Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#308223
Rovanna schreef: Wat mij hieraan intrigeert is, dat dus blijkt dat niet iedere hond hetzelfde spijsverteringsstelsel (waar de urinewegen een onderdeel van zijn) heeft. Terwijl dit wel algemeen wordt aangenomen (zo leer ik dat ook in mijn cursus 'paraveterinair'). Dus zou voeding ook ras-gerelateerd moeten zijn en kun je niet zonder meer aannemen dat iedere hond hetzelfde nodig heeft. Als dat zo is, zou je dus wel degelijk onderscheid moeten maken in voeding voor teckel, rottweilers en labradors. Of zie ik dat verkeerd :-\
In aanmerking genomen dat alleen de Dalmaat dit probleem heeft en in aanmerking genomen dat men geen flets idee heeft hoe dit komt, denk ik dat je stelling te kort door de bocht is. De mens kan hetzelfde eten. Behalve als ie bijv. behept is met een ziekte als bijv. Crohn. En sommige mensen zijn jichtgevoelig. Andere weer niet. Toch hebben we echt hetzelfde spijsverteringssysteem.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 20 apr 2005, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door the dude
#308229
202spots schreef: Maar dan zijn de gamba's en schalen dus ook gekookt?
Wanneer de schalen gekookt zijn dan zijn ze ook harder toch ???.
Ik heb 1 keer geprobeerd of ze het hier wilde eten,en heb toen grote garnalen rauw gegeven,ze aten 't wel maar vonden het niet zo geweldig geloof ik...dus hoeft niet meer.
Van de schaal heb ik ook niks terug gevonden.
Ze zijn ongepeld even gebakken in olie met een paar teentjes knoflook en een paar fijngesneden takjes verse tijm. (erg lekker in de zomer met een roseetje erbij in de zon)

De schalen zijn nog zacht en flexibel. Ze zijn ook erg dun en doorzichtig. Nogmaals dit zijn kleine gamba's tussen de 5 en 8 centimeter. Paco vind dit erg lekker. en volgens mijn zit er best vele goede dingen in, vooral in de kopjes. Er zit ook vaak nog wat kuit aan.
Door Martine2
#308236
the dude schreef: Ze zijn ongepeld even gebakken in olie met een paar teentjes knoflook en een paar fijngesneden takjes verse tijm. (erg lekker in de zomer met een roseetje erbij in de zon)
Hé joh, ik ben al zo toe aan de zomer. Begin jij nog over goede recepten en rosé!!!
Door the dude
#308246
Martine2 schreef: Hé joh, ik ben al zo toe aan de zomer. Begin jij nog over goede recepten en rosé!!!
;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door