Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elise
#327332
Van Corinne hebben we van alles en nog wat mee gekregen de laatste keer. Nu zag ik dat Bas vanmorgen iets had ontdooit voor de honden. Maar wat is het? Kippenrug?

Afbeelding
Afbeelding
Door Lizzy
#327333
Yup, dit noem ik (en onze kippenman) een kippenrug. Nou geloof ik dat sommige het weer karkassen noemen.
Door Elise
#327334
Lizzy schreef: Yup, dit noem ik (en onze kippenman) een kippenrug. Nou geloof ik dat sommige het weer karkassen noemen.
karkassen krijgen ze ook weleens, maar dat zag er toch anders, vleziger, uit...
Door Lizzy
#327336
Elise schreef: karkassen krijgen ze ook weleens, maar dat zag er toch anders, vleziger, uit...

Ja, vind ik ook. Ik vind dit ook echt ruggen.
Door Leo
#327338
een karkas, het woord zegt het eigenlijk al is een kaal gebeuren, zonder al te veel vlees erop. Wij noemen het "ruggen" of "karkassen" soms kan je ook wel de uitgesneden zijkanten van een kip krijgen, ribben dus met vrij veel vlees er nog aan, deze noemen we ook wel karkassen bij gebrek aan een beter woord.
Door Audrina
#327344
Jep, dit zijn de kipkarkasjes van CB. Een stuk rug, ribben en van die uitsteekseltjes aan de voorkant. Maar als het goed is kunnen ze op bestelling ook karkassen met meer vlees er aan leveren.
Door k9
#327472
voor mij is dat ook een kipkarkas...Ik zie de kraakbeen die aan de voorkant van de borst zit.... Voor mij is een rug alleen de bovenkant van de kip, met een deel van de ribben en zelfs een klein stuk nek....maar dan geen borst stuk.
Door 202spots
#327615
Ja,dit ziet er uit als de borst van de kip.(of karkas)
net als deze:
Afbeelding

En 'n rug heeft ribbetjes en wervel,zoals dit:
Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door