Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pup
#321237
Mijn poelier heeft gemalen kipkarkassen ingevroren. Is dit een idee om mee te nemen naar Frankrijk als calciumbron en dit daar aan te vullen met vlees en GF mix? Of is gemalen kipkarkas al 50% bot en vlees?
Door nikèdog2000
#321272
hallo pup
ik heb net kippen karkas gehaald ,
mooie stukken met aardig nog wat vlees eraan.
dus ik ga er niets bij geven.
als het gemalen is???????
ik zou het niet weten.of daar dan nog vlees aan zit lijkt mij van niet.
groetjes nikèdog2000
Door Elizaw
#321484
de kipkarkassen die ik hier haal, daar zit ook niet zoveel vlees aan, ligt er dus maar net aan. misschien kun je aan de poelier vragen hoe de verhouding vlees/bot is?

Groetjes,
Bep
Door Lizzy
#321503
pup schreef: Mijn poelier heeft gemalen kipkarkassen ingevroren. Is dit een idee om mee te nemen naar Frankrijk als calciumbron en dit daar aan te vullen met vlees en GF mix? Of is gemalen kipkarkas al 50% bot en vlees?
Maar hoe houd je dat bevroren? Ik denk dat je aan je poelier moet vragen wat voor karkassen het zijn die hij maalt. Laat hij ze eerst maar eens aan je zien. Dan kun jij zelf bepalen hoeveel bot:vlees het ongeveer is.
Door pup
#321517
hmmmm.......als ik het zelf maal, weet ik natuurlijk precies wat erin zit. En dat kan ik ook in Frankrijk doen, haha. Alleen moet ik nog een gehaktmolentje op de kop tikken. Ben nog een beetje vies van hele botten geven. Wat kan ik aan een pup nog meer geven aan bot?
Kip alleen lijkt me zo saai
Door Lizzy
#321529
Je kunt kleine handmolentjes kopen. Vaak ook nog op 2dehands marktjes te krijgen! Fleishwolff heten die dingen volgens mij. Truus weet dat!

Maar goed, je kunt dus ook karkassen/hele 'prooidieren' zoals parelhoen, fazant, duif, eend, konijn, kalkoen(nek of dij) nemen. Dat zijn allemaal redelijk zachte botten en redelijk te malen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door