Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Steph
#327788
Mijn vriend had vandaag over BARF gesproken met onze Dierenarts; die wist hem te vertellen dat we hier in Belgie nooit geen verse pens en orgaanvlees (behalve nieren en lever) zullen vinden. Omdat alles direct naar verbrandingsovens gaat omdat dit niet gecontroleerd wordt op BSE. Als je er toch aan geraakt dat dit dan van illegaal geslachte dieren zijn die niet gecontroleerd worden op enige ziektes.
Heeft hier iemand een beetje uitleg over aub?
Bedankt
:-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#327805
Steph schreef: Mijn vriend had vandaag over BARF gesproken met onze Dierenarts; die wist hem te vertellen dat we hier in Belgie nooit geen verse pens en orgaanvlees (behalve nieren en lever) zullen vinden. Omdat alles direct naar verbrandingsovens gaat omdat dit niet gecontroleerd wordt op BSE. Als je er toch aan geraakt dat dit dan van illegaal geslachte dieren zijn die niet gecontroleerd worden op enige ziektes.
Heeft hier iemand een beetje uitleg over aub?
Bedankt
:-[
Wat je over het algemeen hoort is dat de dingen die je noemt in België nog makkelijker te verkrijgen zijn dan in Nederland.
Door Jolly
#327809
misschien dat Vic je hierover meer kan vertellen, hij woont ook in Belgie en Barft ook.
Hij is hier onder de naam Ziggy.
Door Bianca83
#328027
Lijkt me heel sterk dat verhaal.........
(ik ben wel niet op de hoogte van de wetgeving in Belgie maar er wonen toch ook zat allochtone Belgen die weldegelijk orgaanvlees consumeren) :)

Gewoon even rondbellen naar slachterijen en niet teveel naar je DA luisteren wat betreft vers vlees, de meesten snappen er niks van en wij zijn ook nog maar 1 DA tegengekomen die het wel snapte en niet direct brokken wilde verkopen. >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door