Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door geer
#1502
Yahoo...werkt altijd:

Dear mrs. ....

I just read your article on "......." and must say I was quite stunned by all this wisdom. I used to be a fanatic raw-feeder, but after reading this article I got quite mixed up. I wondered if you could give me some tips on what to feed my dogs. I mean, if I would give them a non-raw meal, what brand would you suggest? Is there a specific brand you feed your dogs, or a brand you can strongly recommend to give my little one's??

Hope to hear from you soon,
Kind regards,
Geary (Ohio)


Zoiets was het gnagna
Door Paul_Barte
#1503
Hij is ijzersterk Geer ;) ;D

Indien ze haar mail een beetje bijhoudt krijg je geheid antwoord en komen haar brokjes wel tevoorschijn LOL.

De volgende stap is dan om een mail te sturen en te zeggen dat ze uit haar nek zwamt en voor die brokjesfabrikant werkt hahahaha.
Door RottSenner
#1505
Vlees dat goed gekeurd is voor menselijke consumptie bevat geen parasieten. Laten we daar even duidelijk over zijn. Dat hele verhaal over toxoplasmose slaat dus ook nergens op...
Ik denk persoonlijk dat daar nou juist een groot verschil in zit tussen VS en NL. Wij kopen tenslotte géén slachtafval en/of versvlees o.b.v. vlees dat ongeschikt is voor menselijke consumptie. De BARF-ers in de VS gaan daar misschien anders mee om (of anders de versvleesfabrikanten).

Als dat inderdaad zo is, lijkt mij wel gezien het aantal testimonials waaraan zij refereert m.b.t. doodzieke honden, dan is het natuurlijk nog steeds onzin wat zij schrijft. Maar wellicht is het dan wel beter te begrijpen waarom zij zo sterk anti is.
Hier in NL krijgen onze hondjes immers geen BSE- of toxoplasmose vlees; althans, niet meer dan onze mensjes.;)

Zeg Geer, is het misschien een leuk idee om haar aanvullend nog te vragen naar de oorsprong van het vlees?
Door Lizzy
#1506
Hoi allemaal, kom net terug van mijn avondje stappen en ik heb erg genoten van jullie reacties! Geer, ik heb hier in een deuk gelegen om jouw email! Ik ben ZEER benieuwd naar haar antwoord! Hou je ons op de hoogte? Als ze voor Flint werkt, dan staat er een bak Belgisch bier te wachten voor jullie! Jullie zijn heuse detectives!

Ik denk overigens dat de US barfers ook geen vlees gebruiken dat afgekeurd is voor menselijke consumptie. Volgens mij is dat ook daar NIET te krijgen... En daarnaast weten we ook dat BSE honden niet raakt en dat BSE iets is waar van mensen gelijk denken "oei oei oei". Dat klinkt dus gewoon goed, maar het is geleuter van het zuiverste water. Dit wordt gewoon gebruikt om haar verhaal kracht bij te zetten...

Groetjes, Lizzy,
Door 202spots
#1507
Ik denk overigens dat de US barfers ook geen vlees gebruiken dat afgekeurd is voor menselijke consumptie. Volgens mij is dat ook daar NIET te krijgen...
Groetjes, Lizzy,
Deze US Arfer geeft haar honden alleen vlees wat voor menselijke consumptie is goedgekeurd. ;D
Dat betekend niet dat IK aan de kippevoetjes of kippenmaagjes zou gaan knabbelen... :o
Maar ik zou niet eens weten waar het "afval" te koop zou zijn...
volgens mij word alles wat NIET is goedgekeurd,gelijk vernietigd.....OF misschien verkocht aan de blik en brok handel???
Dan word het tenslotte toch wel zodanig verhit,dat alles wat besmet of verrot zou zijn, in ieder geval voor het grootste deel vernietigd word voordat het in het eindproduct terecht komt.... :-/
Door 202spots
#1508
Heb natuurlijk ook ff zitten zoeken naar de activiteiten van deze Katie Merwick, maar voorlopig denk ik dat Flint River Ranch "gewoon" haar Second Chance Ranch sponsort en dat zijzelf aan haar eigen Ranch genoeg werk heeft...  Maar misschien ook niet!  :-/
Groetjes,
Anna.PS: Zoek allemaal maar verder, want ik wil het graag weten!  :D
Hi Anna
Even voor de duidelijkheid.. ;)
Ik dacht dat Ann Martin het article had geschreven,en het is te lezen op de site van Katie Merwick.
Of ben ik nou helemaal in de war?
Laatst gewijzigd door mahuni op do 07 aug 2003, 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#1509
Ik heb gewonnuuuuuuu!!!! Hier is haar reactie. Ik geloof toch echt niet dat ze voor een bepaald merk brok werkt:

Hi Geary - I'm all for home-made diets as long as the meat is cooked
and it
doesn't include bones. There is a great book on this, written by a vet
who
provides over 200 recipes and talks about the logic behind balancing
your
dog's diet. It is "Home Prepared Cat & Dog Diets, The Healthful
Alternative", by Donald Strombeck, DVM, PhD. He provides over 200
recipes
for home-made diets (and he's also against raw meat).
http://store.yahoo.com/isupress/0813821495.html

There are a couple of very high quality kibbles that are perfectly
balanced,
all natural, human grade ingredients, with no chemicals or fillers...
Flint
River Ranch or Wellness are two brands that I highly recommend. I
believe
it's still a good idea to supplement the kibble with fresh veggies,
fruits
and occasionally, cooked meat. The kibble ensures balance and the fresh
food
provides obvious benefits.

