Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#353147
Kruimel schreef: Hypocriet zijn we allemaal op een bepaald moment, dus join the club ;D
Heb ik dus, als mede-hypocriet, geen problemen mee. Ik probeer het alleen te begrijpen en dat lukt dus niet echt. Maar dat zit 'em waarschnijnlijk idd in het gevoel vs verstand.
Yeah, I join the club too ;D!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#353259
Lizzy schreef: De meeste konijnen zijn ook geen huisdieren:

http://www.enki.nl/

En een varken kan prima als huisdier gehouden worden. Een geit ook. En een kip ook. Dus ik zie het verband totaal niet.

Slaat ook nergens op, maar iedere gek zijn gebrek.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#353290
Lizzy schreef: Huh?
hahaha, ik bedoel de reden dat ik geen paard eet omdat ik het een huisdier vind, en jij zegt dat konijnen en kippen en varkens ook als huisdier gehouden kunnen worden, dat is ook zo , maar iedere gek zijn gebrek, ik krijg geen paard door mijn strot, terwijl ik het als kind wel erg lekker vond (maar toen had ik nog niet door dat het van een paard was)
Door conleeuw
#357181
over hypocriet gesproken. Ik ben zelf streng vegetarier, maar vlees voor de honden, maar natuurlijk, en zelf slachten, hou je vast dat kan en durf ik ook. Het is niet nodig, ik kan ruim voldoende kopen, maar als ik zelf weet dat ze een goed leven hebben gehad, dan zou ik het kunnen. Ik denk dat leven in Africa op een boerderij er wel wat mee te maken heeft. Daar wordt voor de pot geslacht, en wel iedere week of vaker.
maar ik blijf vegetarier, hoezo hypocriet.
Door dogsunlimited
#357198
Waar ik in het begin heel erg veel moeite mee had, was het feit dat ik zelf een heel lam of een heel geit kon bestellen van het slachthuis. Dat diertje wordt netjes geslacht en in stukken gezaagd. Hoefde ik thuis alleen het vlees maar te verdelen en de honden hadden weer voor zo'n 3/4 maanden echt prachtig vlees in voorraad. Maarja..... ik heb wel bewust zo'n diertje laten slachten voor hondenvoedsel. Kippenvlees haal ik tegenwoordig bij de poelier, die half biologisch/scharrelvlees verkoopt. Dat merk je zeker wel aan de kwaliteit van het vlees en dan berust ik iig in het idee dat zo'n diertje toch een aardig leventje heeft gehad.
Paardenvlees at en eet ik never nooit. Mijn honden vinden het heerlijk en ik merk dat ik steeds minder gruwel als dat zakje ligt te ontdooien.
Gisteren liep ik met mijn honden langs de schapenweide in het bos. De lammeren zijn inmiddels al aardig volwassen aan het worden en sinds 2 weken komen ze naar het hek toegerend als ik langs loop. Misschien denken ze dat mijn Goldens op schapen lijken ofzo, maar ze worden helemaal gek als ze die 2 van mij zien. Zulke lieve lammetjes, zo aanhankelijk en ze vinden het heerlijk om geaaid te worden. Laatst was de boer er en die vertelde dat ze eind augustus naar het slachthuis gaan. Jaja, dan draait mijn maag wel even om, hoor. Hoezo hypocriet! ::)

Groetjes,
Sandra, Stanley en Whooper
Door Ster
#357233
conleeuw schreef:hoezo hypocriet.
Zo hypocriet vind ik dat niet. En ook Barfje niet. Hypocrisie zit hem wat mij betreft in het ontkennen of bagatelliseren van dierenleed (bioindustrie) aan de ene kant en het erkennen (konijntje ;D om dat voorbeeld maar even aan te houden) aan de andere kant. Wanneer je je bewust bent van hoe het zit, dat ook erkent en vervolgens naar je eigen idee een keuze maakt over hoe je wilt handelen (vegetarisch of juist niet, biologisch of niet) dan vind ik daar niks hypocriets aan. Een vriend van mij bv weet heel goed wat zich allemaal afspeelt in de bioindustrie, vindt het afschuwelijk, maar eet wel vlees, en geen biologisch vlees, omdat hij het niet terrecht vindt dat in onze maatschappij de comsument financieel opdraait voor alle ellende. Wel eet hij bewust weinig vlees en lang niet elke dag. Ikzelf heb dan zoiets van: 'je hebt voor een deel wel gelijk, maar veel verandert er dan niet'. Maar hypocriet vind ik het niet. Ook niet wanneer mensen niet zelf willen/durven slachten. De enige keuze die ons op dit punt nu geboden wordt is heel veel meer betalen voor biologisch. Wellicht zouden andere intiatieven veel sneller en meer kunnen bijdragen aan minder dierenleed. Verplicht het bv om dieren niet meer voor de slacht levend te vervoeren. Breidt stallen uit tot 2 of 3 maal zo groot, daar heeft de gemiddelde boer best ruimte voor, ook al vindt die van niet. Tis een kwestie van prioriteiten stellen, maar blijkbaar zijn die in de bioindustrie niet het welzijn van de dieren. En de overheid zal ook niet altijd meewerken natuurlijk, maar dat zou mensen niet moeten tegenhouden, vind ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door