Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#325528
...

'n stukje tong vooraf,
gevolgd door een kipkarkasje gemarineerd in fytomix
en een slokje yoghurt toe, gegarneerd met banaan en glucobest......

....... ;D ;D ;D...jaaaaaahhhhhh...ze hebben 't slecht.....
Door Mevroi Kruim
#325529
Audrina schreef: Oh ik wilde hem eigenlijk frituren voor ze. ;D

Nee, ik vroeg me af met wat ik het kon combineren, dat bedoelde ik met maken. Hoe maak ik er in combinatie met andere ingredienten zoals groentenpuree en / of kipkarkasjes en / of een eitje en / of huttekase een verantwoorde barf hap van.
Frituren klinkt goed 8) ;D ;D
Als het orgaan is (ik hou m'n kruit droog) dan zou je er bot en groenteprut bij kunnen geven, en dan een volgende maaltijd weer 'echt' spiervlees.
Ik persoonlijk maak me niet zo druk; de ene keer hart, de andere keer strot, dan weer groenteprut met lever, of met joghurt, od een hele kip, of een bak kopvlees met botten toe. En ze leven nog! *effe afkloppen*
Door rees
#325550
Peet schreef: ...

'n stukje tong vooraf,
gevolgd door een kipkarkasje gemarineerd in fytomix
en een slokje yoghurt toe, gegarneerd met banaan en glucobest......

....... ;D ;D ;D...jaaaaaahhhhhh...ze hebben 't slecht.....
;D ;D
Door k9
#325556
Audrina schreef:
Nee, ik vroeg me af met wat ik het kon combineren, dat bedoelde ik met maken. Hoe maak ik er in combinatie met andere ingredienten zoals groentenpuree en / of kipkarkasjes en / of een eitje en / of huttekase een verantwoorde barf hap van.

Doe gewoon zoals met de andere organen, en dan met organen zoals hart, dat ook een soort spier is. Je kan het met alles combinieren, hou de percentages in de gaten.... ;)
Gr.,
K9
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325572
Peet schreef: geeft niks....rij ik van Delft gewoon door naar Syl...eten we 's samen op ;)
Peet jij hebt toch altijd wel goeie ideen he :D





( ps, voor Beau van Donna, kom dan niet op zaterdag , want dan krijgen de honden hier niks, vastendag noemt ze dat, wij nhebben het dan over ze vreet alles zelf op dag >:( )
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325574
amber2 schreef: Sylvia zegt: tong is geen spiervlees.
Lizzy zegt: tong (en hart) is wel een spier maar andere eiwitsamenstelling (daar wordt aminozuursamenstelling mee bedoeld neem ik aan?) dan echt spiervlees.
Ik neem aan dat jij hetzelfde bedoelt Sylvia? Maargoed, dan heb ik iig weer wat bijgeleerd: of iets spier- of orgaanvlees genoemd wordt genoemd hangt er in de eerste instantie niet vanaf of het een spier is, maar welk percentage van het totale lichaamsgewicht het uitmaakt en de soort eiwitten die het bevat. Toch...?
Een spier is iets anders dan spiervlees, het gewicht heeft er weinig mee te maken de samenstelling van het vlees heeft er alles mee te maken wat iets spiervlees maakt of orgaan vlees, maar ik denk dat je de denkfout maakt dat een spier gelijk is aan spiervlees.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 26 mei 2005, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325575
Audrina schreef: Maar goed, nu weet ik dus nog niet wat ik er mee kan maken voor de hondjes. Geeft niet, ik verzin wel wat. ;)
gewoon behandelen als ander orgaan vlees, dus je geeft een orgaan maaltijd met een lekker botje toe.
Vel hoef je niet van de tong af te halen.(alleen als je hem zelf gaat eten ;) )
Door jeanne
#325604
sylvia schreef: Zonde zeg, die zou ik koken en daarna kruiden en bakken en lekker zelf op eten jammie jammie
ergh getver, dat aten wij thuis wel eens met feestdagen, ligt er zo;n giga tong in de schaal :-X
nee dankje
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325616
jeanne schreef: ergh getver, dat aten wij thuis wel eens met feestdagen, ligt er zo;n giga tong in de schaal :-X
nee dankje
Welk verschil is dat of er een giga rollade ligt of een homp ander vlees?

Ik doe tong trouwens in plakjes bakken ;)
Door Nelly
#325822
sylvia schreef: Zonde zeg, die zou ik koken en daarna kruiden en bakken en lekker zelf op eten jammie jammie
Mijn idee :P
Door jeanne
#325851
sylvia schreef: Welk verschil is dat of er een giga rollade ligt of een homp ander vlees?

Ik doe tong trouwens in plakjes bakken ;)
is ook geen verschil, maar alleen de gedachte al, een tong opeten, ieks. En mijn ouders en broer maar lachen :-X
Ik lust veel, maar dat toch niet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325873
jeanne schreef: is ook geen verschil, maar alleen de gedachte al, een tong opeten, ieks. En mijn ouders en broer maar lachen :-X
Ik lust veel, maar dat toch niet.
maar wel een eitje eten ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door rees
#325924
sylvia schreef: maar wel een eitje eten ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Mag het ook een uitsmijter wezen met rosbief of ham :P
Door Peet
#325950
sylvia schreef: ( ps, voor Beau van Donna, kom dan niet op zaterdag , want dan krijgen de honden hier niks, vastendag noemt ze dat, wij nhebben het dan over ze vreet alles zelf op dag >:( )
vastendag Afbeelding....bbbrrr....gelukkig haalt zij dat hier niet in haar hoofd...Afbeelding...'t idee alleen al >:( >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door