de katten) of in het bos. Tja en dan is het een ander verhaal volgens de honden ::)
Klopt ;)
Dat telt niet...
Door ducktails
#341535
Ik ken een boer die zijn boxers hele haantjes geeft.
Hij draait de haantjes de nek om haalt wat veren eraf en geeft ze aan de honden.
Wat doen die honden?
De honden begraven ze in het stro en eten ze een paar dagen later op ???
Dusss, vlees met een luchtje , geen probleem!! :)
#348680
ducktails schreef: Ik ken een boer die zijn boxers hele haantjes geeft.
Hij draait de haantjes de nek om haalt wat veren eraf en geeft ze aan de honden.
Wat doen die honden?
De honden begraven ze in het stro en eten ze een paar dagen later op ???
Dusss, vlees met een luchtje , geen probleem!! :)
Nou, dat doen mensen toch ook met wild? Dat moet besterven, dus een aantal dagen hangen te, tja, eigenlijk wel rotten 8) t enige verschil is dat de mensen het daarna bakken/braden/stoven alvorens op te eten.
#351208
Ik vind het een beetje overdreven. Niemand voert hier rottend vlees. Vlees met een luchtje is niet verrot. Dat zou ik zelf bijna nog eten :P Als vlees met warm weer een halve dag buiten de koelkast staat ga je het al ruiken maar dan is het nog niet verrot, naar mijn mening. En daar kunnen onze barfende en versetende honden best tegen.

En over schimmel, daar wordt je niet ziek van. Mijn man heeft eens per ongeluk een grote hap van een beschimmelde boterham genomen :-X ;D Die zat nog in zijn jaszak. Hij is er niet eens ziek van geworden, terwijl hij een nogal gevoelig maagje heeft. Dat zegt mij genoeg. (niet dat ik dat aan mijn hondjes voer hoor ;D, alleen aan mijn man, hahaah ;D ;D).
Door brendav
#351927
echt druk maak ik me er ook niet over alleen mijn witje wel, hij laat zijn vlees dus staan als het niet vers is, hij staat haast te kokhalzen bovwn zijn bak als hij het ruikt, maar gooi iki er wat yoghurt of zo ver dan vreet hij het wel weerb op
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door