Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#314311
pippie schreef: maar als ik haar als toetje twee kippenekjes geef, platgeslagen zou dat tekort dan ook opgeheven zijn ?
Dat denk ik wel. Ik denk dat een hond in twee weken ook niet veel tekort kan komen. Als ik twee weken niet zo gezond eet als normaal dan word ik ook niet meteen ziek. Dus ik denk dat het bij honden ook niet zo erg is als ze een weekje misschien wat minder calcium binnen krijgen of wat minder gevarieerd eten.
Door rees
#314325
pippie schreef: Dit pupje heeft in haar hele korte leventje nog geen dag normaal gegeten, dat gaat ze hier doen ;)
Denk dat ze niet weet wat haar over komt met al dat lekkers :P
Door pippie
#314332
Het was dat ze er niet bij kon anders had ze het zo van het aanrecht afgepikt, ja aan manieren moeten we nog hard gaan werken maar dat heeft geen prioriteit, eerst vertrouwen opbouwen ;)
Door Lizzy
#314525
Ik zou me er niet te druk om maken (om te korten), als ik jou was. Binnenkort barft ze toch lekker helemaal mee? Nou, een paar dagen/weken kan een hond echt wel tegen een wat minder gebalanceerd dieet, waarbij je dus je hondje langzaam laat wennen. Pens en kippennekjes toe zijn natuurlijk overigen wel prima! Overigens kun je hier kijken naar hoeveel Ca/F er in kippennekken zit:

http://www.barfworld.com/html/barfworld/analysis.html

Zoals je ziet zit daar wat meer calcium in fosfor dus dat lijkt me een prima aanvulling op pens.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 04 mei 2005, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pippie
#314601
Vandaag breid ik haar menuutje uit door er wat kalfshart bij te doen en misschien vanavond een lekker eitje voor haar kloppen ;)
Ze is in ieder geval gek op pens en had prima ontlasting.
Grappig om te zien zo'n kleine drol met een groot stuk pens, ze wist precies wat ze er mee moest doen ;D ;D ;D probeerde nog te jatten bij de anderen maar dat is niet getolereerd, regel 1 eigen voerbak ;D ;D ;D
Door Lizzy
#315169
pippie schreef: Vandaag breid ik haar menuutje uit door er wat kalfshart bij te doen en misschien vanavond een lekker eitje voor haar kloppen ;)
Ze is in ieder geval gek op pens en had prima ontlasting.
Grappig om te zien zo'n kleine drol met een groot stuk pens, ze wist precies wat ze er mee moest doen ;D ;D ;D probeerde nog te jatten bij de anderen maar dat is niet getolereerd, regel 1 eigen voerbak ;D ;D ;D
Zooohee, volgens mij gaat het onwijs goed met haar!
Door pippie
#315205
Ze doet het fantastisch, is onwijs lief en gemakkelijk en het is net alsof ze hier al jaren woont. Superslim, gisteren was haar bakje leeg, kwam ze het naar me brengen en zette het heel rustig voor me neer met zo'n blik van krijgen we hier nog wat ;D ;D ;D
Door mutsie
#315632
Hoi Addy,

Ik heb mijn buitenlandertjes ook van de ene op de andere dag overgezet op barf.
geen enkel probleem.
Het lijkt wel of je daar alles in kan schuiven.
(later worden ze wat verwender...).

Botten werden in het begin als heel normaal gezien.
Ligt er wel een beetje aan het verleden. Mijn Turkse muts is heel erg ''basic'' en heeft weten te overleven.
Mijn spanjaard was een ketting hond en dus helemaal niets gewend.
Maar voor ETEN :o :o, vooral VEEL is hij altijd te porren.

Karin
Door pippie
#315635
Al mijn buitenlandertjes zijn probleemloos op barfen overgestapt maar omdat Barfje nog maar een pupje is ben ik daar toch wat voorzichtig mee ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door