Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ejka
#330404
Vraagje de panharing kan je toch vers geven hoeft toch niet eerst in de diepvries?
Door Doedels
#330420
Ejka schreef: Vraagje de panharing kan je toch vers geven hoeft toch niet eerst in de diepvries?
Haring kan haringworm bevatten. Daar kunnen mensen erg ziek van worden. Daarom moet het op het schip worden ingevroren. Daardoor wordt de worm gedood. Panharing ondergaat die behandeling niet omdat het de bedoeling is dat die gebakken wordt. Ik weet niet in hoeverre honden ziek kunnen worden van haringworm, maar ik zou panharing zelf wel invriezen.
Door trusty
#330725
had 2 niet ingevroren die aten ze dadelijk maar de rest ligt nu in de vriezer en zal dat nu steeds doen ,je weet maar nooit.
Door Audrina
#330731
Sonja schreef: Alle haring waarvan het de bedoeling is dat die rauw wordt gegeten, wordt direct na de vangst nog op het schip al gepekeld en ingevroren.
Alleen de grotere exemplaren (worden idd bokking of panharing genoemd) ondergaan die behandeling niet. Die worden normaal gesproken gebakken. Alleen dat stelletjes barfers doet dat niet. Die geven die dingen rauw aan hun hond. ;)
Vinden ze hier trouwens ook wel lekker.
Bedankt voor de uitleg. Ik zal van de week eens bij de visboer gaan kijken.
Door Breezer
#331789
Ik had van de week ook 2 haringkies gehaald bij de visboer. Ik de staartjes eraf gesneden en kijken of Breezer ze nu wel wil.

Het is de laatste tijd zo´n verschrikkelijke zeikerd met eten. De dingen waar hij eerst een moord voor deed haalt ie nu z´n neus voor op. Maar omdat meneer nu zonder mokken de zalmolie tot zich neemt, dacht ik probeer nu gewoon weer eens haring.

Nou het kwijl liep uit z´n bek zo lekker vondt ie het. Terwijl hij een poos terug er niks van moest weten.

Net zoiets had ik met sperzieboontjes, meneer liep er bij te kokhalzen als ik hem een boontje gaf.

En gisteren had ik weer vers gekookte boontjes, ik geef er eentje en ja hoor gelijk bedelen om nog eentje.

Honden........af en toen kan ik ze niet volgen hoor!
Door trusty
#332031
Misschien hebben wij mensen toch ook de zelfde trekjes. Hebben zij het van ons of wij dat van hen????? ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door