Please let me know if I can be of further help!

Katie


WAAR IS MIJN BIER??? ;D ;D
Door Eidos
#1511
WHUAHAHHAHAHAHAHA die Geer ;D ;D ;D ;D ;D Ik lig hier helemaal dubbel van het lachen om jou mailtje en de reactie van die vrouw ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Goed bezig wijffie ;) en geniet van je bier :P ;D ;D
Door Anna
#1512
Hey Dory,

Volgens mij is het Katy Merwick... ;)

http://www.secondchanceranch.org/bio.html

Intussen heb ik ook een bewering van haar gevonden waarin ze stelt dat ze niet voor FRR werkt. Ik ben geneigd haar te geloven... :-/

Deze vraag wordt haar gesteld:

"Do you sell Flint River Ranch or do you own interest in a commercial kibble company?"

En dit is haar antwoord:

"No. I do not own stock or interest in any commercial kibble company. No one sells FRR except for the company itself. They have a program where you can sign up to be a "distributor", but you never handle the food. It's simply a referral system where the company gives you a small commission for sending them new customers. In my case, the commission goes directly to my non-profit animal rescue organization, Second Chance Ranch (less than $100/month)."

Bron: http://secondchanceranch.org/rawmeat_faq.html

Nou ja... :-/

Groetjes,

Anna.
Door Gaby
#1513
Ik ga winnuuuuuu!!! Heb mevrouw net een slijmerig Engels mailtje gestuurd, gezegd dat ik gefascineerd was door haar artikel en nu hard op zoek was naar een goed merk brok...of zij nog iets wist. Heb mezelf een prachtige Engelse naam (Geary) gegeven en gezegd dat ik uit Ohio kom... Als ze nou niet met haar merk op de proppen komt  ;D ;D

Het zal mij benieuwen..... 8)

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik door inzet van Lizzy een beetje voor haar ben...
Maar lef heb je wel...
Door Lizzy
#1515
Hoi Geer, OK, je hebt wel bewijs geleverd dat ze dus NIET voor Flint werkt en dus win je een bak Belgisch bier naar keuze. Gefeliciteerd! Zeg, welk bier prefereer je?

Maar nu toch even wat anders: mevrouw werkt niet voor deze brokken firma. Maar toch blijft haar verhaal niet kloppen. Want, ze piept en kreunt over het feit dat wij "unbalanced" voeren. Nou, ik heb het boek van Donald Strombeck. En, als je je hond wil vergiftigen met graan, doe je er vooral verstandig aan om volgens zijn recepten te koken. En dan: waarom zijn deze maaltijden WEL gebalanceerd? Nogmaals, een maaltijd wordt echt niet meer of minder gebalanceerd wanneer je het vlees kookt....

OK,

Bacterieen: daar zijn gezonde honden dus niet gevoelig voor, zeker niet voor de bacterieen waar zij het over heeft.

Parasieten: zitten niet in goedgekeurd vlees.

Wat blijft er dan over van haar (ellelange) verhaal? De botten... Nou, aan het NIET geven van botten zit ook een risico en dat zijn de ziektes aan het gebit. Ik durf een wedje te leggen dat er meer honden dood gaat aan slechte gebitten als aan rauwe botten.

Voor iedereen die botten eng vindt: geef je een andere calciumbron (gemalen eieren bijv) of je geeft gemalen botten (alleen kippenbot valt te malen, maar ach, in versvlees zit ook alleen gemalen kippenbot), of je geeft een versvlees. Ben je ook van het botten-gevaar-verhaal af.

Wat blijft er dan nog staan?
Door Anna
#1517
Wat blijft er dan nog staan?
Misschien... dat van te veel vet?? :-X
Begrijp me niet verkeerd, ik wil dat mens geen gelijk geven, en weet dat haar verhaal nergens op slaat, hoewel ik niet alles meteen zelf zou kunnen weerleggen... Dat doen anderen wel voor mij. ;D
Maar het vetgehalte dus... Daarover zegt IB zelf dat dit te hoog kan zijn in vlees (dus ook rauw vlees). Hij maakt hierbij wel een onderscheid tussen "wild meat" en "domestic meat". Het laatste is dus veel vetter. En misschien wel te vet?? (Ja, koken lost dit probleem natuurlijk niet op.)

En even iets anders...
Op http://www.secondchanceranch.org/bhurst.htm lees ik: "Billinghurst never contacted me personally about my research before writing the rebuttal, or even notify me that he wrote it. Nor did he ask to be put in contact with the many people I refer to whose dogs have suffered or died from raw meat diets."
Wie een (verdere) correspondentie met deze dame overweegt, kan haar misschien deze vraag eens stellen... ;) Ipv haar nu te gaan bombarderen met mails over haar onzinverhaal, ik begrijp dat de verleiding groot is, Paul... Maar ach, haar verhaaltje gaat al jaren mee, ze kan of wil niet bekeerd worden!!

Groetjes,

Anna.

PS: Nog een leuke... Mike Ferreira, de man die al 20 jaar wolvenstudies verricht en naar wie ze verwijst in haar tekst is... haar echtgenoot!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door