Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#20353
Mijn honden hebben de laatste tijd veel honger. Nu vraag ik me af of ik misschien te weing geef. Ze zien er wel goed gevuld uit (beginnen iets dik te worden). gewicht is 14 (avalon) en (angie)18 kg. Vanmorgen hebben ze ieder 100 gr energique gekregen en vanmiddag 300gr (angie 350gr) lamshart met ieder 100gr gf mix. Als ik naar hun postuur kijk lijkt het dat ze dikker worden vooral Avalon, (=schijnzwanger) vandaar ook mijn vraag over de maagvulling.
Door Ink
#20360
Te weinig? Als je als basis 2% neemt ...
Misschien alles in 1 keer voeren? Of de groente apart met desnoods een frutseltje Energique erdoor en de andere maaltijd de rest? En 3 ons lamshart vind ik een beetje veel orgaan, wanneer je bedenkt dat de meeste kantenklaarvoeren toch wel voor het merendeel uit orgaanvlees zullen bestaan. Kipfilet? Is dat wat?
Is dit voor een dagje in de week of vaker? Dan moet je misschien wat meer op verhoudingen gaan letten.
Door avalon
#20380
Ik geef ze niet vaak orgaanvlees dit was wat ze vandaag gegeten hebben, (ik geef het tussendoor ook wel eens als snoepje, nooit meer dan 25gr pd). Ze krijgen hoofdzakelijk energique.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door